Toon posts:

Raid Sil0680 windows7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond,

ben nu al enige tijd bezig om mijn raidcontroler onder windows7 te laten werken, helaas gaat dit tot nu toe fout.
Hardware P4-2.8 met 4 g inter, sil0680 controlerkaart 2x 60gb HD's.

Natuurlijk eerst bij opbooten er voorgezorgt dat ik een raid1 heb via F3 in boot menu.
HD1 hangt aan primair 0, HD2 aan secundaire 2, bij herboot wordt dit dan ook gezien als een Raid 1.
Windows 7 Ultimate 32bit wordt na het laden van de driver ook netjes geinstalleerd op de eerste HD.
Nu het gekke van dit is als ik de raidsoftware installeer de primaire hd "weg valt" de software wel de hd's ziet en twee raid sets waarvan er een niet actief is.
Bij herstart van het systeem laat de raidbios zien dat de raid niet kompleet is waarna gewoon door gestart wordt naar windows 7.
Echter de software van de controler werkt nu niet meer, geen weergave van de kaart zelf nog van de HD's.

Geprobeerd met de volgende bios versies : 3.2.10 driver 1.0.1.7 met bij behorende software, bios versie 3.2.10 driver 1.0.1.7 software versie 1.2.0.5.

De website van Silicon image is niet duidelijk welke bios er nu moet worden gebruikt bij de drivers en software voor windows7.
Alle hogere Biosversies zijn voor NIET raid configutatie als ik het goed heb gelezen.

iemand hier ervaring en of ideen om dit toch te laten werken.

bvd

Verwijderd

Topicstarter
effe klein schopje nog net voor het nieuwejaar.

Niemand een idee ?

Na nog wat meer proberen heb ik het volgende nog ontdekt :
Raid 1 werkt tot dat de software wordt geinstalleerd, bij opbooten wordt primaire HD gedropt, in de software wordt deze dus ook zo aangegeven.
Echter bij heropbouwen van de raid worden ook de hd's van UDMA 6 naar PIO 0 gezet met als gevolg dat de build meer dan 26 uur duurt.