Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik wou mijn pc aansluiten op een Sony Bravia lcd tv.
De pc beschikt niet over een hdmi uitgang maar de Bravia wel over een hmdi ingang.
Mij lijkt dus dat het lukt met een hdmi - dvi kabel.
Aangezien mijn beeldscherm ook al op de dvi ingang op mijn videokaart zit zou ik graag een splitter willen aanschaffen maar ik vroeg me af of ik hierdoor merkbaar verlies krijg?

Alvast bedankt,

Sander.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:16

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Nee, maar zo krijg je op je beeldscherm en tv wel dezelfde resolutie. Makkelijk als beide schermen dezelfde resolutie hebben, maar anders niet echt.

Je kunt ook voor een paar tientjes een videokaart halen met 2x DVI of 2x HDMI.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Of een VGA kabel gebruiken?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

in prinnciepe niet, maar ja een scherm draai je het beste in native resolutie dus als een van beide een andere resolutie heeft word 1 van de 2 een beetje vaagies

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt tot zover.

Vga naar hdmi is dus ook een oplossing want die is er wel nog een vrij in de pc?

Ik snap het van de resolutie, maar als ik er nou voor kies om geen splitter te kopen maar om telkens de dvi kabels te wisselen in de pc zodat of het beeldscherm of de tv aangesloten zit.
Of maakt dat niks uit?

Sander.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Weet je een goedkoope video kaart lijkt me veel handiger
vga(out) -> hdmi(in) wekt niet

Iperf

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-02 02:11

FeaR

In GoT we trust

VGA naar HDMI ga je niet snel vinden. Althans, niet in één werkende kabel. VGA is analoog en HDMI is digitaal. Om van VGA naar HDMI te gaan moet er een actieve converter tussen en dat gaat je toch wat euro's kosten.

Kan je de PC niet met VGA op het standaard beeldscherm aansluiten en dan de PC op de Bravia met DVI - HDMI. VGA kan ook gewoon Full HD aan en over korte afstanden maakt het niet veel uit. Je moet alleen nog wel even kijken wat het geluid doet als je van DVI naar HDMI gaat, want niet alle grafische kaarten/-chips sturen (standaard) audio mee over DVI.

Andere oplossing is inderdaad een andere grafische kaart met meer digitale uitgangen zoals 2 x DVI (wat nu meer dan standaard is) of wellicht een grafische kaart met 2 x DVI en daarnaast ook HDMI. In het laatste geval kan je in 99,9% van de gevallen ook nog audio meesturen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-02 02:11

FeaR

In GoT we trust

Overigens gaat dit topic even van Audio en HiFi naar LCD, Plasma & Projectie. Want een PC aansluiten op een TV heeft niets met Audio en HiFi te maken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, hier heb ik zeker wat aan.
Ga het eerst met de kabel proberen en de pc - beeldscherm dus op de vga.
Pagina: 1