Airport Express + Badkamerspeakers + NAS + iPhone?

Pagina: 1
Acties:

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-01 16:01
Heb morgen een synology ds211j hier staan. Ga daar mijn mp3's opzetten omdat deze iTunes server ondersteuning heeft. :P

Daar ben ik even mee bezig maar als een echte man plannen we vooruit naar het volgende project!! 8)

Mijn badkamer heeft een verlaagd plafond dus daar wil ik enkele badkamer speakers in plaatsen. Bij mijn CV heb ik stopcontacten dus dacht:

Airport Express -> Met kabel naar speakers (met versterkers erin)
iPhone -> Met muziek vanaf mijn Synology
Remote App -> Kies bij afspelen via mijn iPhone vanaf de Synology voor Airport Express Speakers

Zou dit gaan werken?

:7 :7 :7 Kan ik dus zometeen zeggen I love it when a plan comes together? :7 :7 :7

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2025
Als ik dit zo zie:
http://www.apple.com/nl/a...ss/features/airtunes.html

denk ik het wel ja :-)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01 13:13

tomtommie

Alaaf!

Ik denk het eerlijk gezegd niet... Je NAS ondersteund wel iTunes, maar dit houdt meer in dat iTunes op een computer alle muziek kan zien die er op staat.
Volgens mijn ervaring heb je dus een computer nodig die muziek daadwerkelijk doet streamen naar de airport express, dus: NAS -> Computer (iTunes) -> Airport Express. Met een iPhone kun je dan wel met de remote app alles bedienen.

Een andere optie is nog om alles via je iPhone te laten lopen, in de nieuwste software is Airplay mogelijk direct vanaf je iPhone. Dus dan zou je met je iPhone bestanden kunnen ophalen vanaf de NAS en kunnen streamen naar de speakers...

• marketeer
Yep dat dacht ik ook enige verschil is dat ik op alle plaatjes altijd een Apple computer zie staan. Ik wil eigenlijk mijn iMac of MacBook Pro uit hebben en mijn 14w NAS aan :-) Tja groen denk is helemaal hot tegenwoorden B)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:19

Exirion

Gadgetfetisjist

tomtommie schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:38:
Ik denk het eerlijk gezegd niet... Je NAS ondersteund wel iTunes, maar dit houdt meer in dat iTunes op een computer alle muziek kan zien die er op staat.
Volgens mijn ervaring heb je dus een computer nodig die muziek daadwerkelijk doet streamen naar de airport express, dus: NAS -> Computer (iTunes) -> Airport Express. Met een iPhone kun je dan wel met de remote app alles bedienen.
Klopt, dit gaat niet werken zoals TS wil. Ik heb m'n Asus O!Play uitgebreid met een USB DAC en er MPD op gezet. Dat is een muziekspeler die je via allerlei apparaten op afstand kunt bedienen:

Afbeeldingslocatie: http://www.exirion.net/got/av2010/DSC_3798_2.jpg

Hier een user interface die op iPhone en iPad draait.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-01 23:17
Wat je ook kan doen, is rechtstreek van je iPhone naar je AirPort express streamen. (airplay)
Het nadeel hier van is dat je je muziek op phone moet hebben staan. Met spotify heb je dat probleem dan weer niet. En dat is de opstelling die ik hier al enkele weken heb.

iPad -> wifi -> AirPort -> versterker -> Speakers.

Werkt super!

https://f1nerd.nl

• marketeer
ymoona schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:48:
Wat je ook kan doen, is rechtstreek van je iPhone naar je AirPort express streamen. (airplay)
Het nadeel hier van is dat je je muziek op phone moet hebben staan. Met spotify heb je dat probleem dan weer niet. En dat is de opstelling die ik hier al enkele weken heb.

iPad -> wifi -> AirPort -> versterker -> Speakers.

Werkt super!
Dus als ik het goed heb, is de Remote app de key?

Als de remote app de muziek kan afspelen kan je dit naar een Airport Express streamen.

Maar de remote app kan dus niet de bibliotheek op de NAS zien.

• marketeer
Lees nu dit op de synology website LINK

Apple AirPort Express
Synology iTunes® Server is compatible with Apple® AirPort Express® allowing you to stream music from the server to your desktop or to external speakers via Apple® AirPort Express®.

Dus ik begrijp van Synology dat je rechtstreeks van Server naar speakers kan communiceren met de Express

Nu de vraag: Kan de iPhone dan als intermediair functioneren? 8)7

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01 13:13

tomtommie

Alaaf!

Dat is interessant ja! Ik zou zeggen probeer het, als de synology iets van iTunes draait zou je dit misschien met de remote app kunnen bedienen!

(Misschien overigens dat je een alternatieve remote app nodig hebt van synology zelf ofzo, maar dit moet mogelijk zijn!)

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

marketeer schreef op maandag 27 december 2010 @ 18:18:
Lees nu dit op de synology website LINK

Apple AirPort Express
Synology iTunes® Server is compatible with Apple® AirPort Express® allowing you to stream music from the server to your desktop or to external speakers via Apple® AirPort Express®.

Dus ik begrijp van Synology dat je rechtstreeks van Server naar speakers kan communiceren met de Express

Nu de vraag: Kan de iPhone dan als intermediair functioneren? 8)7
Je kan via iTunes op je iMac of PC de muziek streamen vanaf je NAS naar je Airport Express. Je moet dus een Mac of PC aan hebben staan. Rechtstreeks streamen van de NAS naar je Airport Express werkt niet.

[ Voor 3% gewijzigd door M55 op 27-12-2010 20:51 ]

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

tomtommie schreef op maandag 27 december 2010 @ 18:43:
(Misschien overigens dat je een alternatieve remote app nodig hebt van synology zelf ofzo, maar dit moet mogelijk zijn!)
Synology heeft inderdaad een aparte iPhone app om je muziek te beluisteren. Wellicht dat je dan via je Synology <-> iPhone <-> Airport kan streamen.

• e92
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-01 15:25

e92

Als je de originele muziekbestanden in de Music map van je Synology zet, kan je met de app DS Audio muziek streamen naar je iPhone. Als deze fw 4.2.1 heeft kan je middels Airplay de muziek doorsturen naar de Airport Express. Works like a charm.

• marketeer
e92 schreef op maandag 27 december 2010 @ 21:08:
Als je de originele muziekbestanden in de Music map van je Synology zet, kan je met de app DS Audio muziek streamen naar je iPhone. Als deze fw 4.2.1 heeft kan je middels Airplay de muziek doorsturen naar de Airport Express. Works like a charm.
Nice!!

Dan ga ik nu op zoek naar paar badkamerspeakers :)

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Is het niet veel simpeler om een paar A2DP speakers te plaatsen in je plafond en dan gewoon via bluetooth vanaf je iPhone af te spelen? Of is dat not done ivm geen Apple methode? :P

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:15

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Je kan toch ook in de itunes van iPhone de muziek van je nas afspelen en streamen naar je airtunes?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-01 04:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik denk dat je te moeilijk doet. Gewoon je muziek op je iPhone zetten en direct streamen naar de Airport Express. Geen Synology of PC nodig.

• e92

e92

Mr_gadget schreef op woensdag 29 december 2010 @ 13:09:
Je kan toch ook in de itunes van iPhone de muziek van je nas afspelen en streamen naar je airtunes?
Met iTunes op de iPhone kan ik alleen muziek en videos's kopen. Hoe kan jij dan muziek streamen van een nas? Mis ik iets?

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:21

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Je kunt het met de app van Synology proberen, DS Audio in de appstore. Ik weet alleen niet of die al Airplay geschikt is e.d.

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

e92 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 16:45:
[...]

Met iTunes op de iPhone kan ik alleen muziek en videos's kopen. Hoe kan jij dan muziek streamen van een nas? Mis ik iets?
Ging ervanuit dat itunes op de Iphone ook naar speakers kon streamen zoals itunes zelf. Je kan de itunes server dus niet zien op Iphone?

• e92

e92

Met iTunes op de iPhone kan je alleen items kopen. Muziek afspelen op de iPhone doe je met de app iPod. Hiermee kan je wel audio afspelen via AirTunes, maar de iTunes server kan je niet benaderen. Hiervoor heb je de Synology app dus nodig (zoals ik hierboven al schreef).

[ Voor 21% gewijzigd door e92 op 02-01-2011 22:43 ]

Verwijderd

Ik vroeg me af of het gelukt is. Ik heb ook een airport express besteld en denk eraan een NAS aan te schaffen. Maar ik dacht ook dat je altijd je pc of laptop aan moet hebben staan om de muziek te kunnen afspelen.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Je kan een USB HDD op je AirPort Express aansluiten. Dan heb je een NAS.

Verwijderd

Volgens mij kan dat niet. En dan heb je zeker een pc nodig om iTunes te draaien.

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-01 16:44
johnkeates schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:20:
Kan idd alleen maar met de Airport Extreme.. USB is alleen voor de printer!

Verwijderd

johnkeates schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:20:
Kenniet

Question: Can I connect a USB hub to AirPort Express so that I can access my printer, scanner, and USB modem at once?

Answer: You can connect one printer and a remote control via a USB hub. To learn more, see our uses for the USB port document.

http://support.apple.com/kb/HT1515?viewlocale=en_US#14

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2011 13:55 ]

• e92

e92

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:27:
Volgens mij kan dat niet. En dan heb je zeker een pc nodig om iTunes te draaien.
Je kan wel een NAS op de ethernet poort van de Airport Express aansluiten. Om vervolgens wireless te streamen (zoals ik hierboven heb aangegeven). Je hoeft dan geen andere computer met iTunes aan te hebben staan.

[ Voor 8% gewijzigd door e92 op 04-01-2011 17:13 ]

Verwijderd

Maar ik dacht dat itunes server niet een standalone player is... Maar blijkbaar kan dat dus wel.

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Hier staat nog een tutorial voor het gebruik van een d-link nas die naar airtunes streamed met de iphone als remote. ;)
Pagina: 1