2 weken geleden heb ik mijn CPU fan vervangen door een 900 grams Zalman koeler en ik heb een extra postville SSD disk in een raid opstelling (striping) bijgeplaatst.
Sindsdien krijg ik random crashes:
Soms start de pc geeneens op, stroom eraf en na een keer of wat proberen draait hij weer.
Hij crashed tijdens de bios load
Tijdens opstarten windows
Tijdens spelen van een spelletje, draaien van een applicatie of na het afsluiten van een applicatie.
De pc crashed of hij nu warm is of koud, maakt niet uit.
Af en toe krijg ik een BSOD melding: Memory management, BAD_POOL_HEADER of iets met IRQ+Driver melding, maar grootste deel van de tijd reset hij zichzelf gewoon. En soms draait de pc iets intensief een paar uur lang zonder problemen.
Wat heb ik tot nu toe geprobeerd:
Ander OS gedraaid, WIndows 7 en vista 64 geprobeerd.
Zonder en met raid opstelling gedraaid, met verschillende schijven aan en uit.
Andere CPU fan eropgezet.
Alle mogelijke drivers update gedaan, tot bios flash aan toe.
Bios gecleared met jumpers en batterij vervangen.
Alle kabels in de pc losgemaakt en weer goed vastgezet.
opstelling:
Asuss M4a79xtd EVO moederbord
AMD quadcore phenom II X4 955 cpu
ATI radeon 4890 vapor-x
2x intel postville 80gb SDD
1x Samsung 1gb hdd
Ik ben er nu aan toe gekomen om het moederbord maar te gaan vervangen en als dat niet werkt de cpu.
Ik heb het vermoeden dat ik bij de installatie van de zalman koeler het moederbord mischien beschadigd heb.
Heeft iemand nog een lumineus idee wat hier kapot is, want ik ben nu maar blind onderdelen aan het vervangen.....
Sindsdien krijg ik random crashes:
Soms start de pc geeneens op, stroom eraf en na een keer of wat proberen draait hij weer.
Hij crashed tijdens de bios load
Tijdens opstarten windows
Tijdens spelen van een spelletje, draaien van een applicatie of na het afsluiten van een applicatie.
De pc crashed of hij nu warm is of koud, maakt niet uit.
Af en toe krijg ik een BSOD melding: Memory management, BAD_POOL_HEADER of iets met IRQ+Driver melding, maar grootste deel van de tijd reset hij zichzelf gewoon. En soms draait de pc iets intensief een paar uur lang zonder problemen.
Wat heb ik tot nu toe geprobeerd:
Ander OS gedraaid, WIndows 7 en vista 64 geprobeerd.
Zonder en met raid opstelling gedraaid, met verschillende schijven aan en uit.
Andere CPU fan eropgezet.
Alle mogelijke drivers update gedaan, tot bios flash aan toe.
Bios gecleared met jumpers en batterij vervangen.
Alle kabels in de pc losgemaakt en weer goed vastgezet.
opstelling:
Asuss M4a79xtd EVO moederbord
AMD quadcore phenom II X4 955 cpu
ATI radeon 4890 vapor-x
2x intel postville 80gb SDD
1x Samsung 1gb hdd
Ik ben er nu aan toe gekomen om het moederbord maar te gaan vervangen en als dat niet werkt de cpu.
Ik heb het vermoeden dat ik bij de installatie van de zalman koeler het moederbord mischien beschadigd heb.
Heeft iemand nog een lumineus idee wat hier kapot is, want ik ben nu maar blind onderdelen aan het vervangen.....
[ Voor 3% gewijzigd door defiler1974 op 27-12-2010 16:34 ]