Toon posts:

[Zoektocht vervanger oud toestel] Warme 'fuzzy' kleuren

Pagina: 1
Acties:
  • 334 views

Verwijderd

Topicstarter
Een gekke vraag misschien hoor maar we komen er niet uit.
Wij hebben 5 jaar geleden ofzo dit toestel gekocht, een sony dsc t33
voor specs zie deze link:

http://www.sony.nl/produc...3#pageType=TechnicalSpecs

Helaas is hij sinds kort overleden en zijn we opzoek naar een vervanger.
We hebben al 3 toestellen gekocht (ook van sony) maar allen terug gebracht wegens het ontbreken van de x-factor wat dit toestel wel had.

De x-factor van het toestel waren 2 dingen:

1/ Alle fotos die je maakte altijd warm van kleur waren en de fotos zacht en mooi eruit zagen onder alle licht omstandigheden.
Als je savonds met weinig licht binnen een foto maakte dan had je nog steeds een warm foto zonder dat de hele kamer oplicht van de flits.

2/ Het scherm was super duidelijk om af te lezen,
onder alle hoeken was de foto scherp en zonder kleurveranderingen af te lezen
Geen wazig scherm dat fel oplicht als je de camera net niet recht houdt.

De opvolgers die we gekocht hadden (ook de dunne serie van sony nu en ook met carl zeiss als lens)
maakte veel te fletse foto's, ook het scherm was zo fel als het maar kon zijn.

Wie weet welke 2 dingen ik nou naar moet kijken in mijn zoektocht naar een ander toestel?
We komen er gewoon niet aan uit eigenlijk wat dit oude toestel nou had wat we nu maar niet vinden in een nieuwe compact camera.

bedankt

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
"Warme fuzzy kleuren" lijkt me geen aanbeveling voor een goed toestel, dus ik geef je weinig kans dat je nog zo'n toestel vindt. Een LCD-schermpje met een grote kijkhoek zou nog wel te vinden moeten zijn, lijkt me een kwestie van reviews zoeken en lezen.

Als je warm en fuzzy gewend bent, zal een natuurlijk(er) ogen foto wel even wennen zijn. Maar daar hebben we Photoshop voor, toch ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 27-12-2010 16:25 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
Als je zo tevreden was, waarom kijk je niet even op marktplaats?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn eis is toch niet zo heel hoog?
Ik wil er 1 van deze tijd dus ga ik niet weer een toestel kopen van 5 jaar terug.

@herko
ja heb je gelijk in maar vrij veel toestellen van rond die prijs hebben een vaak schermpje en maken fotos zo licht alsof er een stroboscoop op zit.

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-01 08:51
Zet de flits af en trek de witbalans bij?

Verwijderd

Topicstarter
pff zinloze reacties dit, laat maar mensen ik zoek zelf wel verder!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-01 08:51
-O-

overigens:
What I didn't care for:

Images are on the soft and fuzzy side
Weak flash
Bron: http://www.dcresource.com/reviews/sony/dsc_t33-review/

Je flits afzetten of naar beneden trekken kan dus echt wel helpen bij nieuwere toestellen. Warme kleuren stel je in met de witbalans. Een goed toestel zal naar neutrale kleuren proberen te gaan, de x-factor zoals je die noemt (en wij defect :p), kan je instellen op de meerderheid van toestellen.

[ Voor 244% gewijzigd door Teun_2 op 27-12-2010 16:52 ]

• blinkenlights
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ik wil er 1 van deze tijd dus ga ik niet weer een toestel kopen van 5 jaar terug.
Iets uitgebreider: je wil een toestel van deze tijd met beeldkwaliteiten waar 5 jaar terug al kritiek op was, en dan juist op de punten die jij fijn vond aan je oude toestel.

Het is in deze markt niet realistisch om te verwachten dat fabrikanten vermijdbare concurrentiegevoelige zwakheden in hun producten laten zitten. Daarom geeft iedereen hier terecht aan dat het onwaarschijnlijk is dat je nog zo'n toestel gaat vinden en het zal moeten zoeken in de tweedehands markt of in photoshop.

Dus
lijkt mij niet de gepaste reactie.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:36
Misschien ook handig als je vermeld wat je al gekocht hebt. 'Een dunne van Sony' zegt mij niet zo heel veel eigenlijk.

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:05
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 16:44:
Ik zie hier geen enkele zinloze reactie staan. De mensen hier proberen je te helpen, maar als je dat niet waardeert dan verliest dit topic zijn nut. Deze gaat dan ook op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.