Toon posts:

Laptop Formateren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn moeder heeft 3 jaar geleden een laptop gekocht, en ik wilde die vandaag formateren alleen heeft ze geen Vista CD bij aankoop gekregen, ook heeft ze geen recovery CD gemaakt! Nu is mijn vraag kunnen wij een andere CD (van de zelfde versie) en de serial code die op de laptop staat gebruiken om de laptop te formateren? of zijn er nog andere manieren hoe het makkelijker kan!?

Ik hoop op een antwoord,

Mvg

Jacob

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Grote kans dat het ding gewoon een recoverypartitie heeft vanaf waar je het ding kunt herinstalleren.
Als je een ander installatiemedium hebt kun je dat ook prima gebruiken natuurlijk.

• Nielson
  • Laatst online: 11:03
Kijk eens in de handleiding, bijna altijd heeft een laptop een recovery partitie waar vanaf een complete image terug gezet kan worden. Meestal met een bepaalde toetsencombinatie tijdens booten te activeren (bv F11 of Alt+F10), of vanuit windows zelf met een tooltje. Welk merk en type is het trouwens?

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:11

K-Jay

Klaas Jan

Vista installeren vanaf de andere CD en dan de code gebruiken doe op de laptop staat zou inderdaad ook gewoon moeten werken.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:09
Het heeft dan wel kans dat je serial niet door Windows wordt goedgekeurd, je krijgt dan een telefoonnummer te zien waarheen je kan bellen. Dan krijg je een computer aan de telefoon waarbij je een tekenreeks moet invullen, of, of wanneer het niet klopt een heus persoon aan de telefoon.

Mijn moeder kocht een tijd geleden een nieuwe laptop, en na een gegeven moment vroeg hij om activatie maar volgens windows was het serienummer al in gebruik :? Toen heb ik iemand van Microsoft aan de lijn gekregen die me dmv een andere activatiecode de laptop toch geactiveerd kreeg.

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft een recoverypartitie zie ik, en het is een HP Pavilion dv6700 , dus als iemand de toetsencombinatie weet :)

• Nielson
  • Laatst online: 11:03
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 16:19:
Hij heeft een recoverypartitie zie ik, en het is een HP Pavilion dv6700 , dus als iemand de toetsencombinatie weet :)
Staat in de handleiding, en tevens gewoon op de HP site:
Unless the hard drive is corrupted or you have changed the OS, try running the recovery from the recovery partition on the hard drive. To run the recovery, turn on the power and press the f11 key multiple times to start the program. If the recovery manager program on the recovery partition does not work, order a replacement recovery disc from HP.
Pagina: 1