Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• screenager
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-11 13:32
Ik maak dit topic om even wat stoom af te blazen maar ook voor wat advies.
ik ban nu een jaar of 2 klant bij SpeedXS, maar het word me allemaal te duur dus besluit ik over te stappen naar een andere ISP.
Opzegging moet schriftelijk gebeuren, geen probleem ik typ netjes een opzeg brief met de datum 20 december dat ik per 1 februari overstap naar een andere ISP deze verstuur ik aangetekend. geen antwoord.
Ik bel het nummer van SpeedXS ik hoor dat ik 3 keer word doorgeschakeld en ik krijg iemand aan de lijn, ik heb alles uitgelegd en ik zou terug gebeld worden. ik hoor niks.
ik verstuur nog een brief aangetekend met ontvangstbevestiging deze krijg ik retour met de mededeling dat het adres onbewoond is.
Vandaag ik bel weer naar het nummer van SpeedXS, weer word ik 3x doorgeschakeld en weer alles uitgelegd en jawel weer zou ik terug gebeld worden. Dat smoesje ken ik dus ik besluit zelf naar het adres te rijden die SpeedXS opgeeft op hun website om persoonlijk de brief af te leveren wat in Aalsmeer is.
Ik kom daar aan hangt er een briefje op de deur dat ze zijn verhuist naar Hardinxveld-Giessendam ik woon in Sliedrecht wat er eigenlijk vlak naast ligt, het is mij een raadsel dat een ISP niet hun website kan aanpassen met het juiste adres.
Dus ik stap weer in de auto en ik rij naar Hardinxveld-Giessendam om vooralsnog de opzeg brief af te leveren.
Ik kom daar aan (ik ben ondertussen al 2 uur onderweg) blijkt het een kantoor met meerdere bedrijven in 1 pand, en nergens een hint waar ik moet aanbellen, uiteindelijk bij een bedrijf aangebeld die er niks mee te maken heeft.
Weer alles uitgelegd, ik mocht de brief bij hun achterlaten hun zouden er voor zorgen dat het bij de juiste persoon terecht komt.

Het is een stukje tekst geworden, maar hier mijn vragen.
wat zijn hier mijn rechten?
Wat als ik nu weer geen antwoord krijg, de nieuwe verbinding is aangevraagd en word opgeleverd op 1-2-2011.

ik word een beetje schijt ziek van deze situatie.

• Burddie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-11 18:53
Heeft je volgende ISP geen handige overstaphulp o.i.d.? Dan zegt je nieuwe provider het abonnement bij je oude provider op en heb je er (bijna) geen omkijken meer naar. :)

• screenager
dat overstap hulp geld enkel voor KPN verbindingen, BBnet valt daar buiten.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
Artikel 5: Duur, opzegging en beëindiging van de Overeenkomst

* 5.1 Tenzij uitdrukkelijk anders is bepaald wordt de Overeenkomst aangegaan voor de duur van de toepasselijke betalingstermijn. Tenzij uitdrukkelijk anders is bepaald kan de Overeenkomst steeds zowel door de Klant aan het door CAIW daartoe opgegeven adres als door CAIW schriftelijk per post of per e-mail tegen het einde van de looptijd worden opgezegd, met inachtname van een opzegtermijn welke tenminste gelijk is aan de toepasselijke betalingstermijn. Indien zulks uitdrukkelijk door CAIW is aangegeven kan de Klant de Overeenkomst ook telefonisch, op het door CAIW opgegeven telefoonnummer, beëindigen. De opzegging vindt plaats op het moment dat CAIW de opzegging daadwerkelijk heeft ontvangen. De administratie van CAIW dient hierbij als bewijs. Bij gebreke van tijdige opzegging wordt de Overeenkomst automatisch verlengd met de duur van de toepasselijke betalingstermijn.
In principe heb jij al voldaan aan de voorwaarden, aangezien het door hun opgegeven adres idd die in Aalsmeer is. 'k Zou voor de zekerheid gewoon de opzegging nogmaals per fax (ontvangstbevestiging telt ook als bewijs) en e-mail sturen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Nielson schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:20:
[...]
In principe heb jij al voldaan aan de voorwaarden, aangezien het door hun opgegeven adres idd die in Aalsmeer is. 'k Zou voor de zekerheid gewoon de opzegging nogmaals per fax (ontvangstbevestiging telt ook als bewijs) en e-mail sturen.
uh... wat interesseerd SpeedXS wat voor voorwaarden Caiway stelt?
edit: wist niet dat ze door Cbizz (Caiway) overgenomen waren..

Ik zou zeggen: Print uit waar je het adres vandaan hebt, bewaar dat tesamen met de kopie van de retourzending (met name datums die erop staan)

Dan verstuur je, vandaag of morgen nog, nogmaals de opzegging. Kijk bij KVK ofzo wat voor adres daar staat. Ook dat aangetekend. Als je die ook retour krijgt, jammer dan, stoppen met betalen en laat ze het maar uitzoeken.

Noteer ook van alle belletjes de datum/tijd/medewerkernaam.

Mocht het dan echt escaleren, dan kun jij aantoonbaar maken dat je je best hebt gedaan: Tijdig opgezegd (datum 1e brief), teruggekregen (kopie erbij), juiste adres (bron: website oid die je geprint hebt). Daarna heb je het naar het adres van Kvk gestuurd (kopie van website maken), en krijg je die ook terug. Verder heb je op datum xxx en xxx gebeld, tijdstip aaa.

Gok dat er dan niemand meer kan beweren dat jij t niet tijdig opgezegd hebt.

Wel zo veel mogelijk noteren. Als je de mogelijkheid hebt, neem telefoongesprek op. Wel meedelen aan de medewerker dat het opgenomen wordt.

Zonder kopieen/bewijzen kan het maar zo zijn dat je toch afgewezen wordt bij een deurwaarder/rechter (worst-case). Bewijs is essentieel

[ Voor 58% gewijzigd door DJSmiley op 27-12-2010 15:07 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
Had op de SpeedXS site op de Algemene Voorwaarden geklikt, maar die heeft schijnbaar dus alleen betrekking op Caiway diensten? Of kijk ik nu bij de verkeerde speedxs?

[ Voor 59% gewijzigd door Nielson op 27-12-2010 15:05 ]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 18:10

DataGhost

iPL dev

Even iets verder zoeken dan de eerste hit mensen: Wikipedia: Caiway

• strokealpha
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-11 16:47
Ik zat een paar jaar geleden ook bij SpeedXS. Gewoon fijne club. Echter, toen het bekend werd dat ze ingelijfd werden bij Caiway zag ik de bui al hangen en ben er weg gegaan: Hoe groter ze worden hoe slechter de service en beroerder de coulance (over het algemeen)

Ik kan me ook herinneren dat over die overname behoorlijk werd gediscussieerd op het SpeedXS forum en dat er redelijk wat mensen met mij de pijp aan maarten hebben gegeven.

Aan de andere kant zie je gemiddeld over de relatief kleine providers minder gekanker (zoals bij Tros Radar) dan de grote. Zal ook wel te maken hebben met het aantal abonnees natuurlijk.

• screenager
Vandaag dan toch eindelijk de bevestiging gekregen dat het abonnement word beëindigd.
Al ik niet gelukkig ben met de gang van zaken ben ik blij dat dit afgesloten kan worden.

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:23
Na aanleiding van jou post heb ik mij even verdiept in speedxs (mijn internet provider), en het ziet er inderdaad niet echt goed uit. Webpage al maanden niet meer onderhouden, IRC helpdesk is niet meer, geen toegang meer tot de newsserver en het speedxsforum accepteerd geen nieuwe registraties meer. Is het nieuwe adres van speedxs toevallig het adres van CBizz (Houtschelf 1, 3371 KB Hardinxveld-Giessendam)?

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Blastpe schreef op donderdag 30 december 2010 @ 17:19:
Na aanleiding van jou post heb ik mij even verdiept in speedxs (mijn internet provider), en het ziet er inderdaad niet echt goed uit. Webpage al maanden niet meer onderhouden, IRC helpdesk is niet meer, geen toegang meer tot de newsserver en het speedxsforum accepteerd geen nieuwe registraties meer. Is het nieuwe adres van speedxs toevallig het adres van CBizz (Houtschelf 1, 3371 KB Hardinxveld-Giessendam)?
Als je dit forum bedoeld dan is dit GEEN eigendom van speedxs. Is destijds opgezet door iemand anders. Inderdaad al een hele tijd geen activiteit meer.
Ik krijg overigens nog steeds antwoorden op support vragen e.d. via email. Ook via de chat.

[ Voor 4% gewijzigd door jobr op 30-12-2010 18:34 ]

• jobr
screenager schreef op donderdag 30 december 2010 @ 16:56:
Vandaag dan toch eindelijk de bevestiging gekregen dat het abonnement word beëindigd.
Al ik niet gelukkig ben met de gang van zaken ben ik blij dat dit afgesloten kan worden.
Kun je me ook de adres details doorgeven van de afzender van de bevestigingsbrief die je hebt gekregen ?
Ik zit daar ook en wil mogelijk ook overstappen. Kan dan nog van pas komen.

Alvast bedankt.

• screenager
jobr schreef op donderdag 30 december 2010 @ 18:28:
[...]

Kun je me ook de adres details doorgeven van de afzender van de bevestigingsbrief die je hebt gekregen ?
Ik zit daar ook en wil mogelijk ook overstappen. Kan dan nog van pas komen.

Alvast bedankt.
geloof het of niet, maar dit staat nog steeds op het adres in Aalsmeer waar ze dus weg zijn.
Je moet het adres hebben in Hardinxveld-Giessendam die hier in een eerdere post genoemd is

• jobr
Nieuwe adres staat nu ook op de site.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:09
jobr schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 19:53:
Nieuwe adres staat nu ook op de site.
Maar onder "Contact" staat nog steeds het oude adres.

Ik vind het een walgelijke tent geworden. Jaren geleden was een belletje of mailtje genoeg om zaken in 5 minuten geregeld te hebben, nu ben ik al bijna een maand bezig om een simpel domein te verhuizen en nergens op gereageerd wordt.

Jammergenoeg hoor je niemand meer positief ook niet in hun support chat. Caiway zal het hele zooitje wel in de stront laten zakken, jammer...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1