Mensen, gelijk naar de feestdagen wil ik jullie een probleem overleggen waar ik na een aantal uren experimenteren en googelen helaas niet verder mee ben gekomen. Wat wil nu het geval, heb een wdtv player met daarop b-rad 1.03.01 firmware. Dit draait al meer dan een jaar prima op een xp-sp3 systeem in combinatie met de hanewin nfs-server die 3 mappen (muziek, films en fotoos) deelt op een ntfs partitie. De onderstaande settings worden daarbij gebruikt:
WDTV > net.mounts:
xmount 10.0.0.42:/Muziek Muziek nfs
xmount 10.0.0.42:/Films Films nfs
xmount 10.0.0.42:/Fotoos Fotoos nfs
Hanewin op XP-pc partitie:
j:\Muziek -name:Muziek
j:\Fotoos -name:Fotoos
j:\Films -name:Films
Een paar dagen geleden heb ik op die pc windows7 gezet (na eerst van de xp machine een image te hebben gemaakt
en de partitie met muziek etc ongemoeid gelaten. Op de mappen toegang gegeven voor iedereen zonder beperkingen en hanewin geïnstalleerd. De 2 bijbehorende services draaien. Ook heb ik in w7 nfs actief gemaakt voor de zekerheid. De firewall is niet actief. Iemand enig idee waarom het nog niet werkt en wel onder xp?. Bedankt voor het meedenken, grtz, Leo
Ik vermoed dat het iets met thuisgroepen te maken heeft. Ik heb de wachtwoord beveiliging voor het delen uitgeschakeld. Zo vermijd ik een hoop problemen in mijn LAN, niet de meest veilige oplossing.
Edit Leonardus:
Bedankt voor je antwoord, helaas stond die optie al zoals bij jou. Ook de thuisgroep helemaal uitschakelen helpt niet. Raar dat het in xp wel werkt. Heb onder w7 de mappen zelfs voor iedereen toegankelijk gemaakt.
WDTV > net.mounts:
Een paar dagen geleden heb ik op die pc windows7 gezet (na eerst van de xp machine een image te hebben gemaakt
[quote]Bobbeh schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:08:Bobbeh schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:08:
Ik vermoed dat het iets met thuisgroepen te maken heeft. Ik heb de wachtwoord beveiliging voor het delen uitgeschakeld. Zo vermijd ik een hoop problemen in mijn LAN, niet de meest veilige oplossing.
Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Netwerkcentrum\Geavanceerde instellingen voor delen\Met wachtwoord beveiligd delen > Uitschakelen
Weet niet of het jou probleem oplost.
Edit Leonardus:
Bedankt voor je antwoord, helaas stond die optie al zoals bij jou. Ook de thuisgroep helemaal uitschakelen helpt niet. Raar dat het in xp wel werkt. Heb onder w7 de mappen zelfs voor iedereen toegankelijk gemaakt.
Opgelost, zie deze linkleonardus schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:01:
Mensen, gelijk naar de feestdagen wil ik jullie een probleem overleggen waar ik na een aantal uren experimenteren en googelen helaas niet verder mee ben gekomen. Wat wil nu het geval, heb een wdtv player met daarop b-rad 1.03.01 firmware. Dit draait al meer dan een jaar prima op een xp-sp3 systeem in combinatie met de hanewin nfs-server die 3 mappen (muziek, films en fotoos) deelt op een ntfs partitie. De onderstaande settings worden daarbij gebruikt:
WDTV > net.mounts:
Een paar dagen geleden heb ik op die pc windows7 gezet (na eerst van de xp machine een image te hebben gemaakten de partitie met muziek etc ongemoeid gelaten. Op de mappen toegang gegeven voor iedereen zonder beperkingen en hanewin geïnstalleerd. De 2 bijbehorende services draaien. Ook heb ik in w7 nfs actief gemaakt voor de zekerheid. De firewall is niet actief. Iemand enig idee waarom het nog niet werkt en wel onder xp?. Bedankt voor het meedenken, grtz, Leo
[...]
[quote]Bobbeh schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:08:
Edit Leonardus:
[ Voor 59% gewijzigd door leonardus op 04-01-2011 22:29 . Reden: opgelost ]
Leonardus