Xbox 360 en HDMI :-(

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar weken een vaag probleem met mijn xbox 360. Had hem aangesloten met een HDMI kabel aan mijn LG tv (42PG100R, HD Ready). Dit werkte perfect, tot mijn HDMI kabel kapot ging. Ik heb toen een nieuwe besteld en deze weer gekoppeld met mijn Xbox 360. Nu krijg ik steeds No signal op de televisie, wat wel eventjes verdwijnt als ik mijn Xbox360 aanzet.
Toen heb ik gekeken of het niet aan mijn HDMI poort van mijn televisie lag. Toen ik mijn laptop met HDMI uitgang aan de televisie koppelde kreeg ik wel beeld. Dus ging ik er van uit dat de HDMI aansluiting van mijn Xbox 360 kapot was. Echter toen ik hem bij mijn zwager koppelde aan zijn Philips Full koppelde werkte de Xbox direct zonder problemen. Ik heb hem toen bij mijn zwager ingesteld op 720p en de Xbox weer thuis aangesloten met dezelfde kabels. Ik kreeg echter weer No Signal. Ik word er zo langzaam aan gek van en weet niet meer waar het aan kan liggen.
Moet ik de instellingen van de Xbox nogmaals wijzigen bij mijn zwager of zal hij nooit meer werken tot ik een nieuwe TV koop of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Andere kabel kopen, kan prima zijn dat jouw kabel wel werkt wel andere apparaten maar dat je Xbox er moeite mee heeft. Een goedkope 3 Euro kabel bij de Action voldoet overigens, werken prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb reeds 3 kabels gekocht, waarvan geen van allen werkt op mijn tv. De laatste kabel die ik heb aangeschaft heb ik samen met de xbox getest bij mijn zwager en daar werkt hij als een trein. Dus ik denk niet dat het probleem aan de kabel ligt, eerder aan de xbox in combinatie met mijn tv.

Heb trouwens de display instellingen al eens gereset met RT+Y bij het opstarten, dat helpt ook niet.

Eigenlijk kan je het zo samenvatten: HDMI van de TV werkt, HDMI van de Xbox werkt en de kabel is goed, alleen de combinatie werkt niet. Terwijl deze vroeger wel werkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem maar opgelost door een componenten kabel aan te schaffen. Nu lijkt het allemaal te werken in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Zoals het een deftige Tweaker betaamt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:08

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Wat is er "zoals het een deftige tweakers betaamt" aan het probleem omzeilen met een inferieure oplossing? :?

[ Voor 18% gewijzigd door CrankyGamerOG op 03-01-2011 15:37 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-09 09:53
nou ja inferieur.... Die componentkabel die bij de xbox zit werkt ook prima op 1080p of 1080i op mijn Full HD tv. Je gebruikt 5 tulpen ipv 3.

Ik heb het eens getest met een echte HDMI kabel maar ik zie geen aanwijsbaar verschil. Ook op Google heb ik toen geen echt bewijs gevonden dat een HDMI kabel nou zoveel beter is...

Prima oplossing dus. Of zie jij verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

KingKoning schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 11:33:
nou ja inferieur.... Die componentkabel die bij de xbox zit werkt ook prima op 1080p of 1080i op mijn Full HD tv. Je gebruikt 5 tulpen ipv 3.

Ik heb het eens getest met een echte HDMI kabel maar ik zie geen aanwijsbaar verschil. Ook op Google heb ik toen geen echt bewijs gevonden dat een HDMI kabel nou zoveel beter is...

Naast dat je an sich gelijk hebt (component doet vaak niet onder voor HDMI) moet je natuurlijk wel weten dat component R G B is, dus drie tulpkabels. De andere twee zijn voor audio ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Laatst online: 18-09 09:54

mace

Sapere Aude

Niks mis met component an sich, en de xbox doet netjes 1080p over component, ook al kan dat niet "officieel". :)

Tevens is het niet RGB, dat de stekkers die kleuren hebben wil niet zeggen dat het ook zo werkt. :P
(het is YPbPr, dwz Y=luma + sync Pb = blauw - luma en Pr is Rood - luma, dit is dan weer terug te construeren naar RGB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Laatst online: 21:08

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Ik zie wel degelijk verschil op mijn 117cm ;)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1994
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 20:08
Exorcist schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:49:
Andere kabel kopen, kan prima zijn dat jouw kabel wel werkt wel andere apparaten maar dat je Xbox er moeite mee heeft. Een goedkope 3 Euro kabel bij de Action voldoet overigens, werken prima :)
Alleen jammer dat de kabel van de action bij mij niet deed achter mn xbox360, beeld begon daar om de paar seconden te knipperen. :') een wat duurzamere variant werkt echter perfect, alhoewel deze ook maar een 10tje heeft gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Laatst online: 18-09 09:54

mace

Sapere Aude

CrankyGamerOG schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:11:
[...]

Ik zie wel degelijk verschil op mijn 117cm ;)
Kalibreer ze dan eerst even goed zodat de kleuren enz exact gelijk zijn, dan praten we verder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:06

InFamous

excommunicado

heb je niks veranderd aan de settings van je xbox? en kijk de handleiding even na van je xbox wel type hdmi kabel je nodig heb, als je bijvoorbeeld telkens een type 1.2 gebruikt en je xbox heeft type 1.3 nodig.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 13:20

amas

Law of Nature: Chaos

Ik heb hetzelfde probleem ook een keer gehad, toen ik mijn XBOX thuis (fullHD) bij een vriend aan een 1680x1050 scherm aansloot. Omdat het laatste scherm geen 1080p aan kan geeft hij geen beeld. Een oplossing is dan om blind naar de settings te gaan en deze vervolgens op de laagste instelling te zetten (480p ofzo). En dan natuurlijk weer op 720p zetten ;)

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Paul1994 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:13:
[...]

Alleen jammer dat de kabel van de action bij mij niet deed achter mn xbox360, beeld begon daar om de paar seconden te knipperen. :') een wat duurzamere variant werkt echter perfect, alhoewel deze ook maar een 10tje heeft gekost.
Mijn Action HDMI kabels doen het prima voor de HTPC, Xbox 360 (x2) en PS3(x2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
je zult het probleem eerder moeten zoeken tussen kabel en tv, dan tussen kabel en xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinsterdamus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-01 15:43
Ik heb ook wel eens iets gehad wat hier op lijkt. Ik heb bij het verhuizen van mijn xbox naar een andere tv soort gelijke problemen gehad. dit kwam ook omdat ik van kabel soort veranderd ben maar bij mij lag het aan de resolutie die in de xbox ingesteld stond wat de andere tv niet aan kon. Wat je kan proberen is de AV kabel verbinden dan in systeem je beeld op 480P, 50hz zetten, dan de xbox uit zetten, kabel switch en dan weer aan zetten. Bij mij was dat de oplossing maar het kan zijn dat jou probleem heel ergens anders mee te maken heeft.

Veel geluk er mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
InFamous schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:17:
heb je niks veranderd aan de settings van je xbox? en kijk de handleiding even na van je xbox wel type hdmi kabel je nodig heb, als je bijvoorbeeld telkens een type 1.2 gebruikt en je xbox heeft type 1.3 nodig.
Ik heb alleen de instellingen gewijzigd van mijn Xbox na aansluiting van de componenten kabel. Toen heb ik hem op 720p gezet. Maar zoals ik al eerder aangaf werkt de Xbox met dezelfde kabel bij mijn zwager wel met HDMI, maar als ik hem aansluit op mijn eigen TV niet. Dus met de kabel is niks mis, met mijn Xbox niet en met mijn TV niet (getest met mijn laptop). Daarom is het zo'n vreemd verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 21:14
Heel vreemd, dit probleem heb ik nu ook. Mijn tv zegt telkens 'nog signal' en en de xbox doet het op een tv van een vriend van me, prima. Alle tv's geprobeerd in huis, geen beeld. andere kabel, maakt ook niets uit. ik heb even geen idee hoe ik dit kan oplossen om eerlijk te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ff googlen als ik jou was, er zijn al heeeel veel topics online die dit probleem bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

InFamous schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:17:
Je weet dat een kabel daar geen invloed op heeft?
1.x kabel is een verkooppraatje om jou een kabel van 50 euro aan te smeren.

Enige is dat de afscherming eventueel iets beter is om hogere bandbreedte te garanderen, maar HDMI is een behoorlijk foolproof protocol wat dat betreft.

Anyway, reset de video eens. Er is een keycombo die je kan indrukken tijdens starten om de video te resetten. Staat volgens mij wel in het boekje.

Theoretisch gezien is component inferieur, dat klopt. Het is analoog en dus vatbaar voor ruis, en HDMI is dat niet.
Of je er iets van ziet is afhankelijk van de kabel, gebruikte apparatuur, ruis veroorzakende apparatuur in de buurt en je TV.

Als je het verschil niet ziet, zeg ik dat het een prima oplossing is.

[ Voor 44% gewijzigd door McKaamos op 04-04-2011 11:12 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1