Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-04 12:57
ik heb eergisteren op mijn Sony Ericsson Satio telefoon WhatsApp geinstalleerd. Dit omdat ik erachter kwam dat je via WiFi gewoon gratis kon internetten. Thuis en op school heb ik Wi-Fi dus zowat 75% van de tijd ben k dan via WhatsApp bereikbaar.

Helaas heb ik dus geen vast internetabonnement. Hetgeen betekend dat het me flink geld kost als ik via T-Mobile Internet op internet ga. Maar soms kan het wel eens zijn dat hij mijn Wi-Fi netwerk: AP niet kan vinden. En dan gaat deze automatisch over op T-Mobile Internet. Dit wil ik dus niet. Helaas kan ik dit niet uitzetten. Dus stel ik loop na buiten, ga naar een restaurant, vriend of vriendin dan zit hij zich dus constant met T-Mobile Internet te verbinden.

Ik kan in mijn telefoon wel instellen dat mijn AP netwerk prioriteit nummer 1 heeft, maar mocht hij deze (even) niet vinden, kan ik nergens instellen dat hij dan maar geen verbinding met internet maakt. Want op prioriteit 2 staat T-Mobile Internet en dit is een zgn. beveiligde verbinding die ik niet uit de prioriteitenlijst kan wissen, bewerken of aanpassen.

Nu is het logisch dat WhatsApp constant internet nodig heeft om berichten binnen te krijgen maar is het nergens mogelijk om WhatsApp handmatig uit te zetten zodat hij geen berichten ophaalt of mijn online status laat zien? Want nu ik WhatsApp verwijderd heb maakt hij ook geen verbinding meer met internet.

Samenvatting:
Ik wil WhatsApp alleen gebruiken met een Wi-Fi verbinding, is deze niet aanwezig dan wil ik geen enkele andere verbinding en dus geen gebruik maken van WhatsApp. Maar mijn telefoon gaat automatisch naar T-Mobile Internet, hoe los ik dit op?

• QuiCk01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:34
Ik heb een Nokia E72, dus of het hetzelfde werkt weet ik niet, maar bij nokia kan je het instellen.

Als je in het hoofdmenu op de optiesknop drukt (Zal bij Sony ook wel linksboven zijn) -> Vervolgens Settings --> Network --> Preferred network --> Wifi

Dus nogmaals; of de werking hetzelfde is weet ik niet, maar je kan het proberen.

• De-Hamster
Ja ik kan ook overal instellen voorkeurnetwerk en zelfs een prioriteitenlijst maken met welke netwerken hij eerst probeert.

En indien er een WiFi netwerk is dan werkt dit ook dan ga ik gewoon via WiFi.

Maar het probleem is juist dat als hij eventjes geen WiFi netwerk vind dat hij dan automatisch overgaat op T-Mobile Internet, en dit kost geld dus.

Is het niet mogelijk om in te stellen dat je óf Wi-Fi verbinding wil, is deze er niet dán maar geen verbinding. Of dat je bij WhatsApp in kan stellen dat je effe Offline bent of iets dergelijks.

• QuiCk01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:34
Heb je het internet via t-mobile nog wel nodig?
Anders zou je bij je netwerkinstellingen de instellingen van de t-mobile verbinding dusdanig kunnen veraderen dat het niet meer werkt, of zelfs helemaal verwijderen.

• De-Hamster
Even een vraagje met alle respect, lees jij mijn posts wel?

Zoals ik in de openingspost schreef: "Ik kan in mijn telefoon wel instellen dat mijn AP netwerk prioriteit nummer 1 heeft, maar mocht hij deze (even) niet vinden, kan ik nergens instellen dat hij dan maar geen verbinding met internet maakt. Want op prioriteit 2 staat T-Mobile Internet en dit is een zgn. beveiligde verbinding die ik niet uit de prioriteitenlijst kan wissen, bewerken of aanpassen."

Dus helaas ik kan nergens de T-Mobile Internet verbinding verwijderen of wijzigen.

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:20
Foxio schreef op donderdag 30 december 2010 @ 17:34:
Even een vraagje met alle respect, lees jij mijn posts wel?

Zoals ik in de openingspost schreef: "Ik kan in mijn telefoon wel instellen dat mijn AP netwerk prioriteit nummer 1 heeft, maar mocht hij deze (even) niet vinden, kan ik nergens instellen dat hij dan maar geen verbinding met internet maakt. Want op prioriteit 2 staat T-Mobile Internet en dit is een zgn. beveiligde verbinding die ik niet uit de prioriteitenlijst kan wissen, bewerken of aanpassen."

Dus helaas ik kan nergens de T-Mobile Internet verbinding verwijderen of wijzigen.
Beetje vreemd dat je iemand die je probeert te helpen ' met alle respect' probeert af te blaffen. :? Dat is niet echt nodig.

On: heb je hierover al contact gehad met tmobile? Heel vreemd dat je een prio niet op inactief kunt zetten. Kun je bij verbindindspunten niet aangeven dat hij enkel wifi moet aannemen?
Pagina: 1