[luidsprekers] tweedehands Wharfedale Diamond 8.3 brom

Pagina: 1
Acties:

• willem7q
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik heb een tweedehands set Wharfedale Diamond 8.3 luidsprekers gekocht, waarop ik 2 maand garantie heb.
Eén van de luidsprekers geeft in zeldzame gevallen bij bepaalde muziek een bromgeluid. Het geluid lijkt een beetje op ruis bij een slechte radio-ontvangst.
Ik heb de twee luidsprekers al van plaats verwisseld (de kabels naar de versterker heb ik laten zitten), en het probleem blijft. Dus de oorzaak zit zeker in de luidspreker.
Voor de rest ben ik zeer tevreden over de klank van de luidsprekers.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn van dit gebrom? Is er een bepaalde test die ik kan uitvoeren? En vooral: is dit te herstellen?

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-12 14:38
[verwijderd]

[ Voor 87% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:08 ]

• willem7q
  • Niet online
Neen, het ligt niet aan de versterker, want ik heb ze als test eens aangesloten op een andere versterker, en het probleem blijft.
Als ik de kabels laat zitten in de versterker, en de luidsprekers wissel van plaats, blijft het probleem in dezelfde luidspreker (die dan van plaats veranderd is). Dus daardoor ben ik er wel van overtuigd dat het probleem in de (ene) luidspreker zit.

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-12 14:38
[verwijderd]

[ Voor 93% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:08 ]

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 07:57

silitek

Tubes Only

wvbesien schreef op maandag 27 december 2010 @ 11:33:

Wat zou de oorzaak kunnen zijn van dit gebrom? Is er een bepaalde test die ik kan uitvoeren? En vooral: is dit te herstellen?
Alle testen heb je wel gedaan? Oorzaak?..kan van alles zijn, filter of speaker zelf. Herstellen? Terug ermee je bezit garantie. :)

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Al geprobeerd heel voorzichtig de speaker iets in te drukken? Ik heb toevallig een speaker uit deze serie gehad waarbij de speaker licht aanliep tegen de behuizing en daardoor een brommend geluid veroorzaakte bij bepaalde toonhoogtes.

• willem7q
  • Niet online
Als ik de woofer lichtjes indruk terwijl de installatie uitgeschakeld is, voel ik inderdaad dat er binnenin iets aanloopt. Bij de andere luidspreker voel ik dit niet.
Als ik de woofer lichtjes indruk terwijl er muziek speelt, hoor ik het gebrom veel sterker. Bij de andere luidspreker wordt de klank alleen wat doffer als ik de woofer indruk.

Was dit in jouw geval een herstelbaar probleem, Dirk?

Als het probleem niet 100% op te lossen is, ga ik ze zeker terugbrengen. Maar aangezien de luidsprekers tweedehands zijn, ga ik alleen mijn geld terugkrijgen, en moet ik op zoek naar andere luidsprekers.

• willem7q
  • Niet online
@ dirkvanklinken: zou je nog eens kunnen reageren aub?

• willem7q
  • Niet online
Ik heb de luidsprekers teruggebracht onder garantie, een een aankoopbon voor de volledige waarde gekregen.

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-12 08:45

Hokkie

Hello

Das genaaid, hoe lang heb je die speakers? Je kan je jouw geld niet terug vragen...?

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Pagina: 1