Toon posts:

mp3 speler + auto via fm transmitter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb sinds kort een nieuwe mp3 speler en wou die aan mijn auto aansluiten. Helaas, er is geen AUX ingang in mijn wagen en ik zou moeten de de hele boel losmaken en met draadjes zitten prutsen om dit wel gedaan te krijgen (zie: http://www.hondafitjazz.com/audio.htm)

Ik las echter dat er nog andere mogelijkheden zijn, zoals een FM transmitter waarop je je mp3/iPod aansluit en dan zo via je tuner op die frequentie afstemt. Nu vroeg ik mij af of dat een goed systeem is. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Is het de moeite om dit aan te schaffen of vijs ik toch beter de hele boel eruit.

Jeroen

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-01 17:17
Hallo Jeroen,

ik had zo FM transmitter voor mijn Iphone. De kwaliteit viel mij zwaar tegen omdat ik de gsm signalen door heen hoorde. Heb besloten toen een andere radio te nemen met Ipod/Iphone ondersteuning en daarbij een AUX ingang.

Als ik jouw was zou ik zo kabel (laten) maken of kopen. Ik vind het een mooie oplossing voor bij je radio en kwa werk lijkt het mij mee te vallen om het voor elkaar te krijgen. Je hoeft alleen een kabeltje te maken en bij te prikken. Dat valt toch mee?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, misschien wel.maar op die websites staan twee schemas voor de aansluiting en nu weet ik niet welke te kiezen. Heeft iemand hier kennis over? Welk schema verzekert de beste audiokwaliteit? Een nieuwe radio is niet direct een optie omdat dit zoals je kan zien ingebouwd zit. Of zeg ik ook nu iets wat niet klopt?

Verwijderd

Die FM transmitters hebben als grootste nadeel dat onze Nederlandse FM-band zo vol zit dat je nergens ongestoorde ontvangst kunt krijgen die je ook de hele autorit houdt. Je wordt gestoord van het zoeken naar een vrije frequentie.

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon in België :-)

• baskreijveld
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-07-2025
Mijn FM Transmitter (NL, brabant) werkt vrij aardig op 108.0 FM. Maar het kan natuurlijk blijven voorkomen dat je muziek 'gestoord' wordt door een andere radioontvangst. Als het signaal echter vrij zuiver is werkt het wel top! Als je goedkoop je eigen muziek wilt luisteren is het goed te doen dus.

Verwijderd

Topicstarter
Bij ons zit niemand op de laagste frequenties (88 en 89 enzo) maar ja dat kan natuurlijk nog veranderen
Pagina: 1