Toon posts:

Soltek 75KV & OC'en!

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Piepol, ik heb hier een hoop gelezen over dat A7V mbordje van ASUS. Elke keer leggen mensen hetzelfde uit met het overclocken. Ik denk dat dat nu wel duidelijk is .. Ook heb ik gemerkt dat er ook lui zijn met een SOltek 75KV mbordje, like me dus, en ik zou het cool vinden als iemand zijn ervaring met het overclocken op dat Soltek mbordje zou willen delen met ons. Zelf heb ik geen ervaring ..heb wel eens dat programmaatje van de BIOS , Red Storm, gebruikt en hij doet dan wat ... en ik reboot en opeens runt mijn hele systeem op 1000@1100 (Athlon).. Wat heeft dat dan te maken met het unlocken ?
Enlighten me ... and the others !

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Dan heeft dat proggie waarschijnlijk alleen je FSB met 10% omhoog gegooid.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• Foxclone
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-04-2024

Foxclone

Een vos verliest wel zijn.....

Hmmmz, ik kon geen multiplier vinden op mijn Soltek 75KV, jij wel? Zou toch met een freespeed moeten dan...

nVENTIV

• ScooBY_DoO
  • Laatst online: 07-08 21:22
lijkt mij vrijwel hetzelfde....... alleen op die soltek motteh je de dipswitches gebruiken ipv de bios om de multiplier en je fsb te verhogen

• Foxclone

Foxclone

Nou, die dipswitches zitten dus niet op het mobo, je moet dus een freespeed kopen of een TD2 en dan met DIE dipswitches kun je hem overclocken... tenzij ik het helemaal fout heb en dat ik zo scheel ben dat ik gewoon over die dipswitches van het moederbord kijk. Kijk op www.soltek.com.tw daar staat ook dat de 75KV geen multiplier heeft :)

nVENTIV

Verwijderd

Op Friday 16 March 2001 10:55 schreef Foxclone het volgende:
Nou, die dipswitches zitten dus niet op het mobo, je moet dus een freespeed kopen of een TD2 en dan met DIE dipswitches kun je hem overclocken... tenzij ik het helemaal fout heb en dat ik zo scheel ben dat ik gewoon over die dipswitches van het moederbord kijk. Kijk op www.soltek.com.tw daar staat ook dat de 75KV geen multiplier heeft :)
Ja,
Nee..

Dit is een Socket A , kan dus geen GFD op zoals de TD2.. (Is ook wel een beetje duur..)
B-)

• Foxclone

Foxclone

Op Friday 16 March 2001 11:22 schreef Hooi het volgende:

[..]

Ja,
Nee..

Dit is een Socket A , kan dus geen GFD op zoals de TD2.. (Is ook wel een beetje duur..)
B-)
Oeps sorry ik had het over de 77KV...ik was te snel met mijn reaktie en eigelijk was ik blij een topic over Soltek te zien en mijn 77KV is dus Slot A en wel oc'en met een TD2. Ik zat even te :Z

nVENTIV

Verwijderd

Topicstarter
Ok .. dus wat ik begrijp is dat je EEN multiplier dipswitch nodig hebt en dat dat progje Red Storm in de BIOS alleen de FBS verhoogt ??! Maar als je de FBS verhoogt gaat dat ten koste van de fuctionaliteit van mijn hardware. Ik las dat de AGP4x slot geen goede bussnelheid meer heeft! Maar dan nog wat heeft dit alles te maken met die Bridges L1 op mijn socketA cpu'tje die je KAN unlocken?

• Foxclone

Foxclone

Die moet je met elkaar verbinden (potloodje, maar ook hier zijn meer topics over te vinden) om je cpu te unlocken anders kun je de mulitplier niet instellen en dus ook niet oc'en of zit ik er nu weer naast :)

nVENTIV

Verwijderd

Topicstarter
Kijk .. mijn cpu'tje is dus niet gebridged ! En ik gebruikte het programmaatje Red Storm , die in de nieuwere BIOS van Soltek socket A series zit! Ik kreeg 1000@1100 !
Duss.....

Verwijderd

Vast 10*110 dan ;)

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 21:02
red storm zet je bus hoger in de bios, voor multiplier moet je gaam kleuren :)
Pagina: 1