Toon posts:

EPOX 7KXA zit vast...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik m'n geheugen van 100 naar 95 heb gegooid komt ik niet verder dan het eerste bootscherm, ik kan niet eens de bios meer in.

Kan iemand mij aub vertellen hoe ik weer de bios in kan om het weer terug te zetten op 100?? of moet ik gewoon een goed merk geheugen kopen ??

Richard

Verwijderd

Gewoon even je cmos resetten via jumpertje.
Dan staan alle instellingen weer op normaal (=100 MHz bus).

Eerst even de laatste beta-bios van 16 mrt flashen voordat je verder gaat (zie www.slota.com ). De bios-file op een lege flop zetten, in drive A doen, en Alt-F2 drukken bij het opstarten, klaar!

Verder zou ik alle bios-opties op z'n veiligst zetten, zodat je zeker weet dat het niet aan een van die opties ligt.

Vooral even letten op geheugentimings, DRAM banking (off!), irq voor VGA en USB tijdelijk uit (zodat je zeker weet dat je daar geen interrupt-conflict mee hebt).

Verwijderd

Ik heb inderdaad destijds van de verkoper begrepen dat er 2 zaken inbelangrijke mate de oorzaak van instabiliteit bij de EPOX zijn (overigens een zeer goed moederbord):

1. een net al te zeer overgeclocte proc.

2. liever 100 mhz geheugen dan 133 mhz (het bord is kritisch t.a.v. 133 mhz geheugen).

Indien beide 'kloppen', en alles is goed aangesloten, misschien is dan het moederbord
gewoon defect (of kan het een voedingsprobleem zijn)?