Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

WinXP Pro setup kan HD niet vinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mede forummers, ik heb een raar probleem:

Ivm het willen gebruiken van een usb OBD2 interface met bijbehorende software (progman/ediabas) heb ik het Win XPpro os nodig. Als trouw OSX gebruiker heb ik geen windows, dus een oude acer laptop uit de kast gehaald. Winxp bootable setup cd erin en installeren maar. Geen probleem, 30 min later staat xp er op. Helaas gaat direct hierna de achtergrondverlichting van het scherm kapot. Volgende laptop (oude fujitsu siemens) uit de kast gehaald om het zelfde proces te herhalen.

Zelfde XP-pro cd erin, maar nu geeft de xp-setup na het initialiseren van de installatiebestanden aan dat hij geen harde schijf kan vinden, terwijl deze er toch echt in zit en ook werkt (windows vista op geinstalleerd). Vreemd... Harde schijf dus maar uit de acer gesloopt (staat al xp partitie op) en in de fujitsu gedaan. XP start alleen niet op ivm foutmeldingen. Dus weer bootable setup cd erin, maar weer dezelfde melding dat er geen harde schijf in het systeem zit. Bios kan de HD wel vinden.

Waarom vind mijn xp-pro setup geen harde schijf in de fujitsu laptop terwijl hij het wel in de acer doet? Het uitwisselen van de schijven heeft ook geen effect. Iemand een idee hoe eea op te lossen??

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Zoek van die fujitsu laptop eens de drivers op van de (S-ATA?) hd en bij het installeren van XP druk je op F6 en kies je de driver (zet die op een floppy)

Heb hier ook Dell CD's die een andere IAstor.sys werken. Bij de SP2 cd herkent hij de hd en bij een SP3 ineens niet meer.

En harde schijven uitwisselen met xp op twee verschillende systemen wil zowiezo nooit lukken.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Verwijderd

Topicstarter
Sc0rPi0N schreef op maandag 27 december 2010 @ 09:35:
Zoek van die fujitsu laptop eens de drivers op van de (S-ATA?) hd en bij het installeren van XP druk je op F6 en kies je de driver (zet die op een floppy)

En harde schijven uitwisselen met xp op twee verschillende systemen wil zowiezo nooit lukken.
Ok thx, maar kan het ook op USB-stick of DVD?? Ik heb geen (floppy)disk-drive meer....

• Frostbite
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Volgens mij zoekt hij naar en diskette station.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:25

-ET-

Phone Home

winxp kan helaas alleen van Diskette af. Je zou wel een USB diskette station eraan kunnen hangen. Dat werkt vaak ook.

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:29
Sc0rPi0N schreef op maandag 27 december 2010 @ 10:47:
Volgens mij zoekt hij naar en diskette station.
Klopt, een bootdisk of iets dergelijks ziet hij niet. Je zou het nog kunnen proberen of het werkt met een USB Diskette station.

• Nielson
  • Laatst online: 01:00
En anders zelf even een aangepaste windows cd maken met nlite waar de textmode driver voor de s-ata controller in is geslipstreamed.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op maandag 27 december 2010 @ 10:50:
En anders zelf even een aangepaste windows cd maken met nlite waar de textmode driver voor de s-ata controller in is geslipstreamed.
eeeeuuuhhh..... ja ga het eens proberen ;-) Thx voor de tips!
Pagina: 1