Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
In januari 2011 loopt mijn huidige abo bij T-Mobile af. Op dit moment ben ik een BlackBerry gebruiker en dit bevalt me goed. Ik wil mijn eigen nummer ook graag behouden.

Nu heeft T-Mobile (zoals andere aanbieders) een BlackBerry prepaid aanbieding voor de eerste 6 maanden gratis BB gebruik. Aangezien ik niet veel bel de oplossing voor mij. Na die 6 maanden kan ik altijd nog eens kijken voor een abonnement. Niet dus...

Bij T-Mobile is het NIET mogelijk om een nummer van een abonnement te porteren naar een prepaid van T-Mobile. Wel is het mogelijk om van het bestaande abonnement een prepaid te maken maar dan heb ik de 6 maanden gratis niet.

Nu bedacht ik dat het misschien makkelijk is naar een andere (prepaid) provider te gaan, en het nummer direct weer te porteren naar T-Mobile prepaid. Of is dit niet mogelijk (minimaal zoveel tijd bij een provider ofzo?). Wat kan ik het beste doen, ik wil mijn nummer sowieso niet kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

hemiparo schreef op maandag 27 december 2010 @ 09:14:

Bij T-Mobile is het NIET mogelijk om een nummer van een abonnement te porteren naar een prepaid van T-Mobile. Wel is het mogelijk om van het bestaande abonnement een prepaid te maken maar dan heb ik de 6 maanden gratis niet.
Je geeft zelf al aan wat bij T-Mobile wel en niet kan.
Het kan dus wel, maar dan heb je geen 6 maanden gratis.

Dit zal T-Mobile doen om nieuwe prepaid klanten te werven waarschijnlijk. Net zoals wanneer je nieuwe abonnee wordt, je vaak ook wat meer 'cadeautjes' krijgt.

Kijk anders eens naar andere providers die ook BB prepaid aanbieden. Vaak kun je dan wel je nummer porteren en gebruik maken van de gratis maanden... KPN of Vodafone hebben soortgelijke akties (en sneller internet).

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
In zoverre gaf ik idd dat het niet DIRECT kon. De vraag was of een tussenstap wel een optie was dus prepaid naar een andere provider en direct prepaid naar T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt bij t-mobile gewoon je nummer overzetten van een abonnement naar een nieuwe prepaid. Je koopt een nieuwe prepaid sim en je vraagt meteen nummerbehoud aan. Je abonnement heeft wel een opzegtermijn van een maand. Je abonnement stopt dan na een maand en je bent dan binnen een dag bereikbaar op je oude nummer op je nieuwe prepaid sim.

Hoe kom je er eigenlijk bij dat dit niet kan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Die info kwam van T-Mobile klantenservice... maar... ben gisteren in een shop geweest en daar te horen gekregen dat het WEL mogelijk is: gewoon mijn abo omzetten naar prepaid en dan het nummer over laten zetten naar het nieuwe prepaid kaartje voor BB. Dus, het kan idd wel... heerlijk als de klantenservice het juiste antwoord niet weet...

• T-Mobile Experts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-03-2021

T-Mobile Experts

Bedrijfsaccount T-Mobile
@hemiparo

Excuses dat je geen juiste informatie hebt gekregen van T-Mobile Klantenservice. Nummerbehoud van de ene naar de andere T-Mobile-aansluiting is inderdaad mogelijk.

Wanneer je de BlackBerry PrePaid simkaart aanschaft in de T-Mobile Shop kunnen zij direct nummerbehoud voor je aanvragen met inachtneming van de opzegtermijn van één maand.

Koop je de BlackBerry PrePaid simkaart bij een ander verkooppunt dan kan ik het nummerbehoud voor je regelen. Graag dan de volgende gegevens in een e-mail naar webcare@t-mobile.nl vermelden:
- je naam
- je adres
- je geboortedatum
- Het mobieletelefoonnummer en simkaartnummer van je huidige abonnement
- Het mobieletelefoonnummer en simkaartnummer van de BlackBerry PrePaid simkaart

Zou je een link naar jouw bericht op dit forum willen meesturen, zodat ik je bericht terug kan vinden? In het onderwerp graag 't.a.v. Cindy' vermelden.

Cindy
T-Mobile Webcare

T-Mobile Netherlands BV

• hemiparo
  • Niet online
Ik heb even wat extra info naar webcare@t-mobile.nl gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Zo... paar dagen verder en alles is geregeld! Is (uiteraard?) gewoon mogelijk en nog makkelijker dat gedacht. Cindy heeft alles geregeld :) dus het mag ook wel eens gezegd worden dat het ook goed kan gaan bij T-Mobile. Bij deze dus!
Pagina: 1