Nieuwe user alleen maar negatieve reviews

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
Toevallig was ik op zoek naar een usb 3.0 module (msi star 3.0) en kwam uit bij dit product in de pricewatch.
Tot mijn verbazing/verrassing stond er al een review. Alleen deze was zeer slecht met alleen een onderbouwing dat een moederbord dat niet kan halen. Dit heeft hij bij veel usb3.0 poorten gedaan.

Ga ik dan kijken bij de gebruiker dan heb ik zoiets van ok, want alles is slecht. Reviews dateren ook allemaal van 21-12.

http://tweakers.net/productreview/user/367982

Graag actie danwel de kritieken verwijderen.

[ Voor 13% gewijzigd door Frostbite op 27-12-2010 08:44 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor actie dan? En op welke basis zouden de reviews dan verwijderd moeten worden? Blijkbaar is de betreffende gebruiker ook op zoek geweest naar een USB3.0 adapter en is er daarbij achtergekomen dat geen van de gereviewde producten de USB3.0 gespecificeerde max. snelheid waarmaakt. Vind ik als nietsvermoedende klant eigenlijk wel waardevolle informatie.

Ik lees nergens dat een mainboard het niet zou halen, ik lees dat deze kaarten het niet halen vanwege de gebruikte chipset die óók veel op mainboards wordt gebruikt. Daarnaast zou de x1 het ook bij gebruik van een andere chip de snelheid limiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:48

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Mja, hij is wat overdreven negatief, en hij heeft geen hands-on ervaring, maar met die reactie erbij kun je duidelijk zien wat voor een waarde je aan de review moet hechten.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik vind de manier waarop 'ie korte reviews gebruikt wel apart. Hij zet alsnog een onderbouwing erbij als comment.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mja ik vind eigelijk ook wel dat hij de kaarten verkeerd beoordeeld.

Aansluiting 1 (pcie) is langzamer dan aansluiting 2 (usb3)
Boohoo, alsof dat niet met alle converters het "probleem" is

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-09 16:35
TS had kunnen aanhalen dat product reviews zijn bedoelt om ervaringen te delen en niet bedoelt is om te spammen (lees: copy-paste werk) over dat, in dit geval USB3.0, de hardware geen meerwaarde heeft / potentieel van het protocol niet kan halen.

Desalniettemin, laat die jongen lekker, hij zet een voetnoot neer voor potentieel geinteresseerden, die hier nog niet bij stil hadden gestaan bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 18:24
Bij een productreview is het toch zeker de bedoeling dat je een product ook daadwerkelijk hebt gebruikt :? Waarom zou het dan toegestaan worden om reviews te plaatsen enkel op basis van navraag bij een fabrikant?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is geen reactiemogelijkheid voor bij producten. Een ervaring is zeker nodig bij een review, maar het is niet gezegd dat je daarvoor zelf een aantal tests uit hoeft te voeren. Als de fabrikant je op limitaties van specificaties wijst, dan is dat ook een ervaring. Eentje die je doet besluiten om die reden een product niet te kopen.

Het lijkt me net zo interessant te weten over zaken die mensen achteraf als negatief ervaren, of vooraf. Laten we daarbij wel aantekenen dat we niets hebben aan "$merkX is klote, want $merkY is veel beter". Het gaat hier om concrete en verifieerbare specificaties die een significante beperking kunnen vormen ten opzichte van de primaire uiting van de productstandaard (USB3).

Is het de meest ideale review? Nee. Het is dan ook als simpele review geplaatst met wat losse uitleg (komt kwa hoeveelheid ook niet overeen met minimum voor een review). Er is verder niet gepoogd het artikel dan maar op alle onderdelen een minimale score te geven. Voegt het concreet iets toe voor potentiële kopers? Ja. En dan met name omdat een vrij eenvoudige feitelijke onderbouwing ten grondslag ligt.

Zou hetzelfde neergezet worden bij een laptop die toevallig ook een USB3 poort zegt te hebben, dan nee, dan voegt dat niets toe imho. Ik kan de regels best handhaven in de vorm van niet in handen gehad dus niet, maar laten we in basis houden te kijken naar bruikbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ja maae zijn de kaarten daarom allemaal slecht ? (zie enkele rode ster) ze kunnen gewoon goed werken

aka heb ik een slechte auto modat mijn motor niet zo hard kan als mijn banden ?

[ Voor 29% gewijzigd door Fish op 27-12-2010 14:05 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 18:24
Dit is net zoiets als een negatieve review schrijven over een auto, omdat de verkoper zei dat 'ie niet harder kan dan 150 km/u, terwijl je er zelf niet in hebt gereden.

Leuk dat 'ie die informatie even vermeld hoor, maar het is geen review als je het mij vraagt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
Heel simpel dus: als ik een auto zie en ik ben naar de fabriek om te vragen hoe hard hij kan en ze antwoorden dat je binnen de bebouwde kom niet harde kan dan 50km/u dan mag je dus zeggen dat de auto zeer slecht is. Terwijl je er geen meter in hebt gereden. Want zo zie ik het. (lol @ Hahn hierboven)

Kijk in het geval dat je het product in de meest ideale situatie gebruikt dan kun je nagaan of iets goed of slecht is.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jij als fabrikant in de folder specifiek adverteert met een 3.0 liter motor en alle bijbehorende voordelen, maar de auto standaard aflevert met een brandstofsysteem wat maar voldoende brandstof aanlevert voor een 2.0 liter motor waarmee je product je eigen gemarkete statements niet waarmaakt, dan denk ik dat je nog blij mag zijn met een negatiefproduct-oordeel en niet een dikke rechtzaak aan je broek :P

Kijk ook even naar hoe deze producten gemarket worden:
http://global.msi.eu/inde...maincat_no=1&prod_no=2037

Dan valt deze nog mee, maar ja, als jij die bandbreedte adverteert maar die niet het systeem in krijgt...
http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=16908
http://www.conceptronic.n...=10&gid=1030&pid=CUSB3EXI

Zoals ik al zei: het is niet ideaal, maar heeft wel (iets) toegevoegde waarde. En nee, ik ga niet lopen regelneuken als we het toch al eens zijn dat het leuk is dat het wordt gemeld.
Hahn schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:09:
Dit is net zoiets als een negatieve review schrijven over een auto, omdat de verkoper zei dat 'ie niet harder kan dan 150 km/u, terwijl je er zelf niet in hebt gereden.

Leuk dat 'ie die informatie even vermeld hoor, maar het is geen review als je het mij vraagt.
Nee, dit is een auto als slecht beoordelen omdat de fabrikant zegt dat ie 200 kan, terwijl hij nog geen 100 haalt, op basis van navraag bij diezelfde fabrikant.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2010 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mja kwa marketing heb je zeker een punt.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-09 16:35
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 13:53:
Er is geen reactiemogelijkheid voor bij producten. Een ervaring is zeker nodig bij een review, maar het is niet gezegd dat je daarvoor zelf een aantal tests uit hoeft te voeren. Als de fabrikant je op limitaties van specificaties wijst, dan is dat ook een ervaring. Eentje die je doet besluiten om die reden een product niet te kopen.
[...]
Is dat niet ECHT op het randje dan? Voor mij wel, fabrikant mag toch wel weten wat hij verkoopt.

Dadelijk schiet het door naar een geruchten feature ipv uit eigen hand ervaringen. Ervaringen uit eigen hand hoeven inderdaad niet op een aantal meetbare tests toegespitst te worden, dat ben ik wel met je eens, maar dan is het nog een hands-on ervaring.

Waar ik bang voor ben, is dat dadelijk er zo'n zelfde mededeling tussen staat, van wat iemand van een Dixons/MM/It's/BCC/Alternate medewerker heeft vernomen. NOFI, maar soms sta ik hardop te lachen in die zaken, want deze weten ook niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die over de HDD waar je beter een ander type kon kopen is overigens wel verwijderd. Het ging daar om een koopadvies voor een ander product op basis van een eigen interpretatie van performance / prijs. Vooral prijzen veranderen per dag natuurlijk.
LinuX-TUX schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:29:
[...]
Is dat niet ECHT op het randje dan? Voor mij wel, fabrikant mag toch wel weten wat hij verkoopt.

Dadelijk schiet het door naar een geruchten feature ipv uit eigen hand ervaringen. Ervaringen uit eigen hand hoeven inderdaad niet op een aantal meetbare tests toegespitst te worden, dat ben ik wel met je eens, maar dan is het nog een hands-on ervaring.

Waar ik bang voor ben, is dat dadelijk er zo'n zelfde mededeling tussen staat, van wat iemand van een Dixons/MM/It's/BCC/Alternate medewerker heeft vernomen. NOFI, maar soms sta ik hardop te lachen in die zaken, want deze weten ook niet alles.
Ja, dit is zeer op de rand inderdaad. Het gaat erom dat fabrikant adverteert met iets waarvan hij zelf onderhands zegt nog niet de helft waar te maken, wat met zelf nakijken van specs te bewijzen is. Meningen van jan en alleman gaan het zeker niet worden.
Het is een vrij zeldzaam iets eigenlijk, waardoor het ook weer niet doenlijk is om er een apart systeem op in te richten. Dan moet je uiteindelijk een keuze maken uit de waarde van de staafbare informatie of enkel "regels zijn regels" aan te houden en nergens naar te kijken.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Er zal wel iets stoms zijn dat apparaten eventueel direct onderling kunnen communiceren op 5Gbit waardoor ze het mogen zeggen

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 27-12-2010 15:52 ]

Iperf

Pagina: 1