Winkels in andere EU-landen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejabberd
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07 22:49
Hebben jullie er al aan gedacht om naast winkels in de Lage Landen en buurlanden, om ook winkels in andere EU-landen op te nemen (ook niet-euro) in de pricewatch? Dit zou vooral handig zijn voor mensen die tijdens hun vakantie in het buitenland een computerwinkel durven binnenwippen om een item van hun wenslijst aan te schaffen...

Als er dan voldoende Europese winkels in de pricewatich zitten, zou het ook leuk zijn als je per product kunt zien wat de gemiddelde prijs is in elke land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 18:24
En hoeveel mensen gaan daar gebruik van maken denk je? ;) Grappig idee natuurlijk en voor een enkele vakantieganger misschien best handig, maar rendabel is zoiets waarschijnlijk niet echt.

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 26-12-2010 22:41 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Volgens mij heb je niet echt een idee van hoeveel tijd/moeite er vanuit T.net in de pricewatch zit, en hoe weinig buitenlanders er op een Nederlandstalige tech-site komen ;)

Al zou totale werelddominatie natuurlijk niet gek zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Hahn schreef op zondag 26 december 2010 @ 22:40:
En hoeveel mensen gaan daar gebruik van maken denk je? ;) Grappig idee natuurlijk en voor een enkele vakantieganger misschien best handig, maar rendabel is zoiets waarschijnlijk niet echt.
Er staan een aantal Belgische webshops AFAIK.

Sowieso een Franse: http://tweakers.net/shopreview/3534/pixmania-punt-com.html
En zelfs een Duitse zie ik nu: http://tweakers.net/shopreview/3580/e-bug.html

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
D4NG3R schreef op zondag 26 december 2010 @ 22:44:
[...]

Er staan een aantal Belgische webshops AFAIK.
T.net is natuurlijk ook voor de belgen onder ons bedoelt, dus dat is ook niet zo gek. Maar de topicstarter zegt sowieso al "naast winkels in de Lage Landen en buurlanden" en met buurlanden bedoelt 'ie hoogstwaarschijnlijk ook wel België ;)
Pixmania levert gewoon in Nederland, dat ze een kantoor oid in Frankrijk hebben boeit verder niet.
En zelfs een Duitse zie ik nu: http://tweakers.net/shopreview/3580/e-bug.html
Is ook weer een buurland, die waarschijnlijk ook wel in Nederland levert.

Waar ejabberd het over heeft is zelfs non-euro landen, dat is wel iets anders dan de paar shops die jij nu opnoemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Hij spreekt over het opnemen van winkels uit de EU buiten NL. Ik noem er een paar op, natuurlijk leveren ze ook in NL. Maar dat is eventjes niet aan de orde.

Een winkel die niet in NL levert hoort niet thuis in de pricewatch, die is bedoeld voor Nederlandse & Belgische gebruikers.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Volgens mij lullen we een beetje langs elkaar, maar dat maakt verder niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment ligt de focus op Nederlandstalige gebruikers, niet gek, omdat de site in het Nederlands is. Winkels die echter ook naar Nederland leveren en daar duidelijke condities voor hebben kunnen ons prima benaderen voor opname in de PW.

Een prijs in Euro's vind ik wel een vereiste. Het is prima als ze zelf een omrekeningsfactor hanteren, maar je wil gewoon weten wat het kost om het hier op de mat te krijgen. Dus niet met een directe koppeling naar een valutakoers waardoor je prijs iedere minuut wijzigt.

Als er een focus op het bruikbaar maken van de PW voor buiten Nederland komt, is de 1e stap dat de interface vertaald zal moeten worden, plus alle productinfo. Het is niet even een winkeltje aanmaken dus ;)
Pagina: 1