[MBP] Batterijtijd drastisch omlaag

Pagina: 1
Acties:

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-01 16:56
Hoi.

Iets meer dan een week geleden ging de batterij van mijn laptop nog bijna 8 uur mee.

Afbeeldingslocatie: http://pics.freecooki.es/20101216200647.png

Inmiddels is dat gedaald tot ±3 uur. Als ik via de Terminal top draai, is er niets dat veel CPU-time opslokt en volgens Little Snitch gebeurt er ook niet veel op m'n netwerk. Ook kan ik me niet herinneren dat ik iets heb geïnstalleerd dat op de achtergrond draait o.i.d.

Afbeeldingslocatie: http://pics.freecooki.es/20101226205805.pngAfbeeldingslocatie: http://pics.freecooki.es/20101226205854.png

Volgens CoconutBattery is m'n Battery capacity nog 93%, dus dat lijkt het probleem ook niet. Wel wordt de laptop de laatste paar dagen erg warm.

Het enige dat ik me kan bedenken is dat een tijdje geleden er een firmware-update was voor m'n TimeCapsule (tevens primaire router), zou dat het kunnen zijn? Heeft iemand anders daar ook last van? Of heeft iemand enig idee wat het anders zou kunnen zijn of wat ik verder nog zou kunnen proberen?

Alvast bedankt voor het meedenken :)

Edit: Ik heb nog zo'n 5-6 dagen garantie, zou een nieuwe batterij misschien de oplossing kunnen zijn? Zou dat onder de garantie vallen?

[ Voor 6% gewijzigd door Sandro! op 26-12-2010 21:12 ]

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-01 07:54
Ik had ook die update van TimeCapsule. Had 'm geinstalleerd en heb verder nergens last van.

Beetje offtopic, maar ik vind het vreemd dat jouw accu er zo "slecht" aan toe is.

Dit is namelijk die van mij:
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/ISquD.png

mijne is ouder, vaker opgeladen en in betere conditie. vreemd :P

[ Voor 11% gewijzigd door Gamebuster op 26-12-2010 21:16 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Verwijderd

Ja, batterij valt onder garantie http://www.apple.com/nl/batteries/replacements.html

Verwijderd

Gamebuster schreef op zondag 26 december 2010 @ 21:15:
Ik had ook die update van TimeCapsule. Had 'm geinstalleerd en heb verder nergens last van.

Beetje offtopic, maar ik vind het vreemd dat jouw accu er zo "slecht" aan toe is.

Dit is namelijk die van mij:
[afbeelding]

mijne is ouder, vaker opgeladen en in betere conditie. vreemd :P
Ik heb na 32 maanden nog maar een 'health' van 19%. Dramatisch dus. Gebruik de MBP alleen in huis dus een ramp is het ook weer niet.

Volgens mij is vaker opgeladen eerder een pluspunt. Tot op zekere hoogte dan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2010 21:19 ]

• michelzwarts
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-01 11:07
Heb je soms iets op de usb poort aangesloten, of Firewire? Die externe disks zijn geen goede compagnon voor je accutijd.

Windows Veteran turned Apple Addict

• Sandro!
Nope, als ie op de batterij leeft is er niets aangesloten en gebruik ik de powersaving GPU.

Aan de TC update ligt het dus niet? Hmm. Dan wordt het verder zoeken.

Verwijderd

Zet eens je wi-fi uit en kijk of je dan weer minimaal 8uur haalt

• TUX2K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01 10:25
Ik had thuis ook zo iets, mijn accu ging heel kort (lees 30 minuten), maar mijn macbook is dan 3 jaar oud.
Het vreemde was na een reboot ging hij weer 1,5 uur mee.
Nu blijkt dat er een over process was blijf hangen wat nog al een load plaatsten op mijn CPU.
Het process was QTKitServer welke dus van een film thumbnail probeerde te maken: http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2148759

Misschien een idee om via een terminal eens te kijken of er in top een process uit de hand loopt ?

• julby
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-04-2025
TUX2K schreef op maandag 27 december 2010 @ 16:12:
Misschien een idee om via een terminal eens te kijken of er in top een process uit de hand loopt ?
Uit de startpost: "Als ik via de Terminal top draai, is er niets dat veel CPU-time opslokt"...............

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-01 09:33

4POX

Everybody is wired

Bij mensen waarbij de accu opeens maar 3 uren meeging hadden dat doordat de twee videokaart het videogedeelte ging doen.

Heeft jouw macbook twee videochips ?

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Mijn Dell laptop ging van de ene op de andere dag ook van 3,5 uur terug naar 45 minuten met de melding dat mijn batterij niet meer optimaal was :( en dat na 1,5 jaar en continue afwisseling van laden/batterij.

• Simmity
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-01 19:30
Probeer eens via activity monitor te kijken waarbij je alle processen laat zien, of je moet bij terminal top command gebruiken en ook scrollen door de lijst.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-01 07:54
Simmity schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 14:03:
Probeer eens via activity monitor te kijken waarbij je alle processen laat zien, of je moet bij terminal top command gebruiken en ook scrollen door de lijst.
zie startpost:
Sandro! schreef op zondag 26 december 2010 @ 21:09:
Inmiddels is dat gedaald tot ±3 uur. Als ik via de Terminal top draai, is er niets dat veel CPU-time opslokt en volgens Little Snitch gebeurt er ook niet veel op m'n netwerk. Ook kan ik me niet herinneren dat ik iets heb geïnstalleerd dat op de achtergrond draait o.i.d.
en een post boven je:
TUX2K schreef op maandag 27 december 2010 @ 16:12:

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Verwijderd

trek de batterij eens een keer helemaal leeg.
wacht 5 uur en laad hem daarna weer op.

• Sandro!
4POX schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:58:
Bij mensen waarbij de accu opeens maar 3 uren meeging hadden dat doordat de twee videokaart het videogedeelte ging doen.

Heeft jouw macbook twee videochips ?
Mijn laptop heeft twee videochips, maar degene die voor langere batterijduur zorgt staat aan.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:04:
trek de batterij eens een keer helemaal leeg.
wacht 5 uur en laad hem daarna weer op.
De batterij is 3-4 dagen geleden gekalibreerd, dus dat is het ook niet..

Activiteitenweergave geeft hetzelfde weer als top, en biedt dus geen hulp, helaas.
Pagina: 1