Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik ook problemen met het opstarten van de pc,een medion 8080XL, met windows XP home.
Bij het opstarten komt er de foutmelding"Disk boot failure, insert system disk and press enter"op het scherm.
Leg ik nu de Application en Support disk in de DVD lezer, dan komt de melding:
1 boot from HD als eerste optie,
2 boot from disk.
Optie 1 is geactiveerd en na 10 sec. start de pc dan ook op normaal op vanaf de HD. Daarna werkt de pc weer normaal.
Het opstarten gaat dus niet zonder de Application en Support disk. Via de hersteloptie heb ik windows XP home opnieuw geinstalleerd, echter het probleem blijft bestaan.
Wat kan ik nog proberen om het opstarten van de PC weer normaal te krijgen, zodat ik de Application en Support disk niet meer nodig heb om op te starten.

groeten,
jo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 11:32
Bios goed ingesteld?

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 12:14

koudepinda

Don't Panic

heb dit probleem ook. 1ste keer opstarten(toen die al een paar jaar oud was) en dan kreeg je die melding. resette en dan start hij door. problemen werden steeds erger blue screens bij installeren van windows. en nu 1ste ram slot kapot. het moederbord van deze serie staat bekend om zijn problemen, als t kan al je onderdelen ff testen (wss is t toch wel je moederbord) en dan een goedkoop vervangend moederbord zoeken.

(post niet helemaal goed door gelezen)
ervaar wat hier boven staat maar als het grootst mogelijke geleuter...
aangezien er bij jou geen defecten zijn

[ Voor 15% gewijzigd door koudepinda op 29-12-2010 00:26 ]

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:50
Je start op met cd/dvd in je optische drive, of USB stick aangesloten waar geen besturingssysteem op staat?

En dan net als smht zegt, zorgen dat je hdd als eerste opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
in Bios staat opstart als eerste op de HDD.
Op de App and support disk staan 2 directories, 1e Driver, 2e Tools met daarin weer verschillende sub dir's en een los bestand: PQSB.bin.
Kan dat .bin bestand iets doen, want veel kan de pc niet van de dvd schijf afhalen, want na de foutmelding en de gemaakte keuze ( starten van HDD) start de pc op van de HDD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilrenato
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:49

ilrenato

Pizzah!!!!

Reactie hiervoor is erg oud, maar voor de volledigheid toch een antwoord aangezien ik tegen hetzelfde aanliep toen ik oude Medion laptop van een ide naar msata convertor uitrustte en ik nog eens een frisse install wou doen van good old WinXP.

De cd met PQSB.bin is een bootable cd, hij staat ook als nrg image op de backup partitie van de Medion.
Die heb ik gebrand en vervolgens kon ik booten.
Origineel zijn er 3 partities , BOOT (ntfs), BACKUP(ntfs) en RECOVERY (fat32) met daarin factory.pqi, factory.002 en factory.003 in de recovery directory. (Ik las ook een post van iemand die factory.001 zocht, die is er dus niet..)

Het koste wat moeite maar uiteindelijk herkende de repair cd de IDE schijf partities en werd XP SP2 erop gezet.
Updates naar SP3 en later tot en met de laatste update van MS kunnen worden gedaan met WSUS 921.
http://download.wsusoffline.net/wsusoffline921.zip
Vervolgens nog de 360 Total security erop. En de laatste Firefox.

Ik moet zeggen dat die Pentium 1,7GHz met IDE-mSata SSD best aardig loopt!
Pagina: 1