Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apokalypse
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:54
Ik heb een zelfgebouwde HTPC met Win7 prof waar ik zeer tevreden over ben. Ik heb via andere PC's controle over deze HTPC zoals (her)starten, afsluiten en remote desktop.

Als ik nu mijn HTPC aanzet logt deze automatisch in met een ingesteld account (via Windows); dit account heeft een wachtwoord maar dit wachtwoord is ook ingesteld om mee in te loggen. MediaPortal start op en de HTPC is klaar voor gebruik.
Soms log ik per remote desktop in zodat ik wat dingen kan regelen zonder een toetsenbord e.d. aan de HTPC aan te sluiten. Dit werkt allemaal goed maar wanneer in remote inlog wordt je lokaal uitgelogd. (meerdere inlogde accounts kan niet op non-server edities van Windows?)

Nu wil ik graag het volgende oplossen:
Wanneer ik mijn remote desktop sessie beëindig, komt de HTPC lokaal op het aanmeldscherm te staan. Om nu de HTPC te kunnen gebruiken heb ik lokaal een toestenbord/muis nodig. Dit is niet ideaal. Mijn huidige workarround is nu om de HTPC te herstarten na een remote desktop sessie, maar dit is ook niet ideaal.

Iemand een idee hoe dit anders zou kunnen?

Een inlogscript draaien na de remote desktop sessie lijkt mij een oplossing, maar hoe draai je die zonder dat je inlogt bent :?

[ Voor 5% gewijzigd door apokalypse op 26-12-2010 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Volgensmij kan dat niet. Je zou natuurlijk VNC of iets kunnen gebruiken, want dan heb je dat euvel niet.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apokalypse
RaZ schreef op zondag 26 december 2010 @ 19:43:
Volgensmij kan dat niet. Je zou natuurlijk VNC of iets kunnen gebruiken, want dan heb je dat euvel niet.
Dies helaas niet gratis. Windows 2008 (R2) zou ook kunnen, maar moet dan weer alles opnieuw installeren.

Edit: maar een andere client is een goed idee, ik kijk nu naar Tightvnc

[ Voor 14% gewijzigd door apokalypse op 26-12-2010 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:49
Win7 kan standaard geen meerdere sessies aan, maar zijn wel hacks voor verschenen, te vinden met google (zoek op win7 rdp multiple). Zie bijvoorbeeld http://www.blogsdna.com/4...ktop-in-windows-7-rtm.htm

Dit soort grappen zijn uiteraard op eigen risico, maak een backup/system restorepoint voor je begint.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Punt is dat de TS via RPD bijvoorbeeld een film op zet, en dan uitlogt, en vervolgens naar het aanmeldscherm op z'n TV zit te loeren.

RPD is hier totaal niet voor geschikt. VNC (en consorten) kunnen dat namelijk wel. Want dan heb je niet een andere sessie, maar krijg je gewoon het scherm wat je normaal op je TV ziet.

Multiple sessies heb je dus helemaal niets aan.

Van VNC zijn zoveel versies te vinden (ook gratis), dus dat mag geen probleem zijn lijkt me zo.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Hmmm, zoals ik het lees wil hij gewoon af en toe wat zaken uitvoeren/installen via RDP. Niet zozeer een filmpje starten o.i.d.

Concurrent sessions zorgen er dan voor dat je lokale sessie (het mediacenter) niet wordt afhelogd en je dus ook niet na beeindigen van je RDP sessie naar een loginscherm zit te kijken. Dus om te zeggen dat je niks aan concurrent sessies hebt? Afgezien daarvan kun je vanuit de remote sessie alsnog mbv het shadow commando de "lokale" desktop overnemen (vergelijknaar met VNC).

Natuurlijk werkt VNC ook, maar soms is het juist een nadeel dat je in de "current" sessie terecht komt. Bijvoorbeeld als je wat wilt aanpassen/installeren/whatever terwijl iemand anders een filmpje zit te gluren :)

[ Voor 10% gewijzigd door DigiK-oz op 26-12-2010 21:52 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apokalypse
RaZ schreef op zondag 26 december 2010 @ 20:45:
Punt is dat de TS via RPD bijvoorbeeld een film op zet, en dan uitlogt, en vervolgens naar het aanmeldscherm op z'n TV zit te loeren.
Nee dat is niet nodig, wellicht was hier niet duidelijk in de start post.

Het gaat erom dat ik niet met muis/toetsenbord opnieuw hoef ik te loggen. Remote desktop is voor wat dingen zoals omzetten BDMV naar MKV formaat (dat gaat handiger lokaal ;) ), het is ook namelijk mijn download machine.

Voor films kijken gebruik ik mediaportal + afstandsbediening. Mediaportal start automatisch na inloggen.
[b][message=35266383,noline]
Concurrent sessions zorgen er dan voor dat je lokale sessie (het mediacenter) niet wordt afhelogd en je dus ook niet na beeindigen van je RDP sessie naar een loginscherm zit te kijken. Dus om te zeggen dat je niks aan concurrent sessies hebt? Afgezien daarvan kun je vanuit de remote sessie alsnog mbv het shadow commando de "lokale" desktop overnemen (vergelijknaar met VNC).

Natuurlijk werkt VNC ook, maar soms is het juist een nadeel dat je in de "current" sessie terecht komt. Bijvoorbeeld als je wat wilt aanpassen/installeren/whatever terwijl iemand anders een filmpje zit te gluren :)
Je hebt helemaal gelijk! Concurrent is handiger dan VNC voor mijn geval. Helaas werkt dat alleen niet met win7. Ik zal even naar de "hacks" kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RaZ schreef op zondag 26 december 2010 @ 20:45:
Multiple sessies heb je dus helemaal niets aan.
Volgens mij wel. Je kan dan namelijk onder een andere naam aanmelden. De ene heeft dan een terminal server sessie (als het ware) en de ander is gewoon lokaal aangemeld.
apokalypse schreef op zondag 26 december 2010 @ 22:02:
Je hebt helemaal gelijk! Concurrent is handiger dan VNC voor mijn geval. Helaas werkt dat alleen niet met win7. Ik zal even naar de "hacks" kijken.
Het werkt standaard niet in Windows 7, maar het is wel mogelijk het aan te zetten. Uiteraard unsupported vanuit Microsoft. Op Windows Server-versies kan dit wel. In ieder geval met Windows 2003 en Windows 2008 R2.

[ Voor 42% gewijzigd door CH4OS op 26-12-2010 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apokalypse
DigiK-oz schreef op zondag 26 december 2010 @ 20:40:
Win7 kan standaard geen meerdere sessies aan, maar zijn wel hacks voor verschenen, te vinden met google (zoek op win7 rdp multiple). Zie bijvoorbeeld http://www.blogsdna.com/4...ktop-in-windows-7-rtm.htm

Dit soort grappen zijn uiteraard op eigen risico, maak een backup/system restorepoint voor je begint.
Dit werkt super _/-\o_ dank! . Restore point is ook een goede tip want backup zit er sowieso niet in. (nu al propvol met HD matriaal, veel meer staat er niet op)

Concurrent sessies was ik dus naar opzoek 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Cool. Let op dat het mogelijk is dat windows updates een nieuwe versie van de termsrv.dll installeren, of dat SP1 dat doet (over een tijdje). Dan moet je op zoek naar een verse hack (voor SP1 is die er overigens al)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 19:58

NoFearCreations

3DPrint the world!

Kan je niet gewoon logmein.com gebruiken? Gebruik ik hier al een tijdje, werkt perfect.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apokalypse
DigiK-oz schreef op zondag 26 december 2010 @ 22:39:
Cool. Let op dat het mogelijk is dat windows updates een nieuwe versie van de termsrv.dll installeren, of dat SP1 dat doet (over een tijdje). Dan moet je op zoek naar een verse hack (voor SP1 is die er overigens al)
Oeps, dit was ik natuurlijk vergeten 8)7

Anyway, in kan bevestigen dat de hack op missingremote.com werkt op Win7 SP1 Professional (US) - 32bits 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:14

Nakebod

Nope.

De "oplossing" die ik gebruik als ik mijn HTPC overneem, kill de TS connectie.
RDP.cmd op je bureaublad, wel iedere keer als je wilt uitloggen dit script uitvoeren als Administrator, en je TS sessie wordt gekilled, en je HTPC is unlocked.
Je Windows sessie zelf blijft gewoon actief, dus alle apps e.d. die open staan draaien gewoon nog.

%windir%\System32\tscon.exe 1 /dest:console

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Pagina: 1