AMD Phenom II X4 of Intel Core i5 ??

Pagina: 1
Acties:
  • 577 views

• RR21
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05-2022
Welke van de 2 is beter?

Alvast bedankt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er is niet 'een beste' CPU. Wat beter is hangt volledig af van je eisen en wensen en natuurlijk je budget.
Pak er eens wat benchmarks bij en kijk naar de voor jou relevante applicaties welke CPU interessanter is.
De enige die deze vraag kan beantwoorden ben jezelf, dus duik eens in de materie en kijk wat je koopt.

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-02 20:15
Een beetje meer info zou welkom zijn. Wat is je budget, waar wil je 't voor gebruiken, ...

• RR21
Rond de 800 euro en wil hem gewoon gebruiken voor films/internet en games

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

dan is de phenom snel genoeg

• RR21
@ brilsmurfffje dus de intel is beter?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik persoonlijk zou voor de i5 kiezen want zelf gebruik ik de i5 voor te gamen en lees ik ook wel vaker dat er meerdere gamers zijn die met een i5 zijn gaan werken. Alleen voor bv films en internet maakt het eigenlijk niet zoveel uit welke cpu je neemt want dat eist niet zoveel van een pc.

Voor het budget wat je hebt hoef je in elk geval niet te beknibbelen en kan je een leuk en toch wel snel systeem bijelkaar bouwen, waarbij nog een ander punt komt namelijk de Intel boarden blijken toch iets stabieler dan de AMD boarden ( met alle respect voor de AMD'ers ). Althans wanneer ik dan alle topics bekijk en een beetje een gemiddelde lijn trek dan valt mij dat wel op zonder dan bevooroordeeld te zijn omdat ik zelf Intel gebruik.

• RR21
Bedankt voor je reactie roel1966

Kijk bij deze laptop:

Hp Pavilion DV7-4180sd - Core i5-460m / 4096 MB / 500 GB
Videokaart : ATI Mobility Radeon™ HD 5470
Videokaartgeheugen : 512 MB DDR3

en deze:

Hp Pavilion DV7-4140ed - Phenom II X4 2.0 GHz / 4096 MB / 640 GB
Videokaart : ATI Mobility Radeon™ HD 5650
Videokaartgeheugen : 1024 MB GDDR3

welke is dan beter voor het gamen? om bijvoorbeeld CoD MW 2 op te doen

ALvast bedankt

• birdie25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:02
De 2e, ivm de betere videokaart.

[ Voor 72% gewijzigd door birdie25 op 26-12-2010 19:55 ]

http://specs.tweak.to/18230

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-02 22:56
Absoluut de tweede ivm betere videokaart, meer videogeheugen, en grotere hardeschijf.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Zenix

BOE!

Roel1966 schreef op zondag 26 december 2010 @ 19:48:

Waarbij nog een ander punt komt namelijk de Intel boarden blijken toch iets stabieler dan de AMD boarden ( met alle respect voor de AMD'ers ). Althans wanneer ik dan alle topics bekijk en een beetje een gemiddelde lijn trek dan valt mij dat wel op zonder dan bevooroordeeld te zijn omdat ik zelf Intel gebruik.
Daar klopt dus helemaal niks van. Waarom denk je dat de AMD opteron het zo goed doet op de servermarkt al jarenlang? Ik heb diverse AMD en Intel systemen gehad, mijn huidige is AMD hiervoor Q6600 P35 etc. Maar met beiden merken heb ik nooit gemerkt dat intel borden of amd borden verschillen kwa stabiliteit.

ontopic: Ik zou voor de i5 7xx serie gaan als je tussen x4 of i5 7xx kiest. De keuze wordt stuk moeilijker als je tussen een i5 7xx of een X6 moet kiezen. Wat voor i5 en X4 dacht je aan? Want er zijn nogal verschillende versies. Als het over die laptops gaat neem dan de X4. Want je hebt i5 processors met dual core en met quad core, als het een dual core is zou ik de X4 nemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Zenix op 26-12-2010 20:00 ]

• RR21
maar is de processor ook goed van die?

• RR21
@ Zenix

kijk het zijn deze laptops:

http://www.bol.com/nl/p/c...00000010633593/index.html

en deze:

http://www.bol.com/nl/p/c...00000010633592/index.html

processor zitten eral in, maar wat is de beste keuze want prijs is hetzelfde?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Roel1966 schreef op zondag 26 december 2010 @ 19:48:
Ik persoonlijk zou voor de i5 kiezen want zelf gebruik ik de i5 voor te gamen en lees ik ook wel vaker dat er meerdere gamers zijn die met een i5 zijn gaan werken. Alleen voor bv films en internet maakt het eigenlijk niet zoveel uit welke cpu je neemt want dat eist niet zoveel van een pc.
Alsof je op AMDs niet zou kunnen gamen? Dat gaat prima, ik zie niet in waarom je daarvoor een i5 zou moeten pakken.
Die vergelijking kun je niet eens maken zonder te weten over welke CPU het precies gaat en welke applicaties er precies op gaan draaien.
Voor het budget wat je hebt hoef je in elk geval niet te beknibbelen en kan je een leuk en toch wel snel systeem bijelkaar bouwen, waarbij nog een ander punt komt namelijk de Intel boarden blijken toch iets stabieler dan de AMD boarden ( met alle respect voor de AMD'ers ). Althans wanneer ik dan alle topics bekijk en een beetje een gemiddelde lijn trek dan valt mij dat wel op zonder dan bevooroordeeld te zijn omdat ik zelf Intel gebruik.
Een AMDbord hoeft echt niet meer problemen te geven dan een Intelbord of vice versa. Ik wil graag eens getallen zien waarmee je deze reactie wil onderbouwen, want hij gaat nu totaal nergens over. Ik heb ervaring met flink wat verschillende bordjes, en er zijn niet zomaar aanwijzingen dat AMDborden minder goed zouden zijn, dus die kreet is nogal loos imho

• yonathan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08-2025
Waarom sluit niemand deze topics?

• RR21
Waarom wel???

wil graag nog wat informatie

OT:

kijk het zijn deze laptops:

http://www.bol.com/nl/p/c...00000010633593/index.html

en deze:

http://www.bol.com/nl/p/c...00000010633592/index.html

processor zitten eral in, maar wat is de beste keuze want prijs is hetzelfde?

• yonathan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08-2025
Omdat je niet zomaar zinloze (met alle respect) topics mag openen.
Ik ga niks melden bij moderators hoor.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Zoals ik al zei, pak er eens benchmarks bij. De enige die die vraag kan beantwoorden ben je zelf, jij weet wat je erop wil gaan draaien, jij weet daarom dus welke benchmarks belangrijk voor je zijn en kan dus daarom je keuze daarop baseren. Kijk daar dus naar en dan heb je je antwoord :)

• RR21
is dat deze site?

http://www.cpubenchmark.net/

snap er niks van daarom, heb er niet veel verstand van.

Mij gaat het er gewoon om welke van de 2 laptops er beter is, er moet toch wel een verschil in zijn?
Zou er graag Cod MW2 op willen spelen, op welke kan dat het beste?

Alvast bednakt

Verwijderd

de laatste

grgaa gdnaard

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat is een van de vele benchmarks die te vinden zijn, maar in de meeste (goede) reviews komen dit soort zaken wel naar voren.
Wat snap je er niet aan? Als je dingen tegenkomt die je niet snapt, lees je dan in zodat je ze wel snapt. Zoals gezegd, het is jouw notebook, jij zal moeten kiezen. En alleen als je weet waar je het over hebt weet je wat je moet kiezen. Dus kijk naar benchmarks, zo moeilijk is het niet. Er staan waardes in, hoe hoger of hoe lager het getal, hoe beter de CPU is ten opzichte van de andere Voor iedere (populaire) benchmark kun je bovendien bergen met uitleg vinden wat ze nu precies doen, dus als je je daar even in verdiept dan weet je exact wat je koopt, en dus ook welk systeem het beste past bij je eisen, en wat je er verder van kan verwachten.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

We hebben het nu ineens over laptops 8)7
Voor gamen is een desktop echt oneindig veel beter, vooral in het prijssegment waar je nu naar kijkt.

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01-2025
als je kiest voor een amd systeem mobo+cpu+ram+hd kun je een dikke grafische kaart kopen
kies je voor de i5 dan kost de combo mobo+cpu meer,waardoor je moet inleveren op je grafische kaart
dus simpel :bij zelfde budget krijg je bij keuze amd meer.
budget voorbeeld (asrock mobo's)
quadcoresysteem amd880 met usb3 sata600 ddr3 1800 70 euro;AMD phenom2 x4 955 4x3,2Ghz140euro
=>totaal 210euro
dualcoresysteem H55M/USB3 sata600 ddr3 1600 70euro; Intell CORE i5-650K 2x3,2GHz 1156 170euro
=>totaal 240euro
Voor 30 euro minder heb je een quad-core AMD systeem
dat kun je gebruiken om net een iets betere videokaart te kopen.(dit telt voor gamen het meest)
succes!

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

• sabir96
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-11-2022

sabir96

Android Fanboy

Je kan idd beter een desktop kopen, of nog beter: er zelf een bouwen. In de BBG kan je kijken bij het budget game systeem, daar kan je prima mee gamen en die kost maar ietsje meer dan 800 euro. AMD geeft je altijd veel meer bang voor de buck, quadcores van AMD heb je al voor +/- 80 euro. De prijs/prestatie verhouding is bij AMD gewoon veel hoger dan bij Intel. Als je de top-of-the-line processor wil hebben moet je bij Intel zijn, maar als je midrange processor wil moet je bij AMD zijn.

De man heeft de RUILHANDEL ontdekt en heeft het GELD uitgevonden; De vrouw heeft het GELD ontdekt en toen is alles naar de kloten gegaan.

• Chris_NL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-01 15:22

Chris_NL

Miauw

Als je echt wil gamen zou ik voor een desktop gaan. Je moet jezelf dan afvragen of je die euro's extra wil betalen om een mobiele pc's (lees laptop) te kopen. En dan zou ik voor de 2e gaan ;).

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-02 19:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Edmin schreef op zondag 26 december 2010 @ 21:22:
*LET OP* - Wat moet ik kopen

Lees bovenstaande link. Dit soort topics zijn niet toegestaan op GoT en in jouw geval is ook je TS veel en veel te summier. Lees daarom ook Het algemeen beleid voor meer info over de gedragscode op GoT.

Dit topic gaat dicht. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.