Dual mobo case

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiems4
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 15:06
ik vraag me al een tijdje af of er ook cases zijn die twee moederborden, voedingen etc kunnen hebben. Ik vraag dit omdat ik in de toekomst misschien twee systemen wil bouwen: een als HTPC en een als wat zwaardere pc.

Tegenwoordig zijn er op ITX-formaat ook best redelijke mobo's te krijgen waaruit voldoende mogelijkheden te halen zijn. Twee van deze mobo's zouden toch redelijk makkelijk in een case moeten passen. Het liefst wil ik dan een HTPC-case die ik in de huiskamer kan zetten.

Ik vraag me af of dergelijke cases er zijn (de Mozart was er volgens mij wel een) en welke formaten ik er dan in kwijjt kan. Weet iemand hier misschien meer vanaf? Of moet ik toch aan een casemod gaan denken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De Mozart Tx is de enigste case die ik ooit ben tegengekomen waar 2 pc's in passen...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:45
Waarom zou je zowel een krachtig als een HTPC systeem in een kast willen hebben, waarom voldoet een krachtig systeem voor beide toepassingen niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiems4
Nou, voor een HTPC heb je lang niet zo hoge (lees: stroomvretende) specs nodig, lijkt me. Daarnaast is het handig dat iemand tv kan kijken en iemand anders achter een pc kan zitten op hetzelfde moment. Dit laatste is misschien ook op een andere manier te realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:45
Stiems4 schreef op zondag 26 december 2010 @ 19:28:
Nou, voor een HTPC heb je lang niet zo hoge (lees: stroomvretende) specs nodig, lijkt me. Daarnaast is het handig dat iemand tv kan kijken en iemand anders achter een pc kan zitten op hetzelfde moment. Dit laatste is misschien ook op een andere manier te realiseren?
Maar wil je dan zowel TV kijken als computeren op dezelfde plaats en met hetzelfde scherm of hoe stel je dit precies voor? Ik bedoel, je kunt dat toch nooit tegelijkertijd doen? En een krachtig systeem kan idle of met media toepassingen bijna net zo zuinig zijn als een HTPC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiems4
Nee, dat hoeft niet op dezelfde monitor. Misschien is er ook wel een handiger manier om tegelijk tv te kijken en een pc te bedienen met twee soorten invoerapparatuur en twee beeldschermen..?

Een gewone kast vind ik niet 't mooiste in de huiskamer. En twee cases onder de televisie vind ik ook weer een beetje overdreven..

Maar goed, 't gaat me er vooral om of het mogelijk is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
In htpc vorm kan ik je nu al zeggen dat zoiets niet standaard gemaakt word maar eerlijk gezegd is het dan ook geen htpc meer wanneer je er 1 klein en een krachtig systeem in wilt bouwen. Je zit gewoon vast aan standaard moederboard formaten en bv formaat van voeding en dergelijke waardoor de kasten ook hun grootte krijgen.

Persoonlijk zou ik het altijd gescheiden houden want ook al dingen als bv koeling zit je dan mee en zou je al een heel systeem moeten gaan bedenken voor beiden apart te koelen. Mooie is net van de Mini ITX boarden dat je alles in een klein kastje kan onderbrengen en bij je tv in de huiskamer kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiems4
Bij die TV in de huiskamer staat dan toch ook geregeld een 19" versterker, waar een mooie HTPC wel bijpast...

Goed, ik begrijp dat 't geen heel makkelijk idee is om uit te voeren.'t Is altijd lastig om buiten de gebaande wegen te gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:05
Wat is er mis met een aparte HTPC en gamePC, en dan een HDMI/DVI/VGA splitter/switch zodat je niet met kabels hoeft te hannesen?

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiems4
Dat je twee kasten hebt...

Heb al bijna het idee om het te laten hangen. De vraag was of er kasten waren die twee mobo's konder hebben, daar is er dus waarschijnlijk ooit maar een van geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ze zijn er wel maar dan koopje ze gelijk met 2 (gelijke) moederborden

e.g.
http://www.aberdeeninc.com/abcatg/Stirling-122.htm
http://www.abmx.com/1u-twin-xeon-server

maar ja dan hebben we het wel over een andere prijsklasse

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il1umina
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
waarom ga je niet zelf aan het modden, en mod je 2 mini of midi towers aan elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiems4
Ik denk dat er inderdaad dan gemod moet worden..

Nog een andere vraag (mag dit hier of moet ik dan een nieuw topic aanmaken??)

Ik heb nog een laptop staan die ik wel als htpc voor m'n ouders kan gebruiken. Nu kan ik hier dus een case omheen 'zetten'. Zijn er ook kabels om de hardware uit de laptop te verbinden met de onderdelen die in de case geschroefd kunnen worden (bv dvd-speler)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ja,
e-sata,
usb->(s/p)ata kabels 15euro oid -> http://www.google.nl/imag...&resnum=2&ved=0CD0QsAQwAQ

[ Voor 71% gewijzigd door Fish op 31-12-2010 16:07 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Ja die bestaan.
Heb wel eens een gezien, waar 20 of 24 harde schijven in konden, en 2 moederborden.
Zoek op websites waar je reviews vind over pc kasten.

http://www.mountainmods.c...acrylic-panels-p-359.html

http://www.overclock3d.ne.../lian_li_pc343_atx_case/1
Alleen hier zie ik maar 1 moederbord.

[ Voor 40% gewijzigd door jan99999 op 31-12-2010 16:25 ]

Pagina: 1