Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[PS3] Problemen met online gedeelte gran turismo 5

Pagina: 1
Acties:

• raverzzz
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15-04 21:42
Hallo,

Ik heb zo'n 2 maanden geleden een ps3 aangeschaft met gran turismo 5.
Nu ik bijna klaar ben met de single player wil ik nu ook graag online racen.
Echter krijg ik de melding "verbinden met server mislukt"

Nadat ik had gegoogled bleek dat er alleen mensen waren die in het begin deze problemen hadden vanwege overbelaste servers. Maar dit is nu niet meer het geval.

Ik heb mijn internet instellingen nagekeken op zowel de router(Speedtouch THOMSON ST780) als de ps3.
Het bleek dat UPnP uit stond, dit heb ik toen aangezet.
Ook heb ik de poorten 80,443,3478,3479,3658,5223 geforward naar mijn ps3.

Op de ps3 stonden de internet instellingen op automatisch.Dit heb ik op manual gezet.
en volgens portforward.com moet UPnP disabled zijn.
Dus dit heb ik op disabled gezet.

Na de netwerktest waren de tests geslaagd en heb ik NAT type 1.
Wat volgens portforward NAT type 2 moet zijn... Waarom dit type 1 is weet ik niet.
En ik weet ook niet of dit goed of fout is...

Toen ik hierna GT5 opstartte kreeg ik nog steeds de meldingen verbinding met de server mislukt.

Vreemd?

Ik heb hierna meerdere instellingen aanpast. bijvoorbeeld UPnP aangezet in de PS3. echter krijg ik dan de meldingen UPnP: niet beschikbaar.
Ook heb ik de router en PS3 uit gezet en opnieuw aangedaan. Maar ook dit zonder resultaat.

Ik ben even ten einde raad. En ik hoop dat iemand hier mij op weg kan helpen.

Ik heb helaas nog geen andere spellen voor de ps3 dus ik weet niet of ik wel andere spellen online kan spelen...

Erik

*edit* het updaten van de ps3 en het downloaden van patches voor gt5 gaat ook gewoon prima.

• SytseHartvelt
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 14:38
NAT type 1 is sowieso goed.

Komt die melding er meteen? Dat had ik tenminste, toen lag mijn kabeltje eruit... Wat ook kan, is dat je je settings op bedraad hebt staan, maar dat je wireless wil connecten, of andersom, dan geeft ie ook instant die melding.

• raverzzz
Bedankt voor je antwoord!
Mijn settings staan op bedraad en dat is goed.
Ik krijg die melding inderdaad gelijk als ik gt5 opstart.

• SytseHartvelt
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 14:38
Dan is het zo dat hij helemaal geen internetverbinding heeft, anders probeert ie een tijdje verbinding te zoeken...
Hmm, lastig. Dan zou ik het zo gauw ook niet weten.

• raverzzz
oh ik begreep je verkeerd. als ik gt 5 opstart dan duurt het inderdaad wel even voordat de melding komt. Hij is dus wel de verbinding aan het zoeken. Soms komt gt5 met de vraag of ik wil inloggen op het netwerk en als ik dan ja kies. Dan duurt het ook tientallen secondes voordat ik de melding "verbinden met server mislukt" krijg.

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 12:33
quote:
raverzzz schreef op zondag 26 december 2010 @ 18:52:
oh ik begreep je verkeerd. als ik gt 5 opstart dan duurt het inderdaad wel even voordat de melding komt. Hij is dus wel de verbinding aan het zoeken. Soms komt gt5 met de vraag of ik wil inloggen op het netwerk en als ik dan ja kies. Dan duurt het ook tientallen secondes voordat ik de melding "verbinden met server mislukt" krijg.
Als je aanlogd op je PS3 en je bent in het menu dan ben je wel aangemeld?
Probeer dat eens, ik heb het vermoeden dat je nieuwe voorwaarden moet accepteren alvorens je online kan.

Voor wat betreft je settings zou ik UPNP in zowel je router als PS3 aan zetten/laten.
Poort forwarding is niet direct noodzakelijk dan, wil je zekere voor het onzekere zet dan de IP gegevens fixed in je PS3, en forward daar je poorten naar toe.
http://manuals.playstatio...settings/connecttest.html

Komt er nog een fout melding/code als ie probeert aan te melden behalve verbinden mislukt?

schumi2004 wijzigde deze reactie 27-12-2010 09:18 (26%)

• raverzzz
Ik ben wel gewoon aangemeld met playstation netwerk.

Ik heb vandaag voor het eerst ook foutcodes gekregen als het verbinden mislukt.

Ik krijg nu als ik GT5 opstart naast de meldingen dat ik niet kan verbinden met het netwerk ook code 8002AD23 en soms 8002AD36. Als ik gewoon in het hoodfmenu van PS3 ben dan krijg ik soms ook die code.

Ik heb dus weer even gegoogled op deze foutcodes. En blijkbaar ben ik niet de enige. Helaas kon ik niet de oplossing vinden. Behalve dat het probleem soms uit zichzelf oplost. Echter kunnen de meeste mensen wel gewoon online gamen en dan valt de verbinding na 5 minuten of een half uur of 3 uur weg. Maar bij valt die gelijk al weg als ik online wil gamen.

Ik heb ook UPnP aangezet maar dan krijg ik ook de foutcodes. En ik krijg bij netwerktest UPnP: niet beschikbaar.

• Fore!
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 13:00
Probeer even het een of het ander en niet verschillende dingen tegelijk. Dat is een beetje lastig trouble shooten.
Zet ten eerste je PS3 terug op automatisch detecteren als je het zelf gaat instellingen kan het alleen maar fout gaan omdat het modem misschien na x dagen je PS3 van het netwerk gooit en/of netwerk conflicten komen met andere apparaten.

Probeer daarna 1 voor 1 de instellingen na te lopen en te wijzigen en na elke wijziging het modem rebooten sommige modems zetten instellingen pas echt door na een reboot. En dus of Upnp aan/uit en met/zonder port-forwarding en PS3 op auto of handmatig ingesteld (alleen upnp met portforwarding is denk ik zinloos).

Vervolgens na elke wijziging doe een netwerktest met de PS3, er moet NAT 1 of 2 uit komen NAT 3 is "strickt" dat betekent dat je de verbindingen worden geblokkeerd naar de PS3 en kun je de instellingen direct weer ongedaan maken want dan heeft het duidelijk niet geholpen.

Je hebt verder na je speedtouch geen extra moden/router liggen die functioneert als switch en/of wireless verzorgt? Wellicht dat die nog roet in het eten strooit.

• Fore!
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 13:00
ik heb ook even zitten googlen kwam op een volgend (mogelijke) oplossing uit.. Er is alleen niet op gereageerd of het nou werkte of niet.. iig hier is het:

Dit zou moeten helpen:
1. Maak een nieuw account aan.
2. Log aan met dat nieuwe account.
3. Ga naar je internet Browser en druk in:
/\ driehoek
4. Ga naar tools en delete de cache, de cookies en de authenticatie informatie.
5. Log uit het nieuwe account.
6. Log aan met het oorspronkelijke account.

• raverzzz
Bedankt voor je reactie! Ik zal dat morgen even proberen! Ik heb er inderdaad nog wel een switch tussen zitten.
Daarnaast zit ik in een beetje apart netwerk. Het is namelijk het netwerk van mijn vaders bedrijf en ik denk dat daar andere regels voor gelden. Zo heeft dit netwerk beschikking over 7 ip adressen en momenteel hebben we meer dan 7 apparaten die een ip adres hebben. Dus het is mogelijk dat dit inderdaad een conflict geeft. (echter staan nooit alle 7+ apparaten tegelijk aan)
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True