Hallo,
Ik heb zo'n 2 maanden geleden een ps3 aangeschaft met gran turismo 5.
Nu ik bijna klaar ben met de single player wil ik nu ook graag online racen.
Echter krijg ik de melding "verbinden met server mislukt"
Nadat ik had gegoogled bleek dat er alleen mensen waren die in het begin deze problemen hadden vanwege overbelaste servers. Maar dit is nu niet meer het geval.
Ik heb mijn internet instellingen nagekeken op zowel de router(Speedtouch THOMSON ST780) als de ps3.
Het bleek dat UPnP uit stond, dit heb ik toen aangezet.
Ook heb ik de poorten 80,443,3478,3479,3658,5223 geforward naar mijn ps3.
Op de ps3 stonden de internet instellingen op automatisch.Dit heb ik op manual gezet.
en volgens portforward.com moet UPnP disabled zijn.
Dus dit heb ik op disabled gezet.
Na de netwerktest waren de tests geslaagd en heb ik NAT type 1.
Wat volgens portforward NAT type 2 moet zijn... Waarom dit type 1 is weet ik niet.
En ik weet ook niet of dit goed of fout is...
Toen ik hierna GT5 opstartte kreeg ik nog steeds de meldingen verbinding met de server mislukt.
Vreemd?
Ik heb hierna meerdere instellingen aanpast. bijvoorbeeld UPnP aangezet in de PS3. echter krijg ik dan de meldingen UPnP: niet beschikbaar.
Ook heb ik de router en PS3 uit gezet en opnieuw aangedaan. Maar ook dit zonder resultaat.
Ik ben even ten einde raad. En ik hoop dat iemand hier mij op weg kan helpen.
Ik heb helaas nog geen andere spellen voor de ps3 dus ik weet niet of ik wel andere spellen online kan spelen...
Erik
*edit* het updaten van de ps3 en het downloaden van patches voor gt5 gaat ook gewoon prima.
Ik heb zo'n 2 maanden geleden een ps3 aangeschaft met gran turismo 5.
Nu ik bijna klaar ben met de single player wil ik nu ook graag online racen.
Echter krijg ik de melding "verbinden met server mislukt"
Nadat ik had gegoogled bleek dat er alleen mensen waren die in het begin deze problemen hadden vanwege overbelaste servers. Maar dit is nu niet meer het geval.
Ik heb mijn internet instellingen nagekeken op zowel de router(Speedtouch THOMSON ST780) als de ps3.
Het bleek dat UPnP uit stond, dit heb ik toen aangezet.
Ook heb ik de poorten 80,443,3478,3479,3658,5223 geforward naar mijn ps3.
Op de ps3 stonden de internet instellingen op automatisch.Dit heb ik op manual gezet.
en volgens portforward.com moet UPnP disabled zijn.
Dus dit heb ik op disabled gezet.
Na de netwerktest waren de tests geslaagd en heb ik NAT type 1.
Wat volgens portforward NAT type 2 moet zijn... Waarom dit type 1 is weet ik niet.
En ik weet ook niet of dit goed of fout is...
Toen ik hierna GT5 opstartte kreeg ik nog steeds de meldingen verbinding met de server mislukt.
Vreemd?
Ik heb hierna meerdere instellingen aanpast. bijvoorbeeld UPnP aangezet in de PS3. echter krijg ik dan de meldingen UPnP: niet beschikbaar.
Ook heb ik de router en PS3 uit gezet en opnieuw aangedaan. Maar ook dit zonder resultaat.
Ik ben even ten einde raad. En ik hoop dat iemand hier mij op weg kan helpen.
Ik heb helaas nog geen andere spellen voor de ps3 dus ik weet niet of ik wel andere spellen online kan spelen...
Erik
*edit* het updaten van de ps3 en het downloaden van patches voor gt5 gaat ook gewoon prima.