Toon posts:

seriel poort beschadigt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kunde ge uw scherm aansluiten op je pc via een seriele converter dat aangesloten wordt via usb aan uw pc? omdat mijn pc de seriele poort beschadigt is waardoor mijn scherm niet werkt maar heb dan getest op mijn laptop en dat werkt wel.

scherm-----serieel ------------serieel-------------usb------pc

ipv dat uw pc met uw scherm met een seriele kabel verbonden wordt maar gwn via een seriele convert

thx guys

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:18

Aganim

I have a cunning plan..

Bedoel je niet de VGA poort? Schermen aansluiten via de seriële poort heb ik nog nooit van gehoord.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:52
Een normaal scherm wordt nooit op een seriële poort aangesloten hoor.. tel het aantal pinnetjes maar..

• il1umina
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
graag ook even letten op je spelling, en wat is er mis mee probeer dat eerst eens goed uit te leggen.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

als je videokaart stuk is moet je gewoon een nieuwe kopen. Kost een paar tientjes.
ricardohuisman schreef op zondag 26 december 2010 @ 15:35:
graag ook even letten op je spelling, en wat is er mis mee probeer dat eerst eens goed uit te leggen.
Zoekresultaat: 1 topic gevonden

Er is 1 bericht geplaatst door araatn.

Er is 1 resultaat, verdeeld over 1 pagina.

:F

[ Voor 68% gewijzigd door Frostbite op 26-12-2010 15:37 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:56
[verwijderd]

[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Woeps gasten sorry, bedoelde VGA poort van mijn pc

kunde ge uw scherm aansluiten op je pc via een VGA converter dat aangesloten wordt via usb aan uw pc? omdat mijn pc de VGA poort beschadigt is waardoor mijn scherm niet werkt.

Heb dan via mijn laptop getest die scherm en dat werkt dan wel.

scherm-----VGA ------------VGA -------------usb------pc

thx guys

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2010 15:45 ]

• Jimster
Ok, maar heb je wel een USB->VGA kunnen vinden dan?

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar kwou het zeker zijn ofdat effectief met dat kon opgelost worden.

• il1umina
  • Niet online
www.google.nl zoek daar eerst maar eens even, wij zijn geen helpdesk, hier wordt ook verwacht dat je zelf wat inspanning vericht om je probleem op te lossen.

[ Voor 84% gewijzigd door il1umina op 26-12-2010 15:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
jah ricardo, al lang gedaan en genoeg informatie gevonden daarover ma kwou gwn 100% zeker zijn ;)

• Nielson
  • Laatst online: 00:16
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 15:42:
kunde ge uw scherm aansluiten op je pc via een VGA converter dat aangesloten wordt via usb aan uw pc? omdat mijn pc de VGA poort beschadigt is waardoor mijn scherm niet werkt.
Geef op z'n minst even de (exacte!) specs van je systeem. Weet je zeker dat de vga-poort defect is, er kunnen meer oorzaken zijn dat een pc geen beeld geeft. Mocht de vga-uitgang idd kapot zijn kun je beter de kaart vervangen. Een usb-vga converter zal iig niet 'n defecte primaire videokaart kunnen vervangen, aangezien deze pas werkt nadat er drivers geladen zijn.

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:21

Tazzios

..

je bent al tot de conclusie gekomen dat de VGA aansluiting stuk is, aangezien het scherm het wel doet op de laptop.
>Videokaart vervangen(of installeren indien de huidige onboard is) is veel eenvoudiger dan een usb display adapter te gaan installeren (zonder beeld te hebben ;) ).

Als extra optie; Zit er een DVI of HDMI uitgang op de PC die je kunt gebruiken?

• Jimster
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 15:46:
Ja maar kwou het zeker zijn ofdat effectief met dat kon opgelost worden.
Waarschijnlijk wel, maar dan heb je niks meer aan je (snelle) videokaart. En je bios krijg je vrijwel zeker ook niet te zien.
Niet erg handig denk ik dus.

Verwijderd

Topicstarter
thx

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2010 15:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jimster schreef op zondag 26 december 2010 @ 15:49:
[...]

Waarschijnlijk wel, maar dan heb je niks meer aan je (snelle) videokaart. En je bios krijg je vrijwel zeker ook niet te zien.
Niet erg handig denk ik dus.
oké thx

• Jimster
Lees zijn post nog even door? Iedereen hier weet wel hoe een VGA poort eruit ziet. Daar vroeg hij niet naar. Hij vroeg naar je systeemspecs.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02:18
Wat zijn de specificaties nou van je computer? (Welke processor, moederbord, videokaart etc.) En wat is nou precies het probleem? Krijg je geen beeld meer op je scherm?

Verwijderd

Topicstarter
Jimster schreef op zondag 26 december 2010 @ 15:52:
[...]

Lees zijn post nog even door? Iedereen hier weet wel hoe een VGA poort eruit ziet. Daar vroeg hij niet naar. Hij vroeg naar je systeemspecs.
Intel Core Duo CPU T6400 2Ghz
Ram 4.00 GB
type 32 bits besturingssyteem
ATI Mobility Radeon HD 3400 Series

• Jimster
Je ATI heeft geen 2e uitgang die je kan gebruiken?
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 15:54:
[...]

Ram 4.00 GB
Je PC heeft een mobiele CPU?

[ Voor 72% gewijzigd door Jimster op 26-12-2010 15:58 ]

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-02 08:21
Zoals er al wordt gezegd. Nieuwe videokaart of je VGA poort fixen.
Dat verhaal via je USB werkt alleen als er een aparte videokaart in dat kastje zit met USB aansluiting. (correct me if i'm wrong..)

Verwijderd

Topicstarter
Jimster schreef op zondag 26 december 2010 @ 15:55:
Je ATI heeft geen 2e uitgang die je kan gebruiken?

[...]

Je PC heeft een mobiele CPU?
tis gwn een pc dak gekregen heb van mijn pa's bedrijf en dak meestal gebruik voor shares

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2010 16:00 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Volgens mij gaat het hier om een laptop heb ik het idee.

En aan de TS: zou je misschien die SMS/MSN taal achterwegen kunnen laten. Die afkortingen lezen verre van prettig.
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 15:59:
[...]

tis gwn een pc dak gekregen heb en dak meestal gebruik voor shares
Kan ook zo:
Het is gewoon een PC die ik gekregen heb en die ik gebruik voor shares.

[ Voor 42% gewijzigd door RaZ op 26-12-2010 16:00 ]

Ey!! Macarena \o/

• Nielson
  • Laatst online: 00:16
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 15:54:
[...]

Ram 4.00 GB
Kaartje vervangen dus, is goedkoper dan een usb-vga converter. Mits het echt aan de kaart ligt, hoe heb je achterhaald dat deze echt defect is? Zoals gezegd, als een pc geen beeld geeft hoeft dit echt niet meteen aan de videokaart te liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op zondag 26 december 2010 @ 16:00:
[...]
Kaartje vervangen dus, is goedkoper dan een usb-vga converter. Mits het echt aan de kaart ligt, hoe heb je achterhaald dat deze echt defect is? Zoals gezegd, als een pc geen beeld geeft hoeft dit echt niet meteen aan de videokaart te liggen.
ik zei dat er waarschijnlijk iets mis zou zijn met de vga poort van mijn computer, maar mss is het beter zoals iedereen hierzegt dat best is om het kaartje te vervangen, thx anyway :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2010 16:04 ]

• Jimster
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 16:03:
[...]

ik zei dat er waarschijnlijk iets mis zou zijn met de vga poort van mijn computer
Waarom denk je dat het aan de VGA poort ligt dan?

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als de vga poort kapot is, welk onderdeel van je videokaart is, moet je dus de videokaart vervangen.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Jimster schreef op zondag 26 december 2010 @ 16:05:
[...]

Waarom denk je dat het aan de VGA poort ligt dan?
1 omdat het scherm en vga kabel niets verkeerd mee is want heb het getest met mijn laptop en gaf geen probleem.
2 Dus ik veronderstel dat er iets mis is met de VGA poort(want de pc start normaal op en kan op de shares van mijn pc ook heb ik al paar keer mijn pc gereset)

daarom denk ik dat het probleem aan die VGA poort zou liggen maar correct me if im wrong :).

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mar.tin schreef op zondag 26 december 2010 @ 16:17:
Heb je al geprobeerd om de videokaart opnieuw erin te doen (Aannemende dat het een vaste pc is en geen laptop).

Heb je een merk en type van de pc? of is hij door iemand in elkaar gezet. Ik ben namelijk nog niet zoveel een mobiele grafische kaart tegengekomen in een desktopkastje.
Deze pc is al 3 jaar oud en werd in elkaar gezet door een informaticus van zijn werk.
het is een dell, van type weet ik het niet

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:08 ]

• Bobmeister
Beantwoord eerst maar eens de vraag of het een laptop is, of een desktop.

Verwijderd

Topicstarter
Mar.tin schreef op zondag 26 december 2010 @ 16:22:
Je kunt m even openschroeven en even kijken of er ergens hopen stof zitten, of de grafische kaart (Als het een losse kaart is tenminste) goed vast zit. Als het een ingebouwde kaart is is het wellicht raadzaam om er eens een losse grafische kaart in te zetten en die even te proberen. Dan kun je uitsluiten dat het dus aan het moederbord ligt.
idd het is een ingebouwde kaart maar heb een losse grafische kaart ingestoken en zelfde resultaat..
Correctie
het marcheert weer maar het duurte wel effe voor dak terug beeld had. dus het lag aan de grafische kaart van mijn pc, merci gasten :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2010 16:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Awsom schreef op zondag 26 december 2010 @ 16:24:
Beantwoord eerst maar eens de vraag of het een laptop is, of een desktop.
het is een desktop , geen laptop....

Verwijderd

Topicstarter
Tazzios schreef op zondag 26 december 2010 @ 15:49:
je bent al tot de conclusie gekomen dat de VGA aansluiting stuk is, aangezien het scherm het wel doet op de laptop.
>Videokaart vervangen(of installeren indien de huidige onboard is) is veel eenvoudiger dan een usb display adapter te gaan installeren (zonder beeld te hebben ;) ).

Als extra optie; Zit er een DVI of HDMI uitgang op de PC die je kunt gebruiken?
jep jep er zit een hdmi uitgang

• il1umina
  • Niet online
waarom sluit je hem in godsnaam dan aan via vga? :$

• Bobmeister
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 16:48:
[...]

het is een desktop , geen laptop....
Waarom zet iemand laptop hardware in een desktop :? 8)7

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
ricardohuisman schreef op zondag 26 december 2010 @ 17:37:
Hoogstwaarschijnlijk dat zijn monitor alleen maar een VGA aansluiting heeft en je dan niets hebt aan HDMI en ook niet via een converter want HDMI is alleen digitaal en VGA analoog.

Maar zoals meerderen al schrijven zijn de usbvideokaartjes vaak een stuk duurder dan een goede vervanger voor een 3400 kaartje.

De term seriele aansluiting is trouwens niet zo gek want een VGA aansluiting is in principe een seriele video verbinding dus helemaal vreemd is dat niet. Alleen is het niet een gebruikelijke term en word die aansluiting in de pc wereld de d-sub aansluiting genoemd.

[ Voor 21% gewijzigd door Roel1966 op 26-12-2010 18:06 ]

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

ricardohuisman schreef op zondag 26 december 2010 @ 17:37:
Uh.. Omdat je een HDMI/DVI kabel niet in een VGA poort kan prikken. Wie weet wat z'n monitor voor aansluiting heeft.

Ey!! Macarena \o/

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-02 09:46
Roel1966 schreef op zondag 26 december 2010 @ 18:03:
[...]

Hoogstwaarschijnlijk dat zijn monitor alleen maar een VGA aansluiting heeft en je dan niets hebt aan HDMI en ook niet via een converter want HDMI is alleen digitaal en VGA analoog.

Maar zoals meerderen al schrijven zijn de usbvideokaartjes vaak een stuk duurder dan een goede vervanger voor een 3400 kaartje.

De term seriele aansluiting is trouwens niet zo gek want een VGA aansluiting is in principe een seriele video verbinding dus helemaal vreemd is dat niet. Alleen is het niet een gebruikelijke term en word die aansluiting in de pc wereld de d-sub aansluiting genoemd.
Sterker nog vroeger zat je scherm op een seriele aansluiting, maar omdat die te weinig bandbreedte had is er VGA gekomen, een seriele poort voor beeld.

Nou was dat gemixt met een zwaar Belgisch accent en wat meer platte taal niet echt begrijpelijk, maar volgens mij heeft de TS zijn probleem opgelost.
Pagina: 1