Mobile Broadband Bereik

Pagina: 1
Acties:

• Nynto
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-08-2025
Sinds kort heb ik een appartement in Breda en heb daar helaas geen kabel-aansluiting. Nu heb ik als oplossing een Mobile Broadband abo'tje afgesloten bij Vodafone. Het limiet in mijn omgeving zou 7.2Mbps moeten zijn maar dat haal ik bij lange na niet.

Volgens mij is dat omdat het bereik nogal belemmerd wordt door de hoge gebouwen die om de kamer heen staan waar ik altijd internet. Nu heb ik een zolder die helemaal doorloopt en aan die kant staan niet veel hoge gebouwen.

Ik had nu het idee om een router te kopen waar die Mobile Broadband USB-stick in kan, zodat ik vanaf dat punt (hoger gelegen en minder hoge gebouwen) een beter bereik heb. Vervolgens mijn laptop laten verbinden met de router en dan heb ik de 7.2 verbinding die haalbaar zou moeten zijn.

Ben alleen bang dat er geen routers zijn die een dergelijke optie bieden. Ook ben ik bang dat het verschil in bereik maar minimaal is. Wat denken jullie? Zou het bereik verschillen? Is het mogelijk met een router of moet ik dan een netbook/pc'tje kopen om als router te laten fungeren?

Tata.

Verwijderd

Ja, het is met een router zeker mogelijk. Onder andere de Fritzbox 7170., 7270 7340 en 7390 kunnen het.
Je kan ook een accespoint met 3g support gebruiken, zoals de Engenius ETR 9350.

• Nynto
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 15:33:
Ja, het is met een router zeker mogelijk. Onder andere de Fritzbox 7170., 7270 7340 en 7390 kunnen het.
Je kan ook een accespoint met 3g support gebruiken, zoals de Engenius ETR 9350.
Die Engenius lijkt me wel handig. Bovendien redelijk betaalbaar. Nu weet ik niet of er software nodig is voor die dongle van mij. Weet je misschien hoe dat werkt?

Verwijderd

Ik heb de Engenius 9350 hier zelf op vooraad liggen.
Accespoint 9350:Setup wizard, 3G support, multiple SSIDS's, WPS, firewall protection,
MAC+IP filter,Qos support, WEP WPA WPA2 ondersteuning

Instellingen worden dus gedaan in het menu, hiermee vervalt de software van de leverancier.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2010 15:52 ]

• Nynto
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 15:42:
Ik heb de Engenius 9350 hier zelf op vooraad liggen.
Accespoint 9350:Setup wizard, 3G support, multiple SSIDS's, WPS, firewall protection,
MAC+IP filter,Qos support, WEP WPA WPA2 ondersteuning

Instellingen worden dus gedaan in het menu, hiermee vervalt de software van de leverancier.
Op de website van Senao staat mijn dongle helaas niet bij de supported dongles. Ik heb de HuaWei K4505.

Verwijderd

:(

• Nynto
Any other options? Of moet ik dan een notebook/netbook aanschaffen om als router te fungeren?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:27
Paar maandjes geleden hadden ze een leuk ding bij de Aldi liggen, maar is geloof ik ook onder andere namen te vinden:

http://nl.hardware.info/n...obiele-3g-router-bij-aldi

Weet alleen niet of je dongle ondersteund wordt.

Verwijderd

Dat kan , of je legt een USB2 verleng-kabel naar de hoek waar je het beste bereik hebt en stop t daar de dongle in.
Dit doe ik zelf regelmatig bij klanten, die met hetzelfde probleem zitten als jij.

• Nynto
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 16:11:
Dat kan , of je legt een USB2 verleng-kabel naar de hoek waar je het beste bereik hebt en stop t daar de dongle in.
Dit doe ik zelf regelmatig bij klanten, die met hetzelfde probleem zitten als jij.
Dit zou dan een kabel van 20 meter moeten zijn ofzo... is dat wel te doen?

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-02 10:05
Nou, veel meer dan een meter of 5 ga je niet halen zonder repeaters in de kabel

Zijn ook van die kastje te koop (meFi/weFi ofzo ?) waar je gewoon je simkaart instopt en die dan als normale draadloze modem/router fungeert, werkt volgensmij ook prima
Pagina: 1