MSI K7T DDR combineren met Duron?

Pagina: 1
Acties:

• crashdummy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-04-2024
Ik sta op het punt een Pc-tje te gaan samenstellen met allemaal top-onderdelen vind ik zelf:
-MSI K7T Turbo Raid (onboard sound)
-MSI 8817 GeForce II MX 32 MB of met GTS
-Maxtor 40 @ 7200 Rpm Dmax60plus
-256 MB SDimmetje
-of Duron 700 of TB 1.2 GHz DDR 266 MHz :P

Nu vraag ik mij af of jullie het verstandig achten om te wachten met de aanschaf van die TB (697 gulden) en de Duron mee te nemen voor Hfl.167,- incl. transport.
Wat ik namelijk gehoord heb is dat je helemaal geen jetser van een proc nodig hebt voor goede game-eigenschappen, maar dat die 99 % :? afhankelijk zijn van je videokaart.

Graag een korte respons hierop. Ook een advies voor de beeldplank eventueel.
PS. Ondersteunt dat mobo wel DDR 266?

Verwijderd

Als jij een 1200mhz athlon neemt koop dan ook een andere videokaart, die MX is dan echt wel een trechter voor je athlon, bij een 1200mhz minimaal een GTS geforce om het maximale er uit te halen

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-08 18:59

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op Thursday 15 March 2001 09:12 schreef crashdummy het volgende:
Ik sta op het punt een Pc-tje te gaan samenstellen met allemaal top-onderdelen vind ik zelf:
-MSI K7T Turbo Raid (onboard sound)
-MSI 8817 GeForce II MX 32 MB of met GTS
-Maxtor 40 @ 7200 Rpm Dmax60plus
-256 MB SDimmetje
-of Duron 700 of TB 1.2 GHz DDR 266 MHz :P

Nu vraag ik mij af of jullie het verstandig achten om te wachten met de aanschaf van die TB (697 gulden) en de Duron mee te nemen voor Hfl.167,- incl. transport.
Wat ik namelijk gehoord heb is dat je helemaal geen jetser van een proc nodig hebt voor goede game-eigenschappen, maar dat die 99 % :? afhankelijk zijn van je videokaart.

Graag een korte respons hierop. Ook een advies voor de beeldplank eventueel.
PS. Ondersteunt dat mobo wel DDR 266?
Duron 800 of 850 is meer dan zat voor een beetje gamen, mits je er een goede videokaart aan hangt. De combinatie Duron - GF2 lijkt mij beter dan Tbird 1200 - GF MX.

Je kunt ook kijken naar de nieuwe MX-versies (MX200 en MX400) hoewel het nog wel even zal duren voordat die op de markt komen.
Zeker nu de productie van de gewone GF2 GTS gestopt is kun je best nog een aardige deal scoren met zo'n kaart.

Die MSI plank ondersteund geen DDR geheugen trouwens :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

K7T Turbo ondersteunt 133MHz DDR (in de volksmond meestal 266 genoemd).

Zou zelf aanraden een middenweg te nemen tussen de 2 CPUs- neem een Tbird 850 ofzo (325,- op een beurs schat ik). Die is native al sneller dan de Duron (veel meer L2 cache).
En (zie T-Net post van gisteren over serienrs en OC-baarheid) is een 850 meestal een stuk harder te krijgen (als je geluk hebt voorbij de 1200). Simpelweg door de FSB van 100 op te schroeven richting 133.
Hoef je niet eens de potlood erbij te pakken.

Alle Tbirds draaien op 133 MHz FSB (al zul je soms de multiplier moeten verlagen).

Oslik, blyat! Oslik!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
crashdummy waarom gebruik je mijn usericon :(

Donec eris felix, multos numerabis amicos