Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yezoxant
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-09 10:47
Hallo,

Ik heb spellen van bigfish games en andere spellen sites op de computer staan.
Maar na ongeveer 10 minuten begint bij ieder spel de pc te laggen. Dit is alleen in het spel zelf als je in windows zelf bent heb je er geen last van.
Wat zou ik kunnen doen om dit te verhelpen?

Dit zijn mijn specificaties:
Acer Aspire X3300
AMD athlon II X2 240 processor 2.80 GHz
3 GB RAM
NVIDIA geforce 9200 integrated

Ik heb windows 7 home premium 64 bit besturingssysteem.

Graag spoedig antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:40

Aganim

I have a cunning plan..

Graag spoedig antwoord.
Dat kan je eisen van een dienst waar je voor moet betalen, maar niet van mensen die je op vrijwillige basis proberen te helpen met je problemen. :|

Zijn alle drivers up-to-date en heb je gecontroleerd of er niets oververhit raakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Van de users wordt verwacht dat ze zich actief opstellen en inzet tonen wanneer ze een vraag hebben. Dat is hier niet bepaald aan de orde dus lees je aub eerst even in en ga zelf op zoek naar mogelijke oplossingen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yezoxant
ja ik heb al gezocht voor mogelijk oplossingen. Ik ben ook pas begonnen met een ICT-opleiding en hebben dit nog niet behandeld. Daarvoor dat jullie misschien weten waar het aan kan liggen.

@aganim
Ik heb alle drivers-up to date en de pc wordt niet oververhit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il1umina
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
ik zou zeggen, duw er een goedkoop videokaartje in voor een paar 10'tjes je moet ook niet verwachten van een onboard videokaart dat die goed zal presteren in games, die dingen zijn meer bedoel om een paar tekstjes uit te typen of een filmpje op te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Als je het blijkbaar niet leuk vind om zelf met dergelijke 'problemen' te stoeien. Is een Ict-opleiding dan wel jouw ding?
No pun intended.

Nu OT:
Ik ken bigfish zelf niet maar het lijkt mij dat dergelijke spellen gebouwd zijn in flash?!
Zo ja, flash staat er nu eenmaal om bekend dat het ontzettend veel resources vreet.
Heb je al geupdate naar de laatste versie?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ricardohuisman schreef op zondag 26 december 2010 @ 16:12:
ik zou zeggen, duw er een goedkoop videokaartje in voor een paar 10'tjes je moet ook niet verwachten van een onboard videokaart dat die goed zal presteren in games, die dingen zijn meer bedoel om een paar tekstjes uit te typen of een filmpje op te kijken.
Ho ho... ik heb een 5900Go en daar kun je Return to Castle Wolfenstein op spelen...
BigFish games zouden geen probleem moet opleveren voor de TS.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2010 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:16
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

offtopic:
Jeetje, is het vandaag nationale registreer-je-bij-tweakers-om-een-vraag-te-stellen-dag?

Nah, eerder "verdorie-geen-zin-in-familie-dus-ik-kruip-achter-de-weinig-gebruikte-pc-verdorie-hij-doet-het-niet-hellup-dag" Mag ik even 3x woordwaarde?

Als het haperen pas na 10 minuten ontstaat, dan ga je toch gauw denken aan inderdaad een memory leak of toch oververhitting. Kan je eens kijken of het geheugengebruik van de spellen toeneemt?
En hoe/wat heb je op oververhitting gecontroleerd, als ik vragen mag?

[ Voor 7% gewijzigd door Aganim op 26-12-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yezoxant
nou ja die oververhitting heb ik gecontroleerd met een programmatje wat de temperatuur van de videokaart opmeet en van de processor en geheugen. de naam weet ik ff niet meer.
en zeker is die opleiding wat voor mij ik heb zelf gister al dik een uur liggen zoeken maar ik vind niks.
Die spellen zijn inderdaad flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:51
yezoxant schreef op zondag 26 december 2010 @ 17:22:
nou ja die oververhitting heb ik gecontroleerd met een programmatje wat de temperatuur van de videokaart opmeet en van de processor en geheugen. de naam weet ik ff niet meer.
en zeker is die opleiding wat voor mij ik heb zelf gister al dik een uur liggen zoeken maar ik vind niks.
Die spellen zijn inderdaad flash.
al een heel uur ! 8)7

Kijk eens naar het gebruik van je RAM en CPU als je zo'n spel speelt.
Heb je ook de laatste drivers gedownload voor je GPU? (www.nvidia.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yezoxant
ja daar heb ik ook al heen gekeken en dat verandert niet zo heel veel
en ik heb voorgister de laatste driver gedownload van mijn GPU
Ik denk dat het memory leak is. Kun je hier iets aan doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 16:10
yezoxant schreef op zondag 26 december 2010 @ 19:09:
ja daar heb ik ook al heen gekeken en dat verandert niet zo heel veel
en ik heb voorgister de laatste driver gedownload van mijn GPU
Ik denk dat het memory leak is. Kun je hier iets aan doe?
Nee, dat zit gewoon in het spel zelf. Je zou kunnen kijken naar een eventuele update. Hoe warm wordt alles eigenlijk? Kun je eens een screenshot ervan plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yezoxant
ja het probleem is hij heeft het ook bij oudere spellen die dat eerst niet deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Heb je de behuizing van de PC al eens opengemaakt? Wellicht dat er stof in koelers of koelblokken zit, waardoor onderdelen hun hitte niet goed kwijt kunnen. Niet alle onderdelen zijn voorzien van sensors, dus je zal dat niet van alles kunnen controleren met een programma.

Niets recentelijk geïnstalleerd, waarna de problemen zijn begonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yezoxant
ik zal eens de behuizing verwijderen en eens de stof weg halen. En zover ik weet is er niks verder geïnstalleerd wat het zou kunnen beïnvloeden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yezoxant
het is opgelost. Hij raakte toch oververhit. Ik moest hem eens stof vrij maken en toen deed die het weer.
Allemaal bedankt
Pagina: 1