routerprobleem?

Pagina: 1
Acties:

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:05
Hoi Tweakers, na een aantal telefoontjes me de ziggo hulplijn komen wij er hier niet meer uit,
dus ik dacht probeer de tweakers eens :)

Ik heb bij mijn vader het volgende probleem, het draadloos internet werkt niet goed. er is een laptop actief op internet, en op een andere laptop werkt het draadloos niet. ook na herhaaldelijk proberen op een ipad met de netwerksleutel kan ik geen verbinding maken met het draadloos netwerk. hij geeft constant aan dat de laptop een ip adres aant verkrijgen is, maar vervolgens gebeurt er niks en geeft de laptop het op. ook de ipad maakt geen verbinding.

Het betreft een kabel internet verbinding van ziggo met een router van netgear ertussen. de router heeft het altijd gedaan, maar zoals gezegd doet nog maar 1 laptop het met draadloos internet. de andere laptop werkt alleen de bedrade verbinding. ik heb de stroom van de router en het modem eraf gehaald en vervolgens opnieuw aangesloten met 10 seconden ertussen zoals aangegeven door de ziggo klantenservice. ook dat werkt niet. het modem en het router zijn gereset en ook dat maakt geen verschil.

ik heb geprobeerd via de bedrade laptop in de router te komen met de volgende info:
gebuikersnaam: admin
password: staat achterop de router op een sticker.

ik kom met deze inlog informatie niet in de router software dus ik kan ook nergens iets veranderen aan de instellingen. kunnen jullie iets verzinnen hoe ik nog kan proberen om verbinding te krijgen?

bedankt alvast,
rayban

Do more

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-02 22:17

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Stomme vraag misschien, maar is dat wachtwoord dat op die sticker staat niet het wachtwoord voor het draadloze netwerk, en niet voor de WebGUI?

Waarschijnlijk staat het goede wachtwoord hier:
http://www.phenoelit-us.org/dpl/dpl.html

• RetroHead
ik heb een netgear router versie nummer WGR614

volgens die lijst is dus de gebruikersnaam: admin
en het password: password

maar dat werkt niet :) in ieder geval al thanks voor de reactie

het enige verschil is dat ie bij mijn v6 aangeeft en in die lijst van jou geeft ie v4 aan. misschien dat dat iets uitmaakt? vind ook geen v6 in de lijst

[ Voor 28% gewijzigd door RetroHead op 26-12-2010 13:33 ]

Do more

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dan reset je de bende toch naar default meestal een reset knopje 20 sec oid indrukken (dan wel of niet tijdens het aanzetten)

Dan moet je wel alles opnieuw vebinden, nieuwe web key enzo .. 15 minuten werk miscchien

[ Voor 26% gewijzigd door Fish op 26-12-2010 13:36 ]

Iperf

• RetroHead
ja dat heb ik dus al herhaaldelijk gedaan maar volgens mij maakt dat echt niks uit.

ben nu wel in de router software, het wachtwoord was dus 'draadloos'

Do more

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

lol, mooi .. succes

btw meestal is 3 seconden een gewone reset en langer een reset naar default

Iperf

• RetroHead
ah zo, okey dan zal ik dat ook nog eens proberen, reset naar default. thanks voor de tips

Do more

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Even goed je boekje lezen wat het exact is. meestal werkt het wel op mijn manier

Iperf

Pagina: 1