Geen draadloos/LAN thuisnetwerk via Sitcom WL-366

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieskerules
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-05-2023
Hallo,

Ik heb sinds een tijdje een Sitecom WL-366 router. Over het algemeen tevreden over de prestaties.

Nu krijg ik het niet voor elkaar om een thuisnetwerk op te zetten tussen mijn laptop en desktop en mediaspeler (met interne harde schijf).

Zowel mijn desktop als mediaspeler zijn via een UTP kabel verbonden met de router. Mijn laptop is draadloos verbonden.

De apparaten kunnen elkaar wel pingen. De werkgroep op de router, mediapeler en desktop is hetzelfde.

Via mijn laptop kan ik wel de desktop en mediaspeler benaderen en deze zijn ook zichtbaar in het netwerkoverzicht in Windows 7

Bij mijn desktop zie ik wel mijn laptop staan, maar er wordt aangegeven dat deze niet in het netwerkoverzicht geplaatst kan worden. De mediaspeler is helemaal niet zichtbaar.

Via mijn mediaspeler kan ik zowel mijn laptop als mijn desktop benaderen en verkennen. (alleen openbare mappen)

Als ik voorheen films of muziek downloadde, kon ik deze van mijn desktop via het netwerk op mijn mediaspeler opslaan. (had toen een router/modem van Telfort, maar deze moest ik bij beëindiging van mijn contract inleveren)
Dat zou ik nu ook weer graag willen.

Ik heb op dit moment allerlei instellingen op zowel mijn desktop als mijn router geprobeerd, maar kom er niet uit.

Kan iemand mij vertellen welke instellingen ik moet gebruiken?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merk + Type + Specs van het spul dat je hebt staan ontbreekt in je post, zo kunnen we je niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieskerules
Desktop: Acer Aspire X3812 met Windows 7 Home Premium

Laptop: HP Pavilion DV6 met Windows 7 Home Premium

Mediaspeler: Argosy HV335T

Router: Sitecom WL- 366

Modem van Ziggo (Motorola)

[ Voor 8% gewijzigd door Tieskerules op 26-12-2010 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieskerules
Iemand een tip of oplossing?

Als je meer gegevens nodig hebt, laat het me even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:16

allure

Titaan fase 2/3

In welke werkgroep werken je PCs?

En in welke catagorie heb je je netwerkverbinding ingedeeld? Openbaar, bedrijf of thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieskerules
De pc's en mediaspeler zijn allemaal ingesteld op "Workgroup" en zijn ingesteld op thuisnetwerk.

Ik heb het domein van de router ook ingesteld op Workgroup en sindsdien kunnen ze elkaar wel pingen, maar bij de desktop kan ik de mediaspeler nog niet zien in netwerkoverzicht. De laptop wordt wel gevonden, maar kan niet in het overzicht worden geplaatst.

Het rare is dat ik met mijn oude router/modem (alles in één) van Zyxel (via telfort) zonder problemen een netwerk kon opzetten. Het lijkt mij een instelling van de router, maar via de helpdesk van Sitecom verneem ik niets..

Het lijkt soms wel of mijn draadloze netwerk niet gekoppeld wordt aan het Lan netwerk, terwijl het via dezelfde router loopt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:16

allure

Titaan fase 2/3

En als je in je browser \\NAAMVANCLIENT doet of \\IPVANCLIENT.

Kun je ze dan wel benaderen?

Hoe staan je instellingen in je netwerkcentrum wat betreft netwerkdetectie en bestands en printerdeling?

[ Voor 36% gewijzigd door allure op 27-12-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieskerules
Als ik in de browser van de laptop het ip-adres van de mediaspeler invoer, kom ik op het inlogscherm van de speler. Geen probleem dus. Het vreemde is dat ik de speler niet in het netwerkoverzicht krijg op de laptop.

Als ik de desktop probeer te bereiken lukt het niet. Er wordt geen verbinding gemaakt. Wel zie ik de desktop in het netwerkoverzicht. Printer kan ik vanaf de laptop via Netwerk =>desktop=> wel bereiken. Pingen van de desktop lukt ook.

Laptop kan ik van desktop ook niet bereiken, maar komt wel terug in het overzicht.

netwerkdeling is ingeschakeld op beide computers, evenals printerdeling. delen is ingeschakeld. Geen wachtwoord nodig voor delen en mediastreaming staan aan. Dit geldt voor beide computers.

Zojuist bericht gehad van Sitecom en ik heb een vinkje bij WPS op de router moeten uitzetten. Nu staan de laptop en desktop in het overzicht, maar verder kom ik nog niet.

Zou het iets te maken kunnen hebben met een statisch ip-adres in de router toe te voegen? Ik krijg het idee, dat iets heel simpels moet zijn, maar ik krijg het niet voor elkaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieskerules
Probleem opgelost..

:)

Ip-adres van Sitecom router handmatig veranderd van 192.168.0.1 naar 192.168.1.1.

Wel vreemd dat de router dit zelf niet ingesteld had. Ik ben erachter gekomen nadat ik uit frustratie maar een nieuwe router van Linksys gekocht had, die automatisch het ip-adres aanpaste.

Gelukkig kan ik de Linksys router nog terugbrengen naar de winkel..

offtopic:

tip voor als je nog een router zoekt: de Linksys E1000 router is bij instalatie wel véél gebruiksvriendelijker voor amateurs (zoals ik :P ) dan de Sitecom WL-366. Maar als het netwerk eenmaal draait via de Sitecom doen ze zeker niet voor elkaar onder. (mijn mening)

[ Voor 30% gewijzigd door Tieskerules op 01-01-2011 12:48 ]

Pagina: 1