Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met mijn lcd scherm. Op de voedingkabel aansluitstekker van het scherm zit een storing. Wanneer de kabel ook maar ietsje verkeerd zit hoor je een elektrisch zoemend geluid en gaat het scherm uit. Het luistert heel nauw en durf er niet meer aan te zitten als de kabel eenmaal goed zit. Ik vermoed dat de kabel zelf prima in orde is, maar zal voor de zekerheid nog even een andere kabel testen.

De garantie van het Samsung scherm is inmiddels verlopen. Kan ik dit zelf makkelijk verhelpen? Ik heb hier geen ervaring in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Dat is geen storing, maar gewoon een slecht contact. Kabel vervangen en als dat niet helpt (met GOED aandrukken) gewoon de 220 socket vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is een socket 220 vervangen te doen voor een leek?
En kan ik deze gewoon halen bij een willekeurige elektronica zaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:41

SA007

Moderator Tweaking
Het is prima te doen voor een leek, maar er izjn wel wat haken en ogen.

1. je hebt een vrij sterke soldeerbout nodig, zijn vrij grote soldeerplekken.
2. vervangende componenten zijn er in heel veel soorten, haal eerst de oude eruit en ga daarmee naar de winkel.

Worst case zou zijn: de socket eruit, kabel direct aan de print en met wat tie-wraps aan de behuizing vastzetten.

Overigens is er ook een goede kans dat het slechte contact niet in de socket zit maar dat de soldering op de printplaat slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:25
Is het wel de voedingskabel?

Wat voor model scherm is het? Er zijn een aantal (recente) Samsung schermen met bekende problemen, oa de 226BW, 225BW en 223BW hebben last van lekke condensatoren.
Samsung Syncmaster 226BW caps vervangen
samsung bw226 monitor gaat moeilijk aan
Samsung Syncmaster 226BW kapot

De syptonen zijn namelijk redelijk gelijk hieraan.

Uiteraard kan de socket ook brak zijn, maar als je 'm toch los hebt liggen, check dan meteen de rest

[ Voor 38% gewijzigd door DJSmiley op 26-12-2010 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke dank je voor de goed tips!!
Ik zal van de week eens aan de slag gaan en even langs de elektro boer.
En ik zal eens kijken of er condensatoren lekker...
Pagina: 1