Toon posts:

Software schrijft in firmware? [Mac OS X SL]

Pagina: 1
Acties:
  • 511 views

Verwijderd

Topicstarter
Besten,

Een specifiek stukje software - dat ik graag gebruik - schrijft naar mijn idee ook logs oid in de firmware van Mac OS X. Graag wil ik dit deleten/resetten/bekijken en was benieuwd of dit vanuit de Terminal kan.

Waarom ik dit denk: de software registreert hoe lang ik de software gebruik in uren/minuten. Nu had ik een mega crash en heb alles geformatteerd en vervolgens bestanden teruggezet voor gebruik. Hup, ik de software installeren (zonder internet connectie) en voila; hij geeft aan waar ik was gebleven.

Vond dit best wel knap van een stukje software. En eigenlijk ook best wel kicken. Toen ik mij bedacht waar hij de info vandaan had kunnen halen, dacht ik aan de bootloader en/of firmware. Daar wil ik wel een kijkje nemen.

Heeft iemand een tip hiervoor? Ik vond de online documentatie erg moeilijk te begrijpen.

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:42
Waarom ik dit denk: de software registreert hoe lang ik de software gebruik in uren/minuten.
Toevallig een stukje software welke naar 'x tijd' stopt met werken? ;)

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Welke bestanden heb je teruggezet? Als je alles formatteert en dan de app installeert zonder iets anders terug te zetten, zie je het dan nog?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 17:21

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Precies, zeker als je jouw Library map heb teruggezet wordt het 99% zeker daarin geregistreerd. Een programma gaat heus niets in de EFI opslaan van je Mac.

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Topicstarter
Idd. Alleen documenten terugzetten, verder alles super clean installatie. De installatie-bestanden van een externe HD aftrekken en nieuwe install doen (zonder i-net verbinding): geeft-ie netjes de tijd aan. Echt knap, aangezien werkelijk geen Library bewaard is gebleven.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-01 04:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Welk stukje software is het? Dan kunnen we beter meedenken!

Verwijderd

Topicstarter
Een terechte vraag. Maar weet niet of ik iets illegaals doe met deze vraag. Noemen van de software zou daarom niet slim zijn. Aub PB'en?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2010 18:06 ]

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-01 22:15
Je zou eens kunnen kijken in je NVRAM met het commando:

code:
1
nvram -p

Zoals gezegd, het lijkt me toch echt waarschijnlijker dat zoiets in Library of Library/Application Support wordt opgeslagen :)

Verwijderd

Topicstarter
Met nvram -p niks geks te lezen.

Nog iets waar ik achter kwam: er staat een stukje FAT32 schijf van 200MB voor de HFS schijf. Mm, zou software daar ook in kunnen schrijven?

Ff speuren op het web, dit had ik nog niet bedacht.

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:42
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 18:05:
Een terechte vraag. Maar weet niet of ik iets illegaals doe met deze vraag. Noemen van de software zou daarom niet slim zijn. Aub PB'en?
Dus toch een stukje software wat na verloop van tijd stopt met werken? ;)

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je niet wilt vertellen om welk stuk software gaat en het uiteindelijk doel is om het zonder te betalen te gebruiken, dan lijkt me dat dit topic wel op slot kan.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.