Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301785

Topicstarter
http://www.ad.nl/ad/nl/10...katjes-liet-stikken.dhtml

ROTTERDAM - Horror op het internet: een tiener filmde zichzelf terwijl hij twee jonge katjes afmaakte en plaatste de video op YouTube.

.........en zorgde er voor dat zijn gezicht onherkenbaar(blur) werd.
Ik begrijp dat dit gebeurd via een software programma,maar er schijnen ook programma`s te zijn waarmee je dit weer ongedaan(un-blur) kan maken.

Natuurlijk heb ik google geraad pleegt,maar eerlijk gezegd,un-blur is de naam die ik er aan gegeven hebt,want
ik zou niet weten hoe dat heet, dat onherkenbaar maken en dan weer herkenbaar maken.
Ik weet dat er slimme tweakers zijn die dit in 0,01 microseconde weten,en zou graag van zo`n begaafd persoon vernemen hoe & wat.
Mijn doel is de foto van de dierenbeul te unblurren en up te loaden naar you tube,met referentie als de dader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Kort antwoord: Kan niet.
Lang antwoord: Leg 25000E aan software op tafel en ga je gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:34
Als ik het goed begrijp is er op deze manier van blurren geen informatie aanwezig van de overige pixels die het gezicht vormen. Soms zie je ook dat het beeld rondgedraaid is op een bepaalde manier en dat kan bepaalde software terug draaien meende ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:34

Onbekend

...

Alles is mogelijk, maar kost geld.

Je moet eerst weten hoe die blur exact werkt, en daarna zou je hem tegengesteld moeten programmeren.
De welbekende instanties hebben dat soort software ook wel in hun bezit voor anti-criminele doeleinden.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301785

Topicstarter
Mijn 1st gedachte was ook,laat dat aan de pro`s over,maar de politie heeft geen tijd & geld,laat staan voor dierenmishandeling.
En verder denk ik ook dat dit geen rijke vieze pedo feel is,maar een onnozele jongere,die gewoon simpele software gebruikt.

edit;en die vieze rijke pedo`s gebruiken software waarmee je echt niks meer herkend,
maar als ik naar de foto van die moordenaar kijk,dan kan ik al heel veel zien.
Het zijn gewoon klein blokjes,vierkantjes,die voor z`n gezicht zijn geplaatst,en dan 1 voor 1 onscherp gemaakt.
Dit heeft hij zelf gedaan,volgens mij.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 301785 op 26-12-2010 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ligt geheel aan het type blur dat is toegepast. Stel, je hebt een plaatje van 3000x3000 pixels. Op een bepaald gedeelte van dat plaatje wil je de boel "onherkenbaar" maken. Voor bijv. elke 50x50 pixels in dit gedeelte van het plaatje pak je voor elke pixel in dit frame de gemiddelde waarde van dezelfde 50x50 frame uit het originele plaatje (2500 pixels in het bewerkte plaatje dat dus 1 RGB waarde krijgt, namelijk het gemiddelde uit het origineel). Dat kun je echt niet meer recoveren. Wordt er echter een gaussian blur of soortgelijke blurs toegepast, dan kun je vaak de blur weer scherp krijgen met bepaalde filters (Laplacian in het frequency domein, highboost filtering, etc.).

[ Voor 8% gewijzigd door Nordlys op 26-12-2010 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:34

Onbekend

...

Meestal is uit de omgeving ook wel het e.e.a. af te leiden waar iets gebeurd.
Buiten? Een combinatie van stenen op de grond, bomen en struiken is al aardig uniek.
Binnen? Behang, type stopcontacten vloerbedekking is ook al aardig uniek.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

We gaan hier niet voor eigen rechter spelen. Voorlopig gooi ik hem dicht.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.