Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:45
Ik woon in het buitenland, en niet in een land waar Nederlands wordt gesproken. Daarom heb ik hier geen beschikbaarheid over Nederlandstalig kinderboeken. Het gaat een beetje duur worden om die in grote getalen te gaan verschepen, maar het lijkt me wel leuk om voor te kunnen lezen uit Nederlandse boeken aan mijn zoontje.

Nu dacht ik erover dat misschien een android tablet met een e-boekreader wel een geschikte oplossing zou zijn, alleen weet ik niet in hoeverre dat geschikt is. En het is moeilijk om dat hier in het buitenland in te schatten. Ik heb zo wat vragen:

1.) In hoeverre is een Android tablet hiervoor een goede oplossing. (e-ink readers zijn vaak zwart-wit dat is voor kleine kinderen waarschijnlijk niet zo'n leuk oplossing) Ik moet de hardware nog aanschaffen, misschien is Android wel helemaal niet zo handig en is er een veel betere oplossing. Ik dacht aan een goedekope tabloid. Wifi zou wel leuk zijn, maar 3g is echt niet nodig, en state-of-the-art is ook niet zo heel erg nodig als het de boeken aankan.
2.) Wat is een goede e-reader voor kinderboeken, wat onderzoek laat bijvoorbeeld aldiko zien, die leest epub enzo, maar die kan niks interactiefs; maar dat hoeft denk ik ook niet, of zijn dedicated-apps handiger ofzo? Het is dus de bedoeling dat ik ga voorlezen/vertellen, boeken die zelf kunnen voorlezen heb ik liever niet, dat neemt de noodzaak voor vader wat weg ;(
3.) Hoe kom ik aan mijn boeken? Enige aanbevelingen hiervoor? Zaken die via iDeal afrekenen zijn dus veel minder handig als je een buitenlandse rekening hebt, en vaak kom je daar pas laat achter. Een creditkaart zou bijvoorbeeld heel handig zijn.

Enige tweakers hier met ervaringen? Ik hoor het graag!

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:51

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
Ja dank, die had ik ook gevonden:
Sorry, but there aren't any posts in the Android category yet.
Niet zo heel erg hulpvol dus...

[ Voor 16% gewijzigd door Semyon op 26-12-2010 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:51

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Had je de iPad varianten al bekeken? Of is de iPad te prijzig?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
Eigenlijk wel ja. Veel Android tablets die volgens mij toch best een kinderboek moeten kunnen laten zien kan je kopen voor vele malen minder dan een iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://boeken.bereslim.nl/

http://www.levendeboeken.nl/nln/boeken.html

Zijn in Flash (iirc) dus met een krachtige Android Tablet moet dat werken (helaas wel abbo vorm, geen losse boeken).

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2010 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
Misschien dat ik het niet begrijp, maar alles lijkt hier gewoon bol.com? En het linkt allemaal door naar echte boeken. Verder levert bol toch epub voor digitaal? Werkt dat nou voor kinderboeken die het veel van kleur en plaatjes moet hebben ipv letters?
Behalve abbonement zijn deze ook ingesproken... Ik wilde eigenlijk juist zelf voorlezen, en niet mij overbodig maken. Het gaat eigenlijk om het moment samen.

[ Voor 4% gewijzigd door Semyon op 26-12-2010 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterT2006
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-08 10:24
Misschien een tegra 2 tablet? €350,-
Goedkoper dan een ipad alleen het scherm is minder.
Daarbij draaid hij op android en veel gratis software.
Je kunt hem als ereader gebruiken of er luisterboeken mee afspelen.
Torrents zijn ook handig:)
Getypt op een point of view mobii tegra 2 tablet.

Gr MisterT2006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Ik zou persoonlijk kiezen om voor je kinderen boeken te kopen in het land waar je nu woont. En dus in die taal.
Dat lijkt me beter, dan vasthouden aan de Nederlandse taal. Integreren dus...
Tenzij je natuurlijk over een paar jaar terug naar Nederland wilt gaan...

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
Quacka schreef op zondag 26 december 2010 @ 11:49:
Ik zou persoonlijk kiezen om voor je kinderen boeken te kopen in het land waar je nu woont. En dus in die taal.
Dat lijkt me beter, dan vasthouden aan de Nederlandse taal. Integreren dus...
Tenzij je natuurlijk over een paar jaar terug naar Nederland wilt gaan...
Beetje offtopic... Maar de taal van het land pikken ze wel op op het kinderdagverblijf school en op de straat. De kleine hoofdjes van kinderen zuigen een taal op met een snelheid om jaloers van te worden, het zou zonde zijn niet iets te leren over het land waar z'n vader vandaan komt. (Ik ben nu al bang dat binnen 2 jaar m'n zoontje de taal van mijn vrouw beter beheerst dan ik, terwijl ik er toch al flink wat tijd ingestoken heb) Trouwens niet alleen mijn menig hoor. Het is redelijk onderzocht wat de impact is van een of twee ouders (zoals in mijn geval) die een andere taal spreken dan normaal in het land. Tot ongeveer twee jaar hebben ze een kleine achterstand, en daarna krijgen ze een voorsprong in taalontwikkeling en sommige onderzoeken denken zelfs nog meer voordelen aan een meertalig opvoeding toe te schrijven, maar dat is wat meer discutabel.
Goed tot zover die discussie. Als meer mensen in dit topic geinteresseerd zijn doe ik graag mee in een speciaal topic hierover ergens anders :)

Ik hoopte eigenlijk iemand te vinden hier die zoiets had geprobeert en zou zeggen, een tablet, nee dat gaat echt niet. Of een tablet, ja dat werkt super, maar denk even aan X ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterT2006
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-08 10:24
Volgens mij begrijp je niet wat ik hierboven heb geschreven.
Pagina: 1