Firewire vraag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-04 13:48
Hallo,

Ik heb een klein vraagje over het gebruik van firewire. Ik heb namelijk een camera (met bandje als opslagmedium) en die kan ik met firewire aansluiten op een PC om vervolgens de video te capturen. Het probleem is echter dat ik geen firewire aansluiting op mijn PC heb.

Wat ik me nu afvraag: kan ik een firewire-usb adapter of firewire-naar-usb kabel gebruiken? Ik weet namelijk niet of dat zomaar werkt.

Zo nee, welke firewire kaart kan ik dan het beste kopen? Ik zoek dan een goedkope/goedkoopste die gewoon zijn werk doet. :)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-05 12:24
JoepD schreef op zondag 26 december 2010 @ 00:59:
Hallo,

Ik heb een klein vraagje over het gebruik van firewire. Ik heb namelijk een camera (met bandje als opslagmedium) en die kan ik met firewire aansluiten op een PC om vervolgens de video te capturen. Het probleem is echter dat ik geen firewire aansluiting op mijn PC heb.

Wat ik me nu afvraag: kan ik een firewire-usb adapter of firewire-naar-usb kabel gebruiken? Ik weet namelijk niet of dat zomaar werkt.
Nee, USB != firewire
Zo nee, welke firewire kaart kan ik dan het beste kopen? Ik zoek dan een goedkope/goedkoopste die gewoon zijn werk doet. :)

Alvast bedankt!
http://tweakers.net/price...firewire-controllers.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:44
USB = geen firewire... Firewire kan hogere snelheden behalen en levert hogere voltages (tot 30volt ipv 5volt voor usb) via de poort waardoor het aansluiten van 'zwaardere' apparaten als camera's en ze via de kabel van stroom voorzien ook mogelijk is.. Ze komen nog niet eens uit hetzelfde 'team'... USB komt van USB-IF en Firewire is een ontwerp van Apple. Misschien dat 'moderne' borden de 2 technieken op dezelfde bus iod hebben gemaakt, maar het zijn in principe elkaars concurrenten.

PS... Overigens behoort firewire tot de 'Opslagmedia en I/O controllers' hoek ;)

[ Voor 54% gewijzigd door MicGlou op 26-12-2010 10:35 ]