Toon posts:

Advies retour mycom

Pagina: 1
Acties:
  • 1.659 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met de volgende vragen.Heb vrijdag laptop binnen gekregen die ik heb besteld op mycom.nl. Vervolgens laptop uitgepakt, windows geinstalleerd en enkele updates + aangemeld voor virusscanner. Verder weinig mee gedaan. Nu ben ik niet zo tevreden over deze laptop en wil ik me beroepen op de 'koop op afstand' regeling, wat inhoud dat ik als ik binnen 8 dagen laptop terug stuur geld terug zou krijgen. Nu heb ik de volgende vragen; Kan ik met de laptop gewoon naar een fysieke winkel toe gaan om daar de laptop te retourneren? Maakt het iets uit dat windows erop geinstalleerd is? (moest wel anders kon ik laptop niet testen.) Wat is verder wijsheid om te doen? En gaat het hele bedrag vergoed worden?

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
Heb je de algemene voorwaarden gelezen? :s

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Het hele bedrag wordt vergoed onder de koop op afstand. Je mag het product testen, en windows zal dus ook wel geinstalleerd kunnen zijn. Ik kan me wel voorstellen dat je de laptop moet opsturen, maar daarvoor kun je het beste even met mycom contact opnemen.

• cheeseruler
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-01 17:45
Bel de winkel morgen op en vraag het :)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tweede kerstdag? Kleine kans ;).

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:47

wontcachme

You catch me? No you wont

Check post tijd :P

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01 22:54

Madrox

Oh, Pharaoh!

Je kan het meeste zowiezo uninstallen. Gewoon je poot stijf houden, wet "koop op afstand" is er helder over;
en je mag een doos opengemaakt hebben en het apparaat getest hebben. Ook al zeggen hun eigen voorwaarden iets anders. Wet staat boven "algemene voorwaarden", punt.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
Boudewijn schreef op zondag 26 december 2010 @ 00:28:
Het hele bedrag wordt vergoed onder de koop op afstand. Je mag het product testen, en windows zal dus ook wel geinstalleerd kunnen zijn. Ik kan me wel voorstellen dat je de laptop moet opsturen, maar daarvoor kun je het beste even met mycom contact opnemen.
Bedankt voor je reactie. Het opsturen zal inderdaad het geval zijn dan, maar zou het niet slimmer zijn om met pakket naar winkel toe te gaan? Of zou ik dan ook worden doorverwezen om zelf het pakket te verzenden? Iemand ervaring hier mee :)

Verwijderd

Topicstarter
En retouren dienen schriftelijk kenbaar gemaakt te worden. Wat is het slimste om hierin te zetten, of is alleen het aangeven dat ik mn laptop wil terug sturen met adresgegevens etc. genoeg?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

In principe hoef je geen motivatie aan te dragen.

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-01 13:21

Plato112

Da is toch nie normaal!

Van de website van MyCom
Retourneren/ herroepingsrecht
U heeft een afkoelperiode van 7 werkdagen, ingaande op de dag van levering, om zonder opgaaf van reden een product kunt retourneren. Uitzondering hierbij zijn op maat geassembleerde pc’s, software waarvan de verpakking geopend is, producten die op de MyCom Veiling gekocht zijn en speciaal voor u bestelde producten. Product kunnen alleen ongebruikt en in de originele verpakking worden geretourneerd. Zie voor meer informatie Artikel 8 van onze algemene voorwaarden.

U kunt uw gehele bestelling terugsturen naar onderstaand retouradres. Wij zullen de gehele aankoopsom, inclusief eventueel berekende verzend- en betalingskosten terugstorten op uw bankrekening. De verzendkosten voor het retourneren zijn voor uw rekening.

Ook bij het retourneren van een deel van uw bestelling zijn de verzendkosten voor uw rekening. De aankoopsom van het geretourneerde deel van uw bestelling zal worden teruggestort op uw bankrekening. Eventuele verzend- en betalingskosten worden in dit geval niet teruggestort.

Alle retouren dienen schriftelijk kenbaar gemaakt te worden. Dit doet u door een e-mail te sturen naar retour@mycom.nl. Vermeld hierbij in ieder geval uw naam- en adresgegevens, telefoonnummer en het betreffende factuur- en/of ordernummer.

Voor het terugstorten van reeds betaalde bedragen hebben wij uw bankrekeningnummer nodig.

Retouradres:
MyCom Service Center
Postbus 1484
1300 BL Almere
Lijkt me duidelijk.
Wel kans op gezeur als ik de AV zie.

Speed limits are like herpes.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Plato112 schreef op zondag 26 december 2010 @ 01:18:
Wel kans op gezeur als ik de AV zie.
Anders kijk je even in de shopreview. Zul je zien dat de enigen die 1-3 sterren geven van die zeurpieten zijn.
:+

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Want? Die AV derogerrt de wet niet.

• Freedom_Fighter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

Freedom_Fighter

If it aint broke tweak it!!!

Neem aan dat je alles nog hebt, en bedoel daarmee, de doos en de inhoud. je kan volgens mij prima de notebook terug sturen zonder gezeur als deze maar onbeschadigd(geopend en opgestart is niet een beschadiging!) is en compleet is. dus als je de doos en alles wat erin zit al weg gegooid hebt dan heb je een probleem.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Boudewijn schreef op zondag 26 december 2010 @ 01:31:
Want? Die AV derogerrt de wet niet.
Nagenoeg iedereen heeft de ervaring dat Mycom alles behalve moeilijk doet met ruilen of terugbrengen, ongeacht de indekking tegen misbruik in de AV. Mensen die zeuren over de aftersales-service doen dat omdat ze iets op de website willen veranderen en de aftersales-medewerker dat niet begrijpt of omdat er een bon met BTW gestuurd wordt terwijl de besteller in Belgie zit.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Topicstarter
Freedom_Fighter schreef op zondag 26 december 2010 @ 01:44:
Neem aan dat je alles nog hebt, en bedoel daarmee, de doos en de inhoud. je kan volgens mij prima de notebook terug sturen zonder gezeur als deze maar onbeschadigd(geopend en opgestart is niet een beschadiging!) is en compleet is. dus als je de doos en alles wat erin zit al weg gegooid hebt dan heb je een probleem.
Ja, alles nu weer terug in doos gedaan en pakket wordt morgen terug verzonden. Hoop dat de afwikkeling niet al te lang gaat duren en ik mijn geld snel weer op mn rekening heb staan! Mochten er updates plaats vinden zal ik het laten weten ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2010 16:18 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-01 15:03

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> SF

Verwijderd

Je maakt problemen die er niet zijn. Gewoon terugbrengen, het zijn schappelijke lui

Verwijderd

Zoals je ziet, is het inmiddels al opgelost :)

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels is betaling voltooid. Goede aftersales bij mycom.

Verwijderd

Dank voor de update :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.