Toon posts:

9500GT HDMI Geluid probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een probleempje, ik heb een 9500GT met hdmi aansluiting, ik wil dus geluid over mijn graka sturen.
Dit wil echter nog niet lukken.
Ik vroeg me af moet ik nog iets speciaals doen bij het aansluiten van de kaart?
We hebben gewoon de kaart in het slot gedrukt en de fan stekker aangesloten, is dit voldoende?
Als ik op mijn moederbord kijk zie ik een aansluiting voor SPDIF die leeg is, moet hier nog een stekkertje vandaan naar mijn graka voor het werkt?

Heb realtek drivers geinstalleerd maar daarmee werkt het ook niet, bij afspeelapparaten wordt realtek digital output wel herkent, maar als ik die selecteer komt er natuurlijk geen geluid uit.

Alvast bedankt,

Robin

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

Blord

Hello Kitty !

De kabel voor SPDIF moet ook worden aangesloten. Het digitaal geluidssignaal worden dan van de onboard geluidprocessor via moederbord --> videokaart --> HDMI signaal toegevoegd.
Zonder die kabel bevat de HDMI signaal alleen maar video informatie.

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:08
met hdmi erin,
staat dan "digital out" ook als standaard apparaat ?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik kan mij vergissen maar ik dacht dat de oudere Nvidia videokaarten nog geen mogelijkheid hebben om via HDMI ook geluid uit te sturen en je dan het geluid apart via je geluidskaart moet aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Blord schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 22:06:
De kabel voor SPDIF moet ook worden aangesloten. Het digitaal geluidssignaal worden dan van de onboard geluidprocessor via moederbord --> videokaart --> HDMI signaal toegevoegd.
Zonder die kabel bevat de HDMI signaal alleen maar video informatie.
Oke zoiets dacht ik al, dat kabeltje, hoort dat al aan de graka te zitten? want er zit namelijk 1 stekkertje aan maar ik dacht dat dat de voeding o.i.d. was voor de fan. Zoniet moet er dus een dergelijke aansluiting op mijn graka zitten waar ik een los SPDIF stekkertje kan doen?
jterpstra schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 22:10:
met hdmi erin,
staat dan "digital out" ook als standaard apparaat ?
Als je daarmee bedoelt of de digital out ook bij afspeelapparaten staat, dan ja, er staat ook gereed onder, wat opzich raar is aangezien hij geen out heeft, want er komt nergens geluid uit.
Roel1966 schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 22:50:
Ik kan mij vergissen maar ik dacht dat de oudere Nvidia videokaarten nog geen mogelijkheid hebben om via HDMI ook geluid uit te sturen en je dan het geluid apart via je geluidskaart moet aansluiten.
Hmm, waar zou ik dit kunnen vinden? Heb al op de Nvidea site gezocht maar zonder succes...

/edit, die digital out stond er altijd al, ook toen ik deze HDMI kaart nog niet had.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2010 11:34 ]