Toon posts:

Bang & Olufsen tv als tweede beeldscherm gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ouders hebben een B&O tv die wel is aangesloten op de pc, maar je kan alleen via een belachelijke en zeer gebruiksonvriendelijke interface/software programma bestanden bekijken op de tv.

Ik krijg met geen mogelijkheid de tv gedetecteerd in windows om zo gewoon een tweede beeldscherm te installeren en bijv. het bureaublad uit te breiden.

Iemand tips om dit wel voor elkaar te krijgen?

Mn ouders hebben trouwens Windows XP 2002 op hun pc staan.

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
ja ik pak me glazen bol.

nee even serieus, graag wat uitgebreider
Hoe heb je het aangesloten , Wat van videokaart heb je , et cetera et cetera
dan zouden we je prima kunnen helpen,

• il1umina
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
wat voor aansluitingen zitten er aan je tv?

Verwijderd

Topicstarter
jterpstra schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 22:00:
ja ik pak me glazen bol.

nee even serieus, graag wat uitgebreider
Hoe heb je het aangesloten , Wat van videokaart heb je , et cetera et cetera
dan zouden we je prima kunnen helpen,
De configuratie van het beeldscherm loopt via zo'n (blauwe) interface van Intel Extreme Graphics 2.

Bij apparaatbeheer staat bij beeldschermadapters:

Intel(R) 82865G Graphics Controller

Verder moet ik heel eerlijk zeggen dat ik niet precies weet hoe het is aangesloten. Ik kan het ook niet makkelijk nakijken omdat alles is weggewerkt in moeilijk bereikbare kastjes. Maar ik weet dus wel dat de pc en tv op elkaar zijn aangesloten.

Wat je nu moet doen is een internetpagina opslaan in favorieten en dan kun je met de afstandbediening op de tv die favoriet openen en dan verschijnt de browser op de tv en dan kun je bijv. een youtube filmpje kijken. Heel omslachtig en vervelend.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt, sorry dat ik niet wat meer informatie heb.

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-01 18:17
Je moet echt even moeite doen/kijken hoe het is aangesloten.

Daarbij hebben we nodig:
Specs of in elk geval de videokaart van je computer, type van je tv en natuurlijk hoe het verbonden is met elkaar!

Verwijderd

Topicstarter
ricardohuisman schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 22:10:
wat voor aansluitingen zitten er aan je tv?
De tv is gloednieuw dus die zal alle mogelijke aansluitingen wel hebben. De pc is al wat ouder.

Maar mn pa zegt net dat hij denkt dat het draadloos gaat en waarschijnlijk verloopt de communicatie tussen de pc en tv via een soort van mediacenter van B&O om het allemaal nog wat lastiger te maken.

Helaas is het verder geen mogelijkheid om nieuwe kabels aan te leggen, zo belangrijk vindt mn pa het allemaal niet. Maar ik denk dus dat als er een mediacenter tussen zit het allemaal iets lastiger gaat worden.

Verwijderd

Topicstarter
HotFix schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 22:21:
Je moet echt even moeite doen/kijken hoe het is aangesloten.

Daarbij hebben we nodig:
Specs of in elk geval de videokaart van je computer, type van je tv en natuurlijk hoe het verbonden is met elkaar!
Ik heb even gekeken en zie niets eigenlijk, dus volgens mij is de pc verbonden met het mediacenter via een netwerk dat ook in verbinding staat met het internet.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nou kijk het is in feite heel simpel, beeldscherm uitbreiden kan alleen als je een beeldverbinding maakt tussen een uitgang van je videokaart en de televisie. Dat gaat meestal via DVI, HDMI of VGA maar er zijn nogwat mogelijkheden meer natuurlijk.

Als je tv alleen (al dan niet draadloos) aan het netwerk hangt en zo "verbonden is met de pc" dan ben je gewoon afhankelijk van wat B&O aan communicatie ondersteund. Beeldscherm uitbreiden zal dan in ieder geval niet mogelijk zijn.

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-02 13:41
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 22:23:
[...]

Ik heb even gekeken en zie niets eigenlijk, dus volgens mij is de pc verbonden met het mediacenter via een netwerk dat ook in verbinding staat met het internet.
In dat geval gaat het dus Via DLNA, en dat kan inderdaad moeilijk zijn. Om hem als uitgebreid bureaublad te krijgen, moet het via een kabel. Dit kan VGA/HDMI/DVI/S-video/Tulp, afhankelijk van je videokaart

Dus wij moeten het volgende weten:
1. Type tv
2. welke grafische kaart
3. Welke poorten zie jij op je grafische kaart
4. evt welke processor
5. afstand tussen pc en tv?

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 22:26:
Nou kijk het is in feite heel simpel, beeldscherm uitbreiden kan alleen als je een beeldverbinding maakt tussen een uitgang van je videokaart en de televisie. Dat gaat meestal via DVI, HDMI of VGA maar er zijn nogwat mogelijkheden meer natuurlijk.

Als je tv alleen (al dan niet draadloos) aan het netwerk hangt en zo "verbonden is met de pc" dan ben je gewoon afhankelijk van wat B&O aan communicatie ondersteund. Beeldscherm uitbreiden zal dan in ieder geval niet mogelijk zijn.
Nee precies. Wist niet dat het via zo'n netwerk ging. In ieder geval weer wat geleerd :)

Toch bedankt voor het proberen te helpen.

Verwijderd

Topicstarter
stijnovinchi schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 22:29:
[...]

In dat geval gaat het dus Via DLNA, en dat kan inderdaad moeilijk zijn. Om hem als uitgebreid bureaublad te krijgen, moet het via een kabel. Dit kan VGA/HDMI/DVI/S-video/Tulp, afhankelijk van je videokaart

Dus wij moeten het volgende weten:
1. Type tv
2. welke grafische kaart
3. Welke poorten zie jij op je grafische kaart
4. evt welke processor
5. afstand tussen pc en tv?
Beide verbinden met een kabel door de woonkamer, daar zit mn pa niet op te wachten en ik kom hier maar 2 keer per jaar dus ach :)

Maar jij ook bedankt dat je even probeerde te helpen.
Pagina: 1