• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:49
Hallo, ik weet niet of dit het juiste forum is dus excuses als het verkeerd staat.

Ik heb nu net anderhalve week een 6850 HD van Sapphire aangeschaft, ik had hiervoor een 4770 HD en ik heb het gevoel dat spellen op de één of andere manier daar smoother op gingen dan op deze kaart.
Toen ik deze kaart kreeg heb ik eerst met Driver Cleaner alle drivers van ATI verwijderd in Veilige Modus.
Hierna de PC opnieuw opgestart maar kon Windows normaal niet in wat ik ook al raar vond, het inlogscherm van Windows bevroor gewoon... Ik heb dus via Veilige Modus mijn drivers moeten (laatste Catalyst van de AMD site) installeren.

Dit is mijn systeem:

CPU: AMD Phenom II x4 2,6 Ghz
RAM: 2x 2 GB DDR2 800, 4 GB totaal
Mobo: Foxconn A7GM-S 2.0
Chipset: AMD 780G
HDD: 1 TB
O/S: Windows 7 Professional 64 bit
Driver: Catalyst 10.12
Scherm: LG Flatron 1360 x 768
PSU: 550 Watt OCZ Fatal1ty

Het gebeurt in games als :

Alle Source Engine games, ik speel Left 4 Dead 2, Team Fortress 2.
Supreme Commander Forged Alliance, Company of Heroes
Crysis
League of Legends

Alle games zijn legaal en ik speelde ze eerder op Crysis na op maxed.

• il1umina
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
al eens je spanning van je voedingslijnen nagekeken? kan best zo zijn dat je voeding gewoon niet helemaal 100% meer is

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik vermoed ook wel dat je voeding het niet helemaal trekt ondanks de 550 watt want ik heb dezelfde videokaart maar dan wel op een Asus P6X58D Premium met een Corsair HX750 watt voeding en daarop werkt de kaart prima met ook Catalyst 10.12.

Verwijderd

ik had ook met een nieuwe moederbord problemen met de drivers, dat mijn windows bevroor.
De oplossing bij mij was het opgelost door de nieuwste firmware van het moederbord te flashen.
Maar kan ook zijn dat de drivers voor die nieuwe kaart nog niet optimaal werken, dat heb je vaker met nieuwe kaarten.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2010 00:09 ]

• Dylan93
ricardohuisman schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 22:10:
al eens je spanning van je voedingslijnen nagekeken? kan best zo zijn dat je voeding gewoon niet helemaal 100% meer is
Deze voeding heb ik net 4 weken gok ik ?

Ik denk ook dat het probleem waarschijnlijk nog licht bij de drivers omdat de videokaart net uit is.

@Roel

Een kameraad van mij heeft deze videokaart op een voeding van 450 Watt :) met een Intel Core2Quad
En AMD raad 500 Watt aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Dylan93 op 26-12-2010 00:37 ]

Verwijderd

Dylan93 schreef op zondag 26 december 2010 @ 00:25:
[...]

Deze voeding heb ik net 4 weken gok ik ?

Ik denk ook dat het probleem waarschijnlijk nog licht bij de drivers omdat de videokaart net uit is.

@Roel

Een kameraad van mij heeft deze videokaart op een voeding van 450 Watt :) met een Intel Core2Quad
En AMD raad 500 Watt aan.
ook met nieuwe producten kan wat mis zijn ;) als er de mogelijkheid is, altijd testen met een andere voeding en je systeem met een andere videokaart om zoveel mogelijk dingen uit te sluiten.

ik heb op tweakers.net meerdere mensen gezien die een probleem hadden met een 6850 in combinatie met de nieuwe drivers van AMD. probeer dus eens de oudere drivers uit (10.11) misschien werken deze wel zonder problemen

• Dylan93
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 10:50:
[...]

ook met nieuwe producten kan wat mis zijn ;) als er de mogelijkheid is, altijd testen met een andere voeding en je systeem met een andere videokaart om zoveel mogelijk dingen uit te sluiten.

ik heb op tweakers.net meerdere mensen gezien die een probleem hadden met een 6850 in combinatie met de nieuwe drivers van AMD. probeer dus eens de oudere drivers uit (10.11) misschien werken deze wel zonder problemen
Bedankt voor je reactie,

Ik denk inderdaad zelf ook dat het nog de drivers zijn.
Ik ga denk ik nog wel even de voeding checken voor de zekerheid.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Een HD6850 trekt meer dan twee HD4770's en bij het opstarten worden de videokaarten nog nauwelijks belast, dus een niet werkende voeding (hoewel altijd mogelijk natuurlijk) lijkt me onwaarschijnlijk. Grootste kans op driverproblemen, bij de HD6800's zie je dat wel meer nu.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Jack77
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-10-2025
Hier ook last met een 6850. Wat gegoogel leidde naar dit: http://forums.amd.com/gam...FTVAR_FORUMVIEWTMP=Linear

Blijkbaar algemeen issue. Hopelijk is het puur driver gerelateerd.

Mijne lijkt voorlopig even stabiel te draaien met standaard clocks, screensaver disabled en Windowed gaming...

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:59
Hmm, nu begin ik een klein beetje te twijfelen of er eigenlijk ook niets mis was met mijn 6950..
Gister had ik die ontvangen, meteen er in gestopt en alles netjes geinstalleerd, mn performance index updaten.. en toen kwam het gezeur..
Duurde echt ongelofelijk lang, en toen die klaar was had ik een score van 2.0.. ik dus een spelletje starten, en toen crashte mn pc meteen en daarna zag ik artifacts op mn scherm toen windows was opgestart :/
zit een Tagan 800W PSU in mn kastje, die trok eerder probleemloos 2x 4870.

Net RMA gedaan .. nu maar hopen dat er echt wat mis is met die kaart anders mag ik onderzoekskosten etc gaan dokken :X

• Jack77
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-10-2025
Ook even off-topic. Mijn 8800GTS 320 haalde een grafische score van 6,8 volgens de Windows performance index. De 6850 scoort 6,6... Rare toestanden.

• Roel1966
  • Niet online
Erg vaag allemaal dit allemaal want ik heb zoals ik eerder al schreef een Sapphire 6850 en eerst met versie 10.10 en nu dan met verse 10.12 van Catalyst maar bij mij geen enkel probleem gemerkt. Ook qua score binnen Windows7 zit ie bij mij aan 7.7 zonder dat ik iets heb overgeclocked, maar oke die score zegt niet zo heel veel.

Gisteren ook bv Just Cause 2 de hele avond gespeeld waarbij de videokaart rond de 55 a 60 graden uiterst komt met dan wel alles op HD 1920 x 1080 en ook hierbij geen problemen ondervonden. Enigste waar ik wel even iets vreemds mee ontdektte was dat ie wat moeite met Overscan had en soms terugsprong naar 15 en niet op 0 bleef staan.

Enigste wat ik mij kan bedenken is dat het misschien een compatibiliteitsprobleem is met sommige chipsets en moederboarden, want zoals ik hierboven lees kan het niet direct aan de voedingen liggen van de diverse mensen. Dan te bedenken dat ik ook nog in combinatie werk met een OCZ Revodrive waarvan je zou kunnen verwachten dat dit wel eens problemen had kunnen opleveren.

Verwijderd

Ik herken dit probleem niet. Heb een MSI 6850 Cyclone met laatste drivers en heb eigenlijk nergens last van. Wel raar: Fallout Vegas meldt dat na analyse de settings op 'low' worden gezet... Terwijl ik op alles max vloeiend speel. Geen idee wat het is, maar Fallout is ook rete-buggy.

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:04

Pykow

Angelo OTR

Jack77 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 16:34:
Ook even off-topic. Mijn 8800GTS 320 haalde een grafische score van 6,8 volgens de Windows performance index. De 6850 scoort 6,6... Rare toestanden.
omdat de 6850 een nieuwe kaart is zal windows perfomance index dit niet 100% goed aangeven.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Dylan93
Mijn WPI voor de videokaart is 7.7 dus daar heb ik verder geen problemen mee.

Trouwens ben ik er ook achter gekomen dat Source Engine spellen bij mij na enige tijd slomer worden, zeg maar ik start Team Fortress 2, ik begin met spelen op dezelfde server als waar ik altijd op zit, het spel loopt gewoon heel vloeiend maar hoe langer ik speel hoe trager het word.., dit is dan weer op te lossen door het spel opnieuw te starten.

Informatie:

Ik start al mijn Source spellen met startopties:
-novid -console -sw -noborder

Dit houd in dat ik geen intro video krijg, de console (~) werkt en dat het spel in windowed mode met geen rand draait.

• Roel1966
  • Niet online
Erg vreemd dit want bij mij scoort de Saphire 6850 in Windows 7 zelfs 7.7 zonder dat ik iets heb overgeclocked en gewoon op de standaard speed met dan nu driverversie 11.1 van AMD.

[ Voor 4% gewijzigd door Roel1966 op 08-02-2011 16:39 ]

Pagina: 1