DVD-drive werkt niet als SATA Mode op RAID staat

Pagina: 1
Acties:

• L702
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02 00:00

L702

Eric #99

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik ben nu al de hele middag-avond bezig om mijn computer op nieuw te installleren.
Ik heb een nieuwe Western Digital VelociRaptor WD740HLFS, 74GB. Die ik samen met eendezelfde schijf in RAID-0 heb gezet. Maar als ik nu opstart met als eerste boot device op CDROM dan krijg ik de error;

DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER

Mijn Windows 7 dvd zit in mijn sata dvd-drive, en dat is de enige optische drive die ik heb, staat ook als enige in de lijst van CDROM boot order. Als hij opstart begint de drive ook niet snel te draaien en het ledje blijft uit.

Als ik in de bios de ICH10R SATA Mode op IDE zet doet hij het wel gewoon maar ik wil windows installeren op de RAID array. En dat is dan onmogelijk.

Dus de vraag; Hoe kan ik Windows 7 installeren op een SATA DVD drive terwijl de SATA Mode op RAID staat?

Specs:
Mobo: Foxconn Bloodrage X58
CPU: Intel Core i7 950
MEM: Crucial Ballistix Tracer DDR3 3x2GB PC3-12800 CL8 1.65V
GPU: Asus Radeon HD5850 DirectCu
HDD1: Western Digital VelociRaptor WD740HLFS }
HDD2: Western Digital VelociRaptor WD740HLFS } In RAID-0
HDD3: Western Digital Caviar Black WD6401AALS
Opt: Pioneer DVR-S18LBK
PSU: Be Quiet! StraightPower 550W

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 13:34
Je hebt nog een 3e SATA hdd. die koppel je los en daar zet je de DVD drive tijdelijk op...? Dan kun je Windows installeren. De Raid controller kan niet IDE en Raid doormekaar aan. Heb je geen andere SATA poort die je kan gebruiken voor je dvd drive?Je hebt als goed is poortjes zat. Sluit hem eens aan op een andere controller denk dat dan probleem opgelost is. Of je doet Windows via bootable USB ?

[ Voor 23% gewijzigd door Cave_Boy op 25-12-2010 20:32 ]

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

Mijn eigen mobo geeft na het activeren van RAID modus de optie om bij kanalen aan te geven dat ze in IDE modus moeten blijven draaien, staat er niet misschien een dergelijke optie ergens in jouw bios?

• L702
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02 00:00

L702

Eric #99

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Alle sata poorten zitten op de ICH10R.
2 SAS poorten hebben een Marvell controller maar daar kan ik niet van opstarten.
En zo'n optie kan ik niet vinden, ik heb nog de orginele bios, dus wellicht kan ik proberen deze up te daten.
Maarrrrrr.
Ik heb nu een IDE drive gevonden een aangesloten, deze werkt via een Jmicron chipje. En nu boot hij wel van de windows DVD, maar dus via IDE. Opzicht probleem opgelost... indien de sata drive niet meer gaat werken gebruik ik de IDE drive. Maar alsnog zou het toch mogelijk moeten zijn?

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

Kan je bij het opstarten handmatig, buiten de BIOS om, kiezen van welk apparaat je wilt opstarten? Zo ja, maakt het dan verschil als je de SATA speler handmatig kiest?

Ik kan me niet voorstellen dat het echt niet mogelijk zou zijn om op te starten van die DVD drive. :S