Hallo Tweakers,
Ik ben nu al de hele middag-avond bezig om mijn computer op nieuw te installleren.
Ik heb een nieuwe Western Digital VelociRaptor WD740HLFS, 74GB. Die ik samen met eendezelfde schijf in RAID-0 heb gezet. Maar als ik nu opstart met als eerste boot device op CDROM dan krijg ik de error;
DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER
Mijn Windows 7 dvd zit in mijn sata dvd-drive, en dat is de enige optische drive die ik heb, staat ook als enige in de lijst van CDROM boot order. Als hij opstart begint de drive ook niet snel te draaien en het ledje blijft uit.
Als ik in de bios de ICH10R SATA Mode op IDE zet doet hij het wel gewoon maar ik wil windows installeren op de RAID array. En dat is dan onmogelijk.
Dus de vraag; Hoe kan ik Windows 7 installeren op een SATA DVD drive terwijl de SATA Mode op RAID staat?
Specs:
Mobo: Foxconn Bloodrage X58
CPU: Intel Core i7 950
MEM: Crucial Ballistix Tracer DDR3 3x2GB PC3-12800 CL8 1.65V
GPU: Asus Radeon HD5850 DirectCu
HDD1: Western Digital VelociRaptor WD740HLFS }
HDD2: Western Digital VelociRaptor WD740HLFS } In RAID-0
HDD3: Western Digital Caviar Black WD6401AALS
Opt: Pioneer DVR-S18LBK
PSU: Be Quiet! StraightPower 550W
Ik ben nu al de hele middag-avond bezig om mijn computer op nieuw te installleren.
Ik heb een nieuwe Western Digital VelociRaptor WD740HLFS, 74GB. Die ik samen met eendezelfde schijf in RAID-0 heb gezet. Maar als ik nu opstart met als eerste boot device op CDROM dan krijg ik de error;
DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER
Mijn Windows 7 dvd zit in mijn sata dvd-drive, en dat is de enige optische drive die ik heb, staat ook als enige in de lijst van CDROM boot order. Als hij opstart begint de drive ook niet snel te draaien en het ledje blijft uit.
Als ik in de bios de ICH10R SATA Mode op IDE zet doet hij het wel gewoon maar ik wil windows installeren op de RAID array. En dat is dan onmogelijk.
Dus de vraag; Hoe kan ik Windows 7 installeren op een SATA DVD drive terwijl de SATA Mode op RAID staat?
Specs:
Mobo: Foxconn Bloodrage X58
CPU: Intel Core i7 950
MEM: Crucial Ballistix Tracer DDR3 3x2GB PC3-12800 CL8 1.65V
GPU: Asus Radeon HD5850 DirectCu
HDD1: Western Digital VelociRaptor WD740HLFS }
HDD2: Western Digital VelociRaptor WD740HLFS } In RAID-0
HDD3: Western Digital Caviar Black WD6401AALS
Opt: Pioneer DVR-S18LBK
PSU: Be Quiet! StraightPower 550W