Beste mede-tweakers,
Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een Macbook Pro.
Vol lof over dit apparaat met één uitzondering..
Het internet valt spontaan weg
Nu heb ik al even zitten zoeken hier op het forum maar ik vind niet direct iets wat mij zou kunnen helpen.
Ik ben draadloos verbonden met een router van Belgacom.
En hiervan valt de verbinding gewoon weg.
Naast de Macbook is er nog een pc (W7) draadloos verbonden welke geen problemen ondervind.
Wanneer op de Macbook de verbinding wegvalt heeft hij blijkbaar ook problemen om terug een IP-adres te verkrijgen.
Meestal krijgt hij dan een IP dat hij zelft toewijst en niet krijgt van de router.
Een ip-conflict is er niet, elke pc krijgt een andere IP binnen het netwerk.
Ligt het aan het feit dat er 2 pc's aan het draadloos netwerk hangen?
Alhoewel dit raar zou zijn omdat er vroeger ook een tijdje 2 pc's draadloos verbonden werden zonder problemen.
Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een Macbook Pro.
Vol lof over dit apparaat met één uitzondering..
Het internet valt spontaan weg
Nu heb ik al even zitten zoeken hier op het forum maar ik vind niet direct iets wat mij zou kunnen helpen.
Ik ben draadloos verbonden met een router van Belgacom.
En hiervan valt de verbinding gewoon weg.
Naast de Macbook is er nog een pc (W7) draadloos verbonden welke geen problemen ondervind.
Wanneer op de Macbook de verbinding wegvalt heeft hij blijkbaar ook problemen om terug een IP-adres te verkrijgen.
Meestal krijgt hij dan een IP dat hij zelft toewijst en niet krijgt van de router.
Een ip-conflict is er niet, elke pc krijgt een andere IP binnen het netwerk.
Ligt het aan het feit dat er 2 pc's aan het draadloos netwerk hangen?
Alhoewel dit raar zou zijn omdat er vroeger ook een tijdje 2 pc's draadloos verbonden werden zonder problemen.