Toon posts:

Computer start niet meteen op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als ik mijn computer aanzet blijft het beeld 20 seconden zwart en hoor ik in de computer een geluidje en dan springt alles aan en begint hij met opstarten. Verder functioneert de computer uitstekend.
Ik heb een ouder moederbord/processor/geheugen gekregen van een vriend wat nog goed werkte en zelf een nieuwe hardeschijf/videokaart/diskdrive/voeding/kast gekocht. Ik heb dus ook een nieuwe windows 7 installatie erop gezet.

Heeft iemand een idee waarom hij zo lang wacht met opstarten? Misschien iets met de bios?

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:27
Haal je je pc van stroom af als je hem af sluit? Soms is het een test voor starten, maar ik heb ook al eens mee gemaakt dat de pc eerst 1x startte en na 2 of 3 sec. weer uit ging, waarna de pc wel weer normaal opstartte...

Vette shit!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Op welk moment blijft ie 20sec wachten? Meteen na drukken op de powerknop of tussen de POST en het starten van Windows?

En een lijst met de hardware is ook wel handig daar glazen bollen in deze periode uitverkocht zijn ;) :P

[ Voor 31% gewijzigd door Raven op 25-12-2010 20:10 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Dit komt toch meestal voor bij oem machines?
Het komt volgens mij door afsluiten met de knop inplaats van software matig.
Een vriend van me had dit ook een keer gedaan en daarna starte de computer niet meer pas na het afsluiten van de stroom weer.

Maar hij start dus na een tijdje wachten wel gewoon op?
Als dit zo is moet je even in je bios kijken daar is meestal een optie die heet fast/quik-boot
De fast/quik-boot zorgt ervoor dat de computer enkele onderdelen tijdens de POST niet test.
Het kan ook gewoon zijn dat je een trage bios hebt daar is niks aan te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Zodra ik op de aanknop op de kast druk, blijft hij meteen 20sec wachten, dan springt het scherm en toetsenbord/muis aan en dan start hij gewoon op, dus eerst biosscherm en dan in windows. Oke ik zal es kijken in de bios, ik had net al gekeken maar vond niet zo 1 2 3 wat. Wel zag ik iets staan van Halt on, en dat staat op all, keyboard. dit kon ik veranderen naar bijvoorbeeld all errors, no errors, weet niet of dat iets is

Ik haal de stroom er niet vanaf, en dit moederbord heeft altijd snel opgestart, toen hij nog op een andere HDD/Vidkaart/Diskdrive/Voeding/Kast was aangesloten.

Fastboot staat ook enabled

Asus M2N Sli Nforce 560 socket am2
athlon dualcore 6000+
ocz 4 GB ddr2
Win 7 64 bit, voorheen 32 bit op andere hdd.
Sapphire HD5670

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2010 21:50 ]

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:34

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Heb ik met mijn Crosshair IV moederbord ook, die doorloopt eerst de POST zonder beeld te geven of verder iets te doen (kan ik zien aan de POST ledjes op het moederbord) en daarna doet ie nog een keer het POST maar dan geeft ie wel beeld. Nou is het niet zo dat dit 20 seconden duurt bij mij, hooguit 7 seconden extra ofzo.

Heb zelf in ieder geval niet kunnen vinden wat het is :/ Je zou eens kunnen kijken of POST check LAN cable aan staat, zorgt ook voor wat vertraging ;)

www.maartendeboer.net

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:09

epic_gram

undercover moderator

Het kan door je voeding komen, die moet het zooitje op spanning brengen voordat je pc kan opstarten. Opzich vervelend maar er is vrij weinig aan te doen. (cold boot probleem)

Je kan ook een cmos clear proberen.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Pagina: 1