Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ssselayer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-05 20:58
Allereerste een een korte introductie:

Werk: Momenteel Systeembeheerder bij Overheidsinstelling, voorheen bij PINK, Getronics enz... Werkervaring IT: 10 jaar
Certificaten: MCSE 2003, Powerfuse, Citrix, CCNA, VMWARE, ITIL, PRINCE2, TMAP enz...
Leeftijd: 35 Jaar
Opleiding: MTS, HEAO (Alleen Propedeuse), I-TRACKS Academy Foundation

Momenteel zit ik in dubio om een nieuwe studie te gaan doen. De richting die ik in gedachte heb is Bedrijfskunde studeren aan de Open Universiteit via avond/deeltijd studie.

Waarom niet verder gaan in de IT hoor ik jullie zeggen??
Ik ben wel toe aan een nieuwe uitdaging buiten de IT :)

Mijn vragen:
Wie heeft er ervaring met deze opleiding?
En was deze studie te combineren naast je fulltime job?
Job Prospectus na opleiding?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
1)Niet specifiek met die opleiding maar wel met technische bedrijfskunde aan de Hva, avondstudie van 4 jaar.
Als je gelijk de universiteit wil doen zal dat wel iets pittiger zijn denk ik.

Mijn studie was 20%techniek en 80%bedrijfskunde. De essentie is toch wel doorzetten en dat einddoel in ogen houden. Nog belangrijker is wat wil je ermee?
Want ik ben nu 2 jaar afgestudeerd en doe er nog niets mee (komt ook door komst kind e.d.) , iets wat ik dit nieuwe jaar zeker wil gaan veranderen.
Ik vond de meeste vakken allemaal wel interessant en het samenwerken met collega's was ook leuk.
Heb je een bepaalde functie in ogen wat je wil gaan doen ?
Als je al echt een doel voor ogen hebt, branch/functie dan scheelt dat enorm.
Kijk nu maar eens naar functies die je interresant lijken en de ervaring die ze erbij vragen.
Tip; misschien kan je nu al die ervaring bij je huidige werkgever krijgen.
Je bent straks natuurlijk wel enigzins een starter in een ander vakgebied, dat vindt ik persoonlijk vrij lastig.

2) De studie is te combineren, zeker. Ik werk ploegendiensten met nachtdienst en heb het overleefd dus kan jij het ook! Soms viel ik wel half in slaap maar ja. Je moet gewoon blijven doorzetten en je huiswerk maken ;)
en soms moet je er dingen voor laten.

3)Zoals al eerder enigzins vermeld, prospectus is er zeker wel. Maar het wordt makkelijker als jij straks precies kan aangeven wat je wil en je potentiele werkgever daarvoor kan overtuigen jou aan te nemen ook al heb je weinig ervaring in een nieuwe vakgebied. Misschien moet je wel enkele stappen terug doen om ergens anders te komen...

succes!

[ Voor 3% gewijzigd door ionicdog op 26-12-2010 05:34 ]

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik denk dat je voor deze opleiding op academisch niveau sowieso een afgeronde Bachelor HBO nodig hebt of een VWO diploma, omdat het een universitaire opleiding is, maar dat staat niet echt duidelijk vermeld op de site.
Ik doe nu ook HBO-ICT aan de Hogeschool NOVI, en dat is dan eigenlijk alleen maar Bedrijfskunde gericht op de IT. Ik vind het erg leuk om de "zachte kant" van de ICT te zien te krijgen.Ik ben ook Systeembeheerder in het dagelijks leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313723

shadowman12 schreef op zondag 26 december 2010 @ 12:35:
Ik denk dat je voor deze opleiding op academisch niveau sowieso een afgeronde Bachelor HBO nodig hebt of een VWO diploma, omdat het een universitaire opleiding is, maar dat staat niet echt duidelijk vermeld op de site.
Dat heb je niet en staat ook duidelijk op de site ;) Vanaf je 18de mag je beginnen en als je het niet aan kan heb je gewoon pech.

Qua OU, ik heb een klein beetje ervaring, ooit 2 vakken gestart. Online klasjes, werkte allemaal wel prima, je kan gewoon vragen stellen aan een prof, en je hebt een gedeeld whiteboard in de applicatie die ze gebruiken.
Ze werken ook samen met andere universiteiten, waardoor je van bibliotheken gebruik kan maken (details zul je even na moeten zoeken).
Op zich prima, maar heb uiteindelijk gekozen gewoon weer full-time te gaan studeren (UU).

Bedrijfskunde, tja, het is niet alsof we in Nederland een tekort hebben aan bedrijfskundigen, dus je zult jezelf wel een beetje moeten kunnen onderschijden wil je boven de rest uitsteken. Misschien dat je je ervaring als ICT-er daarvoor kunt gebruiken.
Als je het allemaal nog niet zeker weet zou je ook kunnen denken aan rechten, wederom niet iets waar we een tekort aan hebben, maar wellicht dat je je expertise als ICT'er kunt combineren met juristenpraktijk.

Onderschat het niet, het kost je toch nog behoorlijk wat tijd naast je werk en je bent 8 jaar verder voor je klaar bent. Maar wat ik vooral mee wil geven: probeer het gewoon. Ze bieden tegen een gereduceerd tarief startpakketten aan, zonder dat je verder ergens aan vast zit, dus het kost je hooguit een paar centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:21
Welke richting van bedrijfskunde wil je op dan? Lijkt me ook niet geheel onbelangrijk.

• Ssselayer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-05 20:58
Hallo allemaal!!

Iedereen nog bedankt voor jullie reacties. Na de feestdagen ga ik verder orienteren.

Fijne dagen nog en wees voorzichtig met vuurwerk :)
Pagina: 1