Geen internet verbinding met mijn nieuwe router

Pagina: 1
Acties:

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:26
Vandaag mijn nieuwe router aangesloten, een Sitecom WL-350.

Na een paar uur van alles en nog wat geprobeerd te hebben heb ik nog steeds geen verbinding met internet. Mijn oude router werkt zonder problemen en direct vanaf de modem uiteraard ook.

Ik heb op internet nog geen soortgelijk probleem gevonden met deze router. Diverse firmware versies helpen ook niet. Ik krijg wel via mijn pc verbinding met de router, zie onderstaand plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://img602.imageshack.us/img602/1503/sitecom.jpg

Zoals je kunt zien staat er bij Cable Status en Network Status: Disconnected.

Zelf weet ik het niet meer en sta dan ook op het punt om hem weer terug te brengen naar de winkel. Het kan natuurlijk ook zijn dat ik iets over het hoofd zie. Hulp is van harte welkom!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:19

allure

Titaan fase 2/3

Heb je al een andere netwerkkabel tussen de modem en je router geprobeerd?

• Resinman
Nee dat heb ik nog niet geprobeerd. Het is dezelfde kabel als waarmee mijn oudere router zonder problemen werkt. Ook werkt deze kabel zonder problemen direct vanaf de modem op mijn pc. Dan zal een andere kabel toch geen verschil maken?

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Test m eens met een andere kabel ertussen?

Een kabel kan vreemde storingen veroorzaken.

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-12-2025

Jeoh

blaat

Welke ISP heb je? Welk modem heb je? Kan je wel direct op het modem via het IP adres (waarschijnlijk wel te testen met tracert)? Heb je al eens een power cycle uitgevoerd (modem uit, router uit, paar minuten wachten, modem aan, router aan)? Probeer eens het MAC adres van je oude router te clonen op de nieuwe router, werkt het dan wel? Wat geven de logs op je router precies aan?

[ Voor 6% gewijzigd door Jeoh op 25-12-2010 17:33 ]

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-02 19:03

Barrycade

Through the...

welke provider hebben we het hier over? Aantal providers willen nog wel eens moeilijk doen met andere Mac adressen.

• Resinman
Ik zit bij ziggo. Volgens de helpdesk medewerker ziet ziggo de router ook niet aan het modem hangen. Een andere kabel en power cycle hebben niet geholpen. Het clonen van MAC adressen begin ik niet aan (weet ook niet hoe dat moet), dit is naar mijn idee ook niet nodig. Welke instellingen ik ook gebruik, de cable en network status blijven op disconnected staan. Ik sta op het punt om hem weer naar de winkel te brengen. Nog nooit dit probleem gehad met mijn andere routers.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:27
Gebruik je straight of cross kabels, en CAT5, 5e of 6? Aangezien je nieuwe router een Gb WAN poort heeft vermoed ik namelijk dat daar iets mis gaat.

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-02 14:12
Heb je de modem al een keer gereset? meer dan 10 sec stroom eraf halen.
Ik denk dat als de oude het wel doet en de nieuwe het niet doet dat de modem misschien een mac onthoud ofzow.

ook moet de hostname van de router gelijk zijn aan de hostname van de oude router.

• allure

allure

Titaan fase 2/3

branden op de router en modem de lampjes als je de kabel verbind?

Verwijderd

verbind je computer eens met de WAN poort van de router? Gaan er dan lampjes branden op de router? Zo nee, denk ik aan een DOA

• mystie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik mis toch een aantal dingen in je vraag hier :
-zit de kabel van de modem naar de sitecom in de WAN poort van de SITECOM
-brand het wan poort lampje
-Heb je al geprobeert om handmatig de Ziggo instellingen in te stellen op de SITECOM en gezien of hij dan wel werk?
-Heb je de pdf gelezen en eventueel bij SITECOM support gekeken naar vergelijkbare problemen?

suc6!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Resinman schreef op zondag 26 december 2010 @ 11:26:
Ik zit bij ziggo. Volgens de helpdesk medewerker ziet ziggo de router ook niet aan het modem hangen. Een andere kabel en power cycle hebben niet geholpen. Het clonen van MAC adressen begin ik niet aan (weet ook niet hoe dat moet), dit is naar mijn idee ook niet nodig. Welke instellingen ik ook gebruik, de cable en network status blijven op disconnected staan. Ik sta op het punt om hem weer naar de winkel te brengen. Nog nooit dit probleem gehad met mijn andere routers.
Slechte helpdesk medewerker dan. Elke helpdeskmedewerker hoort te weten dat bij het aansluiten van een nieuwe router je het modem even een paar minuutjes van het stroom moet halen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Jup even uit/aan, hell anders wacht je even een uur met aanzetten. Geef de dhcp even tijd om te wennen (aangezien je weigert het mac te clonen wat heel simpel is en eigenlijk niet fout kan gaan)

Dit soort zaken liggen eigelijk nooit aan je router maar aan ziggo's dhcp gebeuren

Iperf

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-02 20:08

--MeAngry--

aka Qonstrukt

DHCP leases daargelaten, als de router aangeeft dat de kabel niet aangesloten is duidt dat toch echt op een DoA, dat ligt echt niet aan de DHCP server van welke provider dan ook.

Dubbelcheck even extra of je de kabel wel op de WAN poort hebt aangesloten, is dat het geval, hang dan je oude router weer aan je Ziggo modem, en sluit je nieuwe router met zijn WAN poort aan op een LAN-poort van je oude router. Als hij dan nog aangeeft dat de kabel niet aangesloten is, is het het 99,9% zeker een DoA.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Resinman
Excuses voor de late reactie. Het ledje van de WAN poort stond niet aan. Gelukkig had ik nog een oude testkabel liggen maar ook met deze testkabel ging het ledje van de WAN poort niet aan. Ik dacht dus aan een defecte WAN poort. Uiteindelijk toch een nieuwe netwerkkabel hier in de buurt gekocht, aangesloten, en ik had meteen internet. Het lag dus inderdaad aan de kabel. Helaas was mijn testkabel dus ook niet goed ;( .

De router werkt fantastisch (kabel, 2.4 en 5GHz), ben er zeer tevreden over! Bedankt voor jullie tips en hulp :)
Pagina: 1