Ik heb van iemand een pc gekregen maar volgens mij zit de cpu-koeler verkeerd gemonteerd,graag jullie mening hierover volgens mij moet hij 180 graden gedraaid worden dus de fan moet boven de geheugen banken,ipv waar de fan nu zit en dit is van bovenaf gezien links tegen de kast-koeler aan ???
Foto ?
mijn glazenbol is kapot
mijn glazenbol is kapot
[img][URL=http://www.fotopocket.nl][IMG]http://www.fotopocket.nl/fpimages/2010/12/25/a9e0db2974940259986c7650acea04dd/DSC02004.JPG[/IMG][/URL][/img]
Het ligt er maar net aan hoe je de fan wilt, je kunt hem de lucht door de koeler laten trekken (een 'pull config') en hem de lucht door de koeler laten duwen (een 'push config'). Het beste werk een push-pull config, waarbij je 2 fans op je koeler hebt die de lucht door koeler heen duwen en tegelijkertijd trekken. Op mijn TRUE Black werkt bij een enkele van de push config het beste i.c.m. een casefan aan de achterkant.
Push constructie werkt altijd het beste wanneer je met een enkele fan werkt omdat de fan dan als het ware ietwat druk op bouwt en de lucht als het ware door de lamellen van de koeler heen perst, en push/pull in feite alleen de warme lucht sneller af voert maar geen druk word ontwikkeld bij pull.
Dus in geval van de TS klopt het inderdaad en moet de fan altijd push zitten en aan de rechterkant van de koeler en dus boven de dimms, maar je zou eens kunnen kijken hoe de fan op de koeler gemonteerd zit. Wanneer hij met clips erop zit kan je de clips los halen en de fan aan de andere kant zetten.
Dus in geval van de TS klopt het inderdaad en moet de fan altijd push zitten en aan de rechterkant van de koeler en dus boven de dimms, maar je zou eens kunnen kijken hoe de fan op de koeler gemonteerd zit. Wanneer hij met clips erop zit kan je de clips los halen en de fan aan de andere kant zetten.
Jha cooler staat 180gr verkeerd, Deze koeler is ontworpen om lucht door de koeler heen te blazen en nu doet ie dat tegen de richting van de overige fans in, loshalen, schoonmaken, nieuwe koelpasta, 180 graden draaien n terug monteren dus!
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Inderdaad. Je cpu koeler werkt nu in de tegengestelde richting van je airflow en dat komt de koeling van je cpu, noch de airflow van je hele kast ten goede. Zoals warhamstr al zei: loshalen, schoonmaken, koelpasta vervangen, en opnieuw bevestigen (wel goed om natuurlijk).warhamstr schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 17:33:
Deze koeler is ontworpen om lucht door de koeler heen te blazen en nu doet ie dat tegen de richting van de overige fans in
als 2 ventilatoren dicht bij elkaar zitten en in tegengestelde richting blazen gaan ze ook veel meer geluid produceren. wat je kan doen is. of de koeler anders monteren of de + en - pool omruilen
Volgens mij kunnen zeker niet alle fans elektrisch gezien omgekeerd worden door gewoon de + en - pool om te keren.gekke-gerrit schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 22:23:
als 2 ventilatoren dicht bij elkaar zitten en in tegengestelde richting blazen gaan ze ook veel meer geluid produceren. wat je kan doen is. of de koeler anders monteren of de + en - pool omruilen
Bovendien zijn de fanbladen gemaakt om airflow te genereren in één richting, omdraaien zal geen goede resultaten geven. Eerder nauwelijks luchtstroming en veel meer lawaai...
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
Klopt wil dan wel eens voorkomen dat de magische rook ontsnapt en zonder die magische rook werkt die niet meer.Wouter.S schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 22:27:
[...]
Volgens mij kunnen zeker niet alle fans elektrisch gezien omgekeerd worden door gewoon de + en - pool om te keren.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Pagina: 1