[ziggo] met router lagere snelheid

Pagina: 1
Acties:

• getfirefoxnow
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Al een tijdje terug heeft Ziggo haar snelheden verhoogd. Ik heb Z2 dus krijg nu 15Mbit/s (download). Echter zodra ik mijn router er tussen zet, haalt hij niet meer dan 6Mbit/s (download). Ik heb een "Sitecom DC-202".

Deze Sitecom is al jaren oud. Zou het probleem zijn dat de Sitecom router gewoon geen hogere snelheden aan kan, is het een instellingsprobleem, ligt het aan ziggo, wat kan het zijn? Misschien heeft iemand ervaringen met deze router? De laatste firmware update dateert overigens van 2004.

Edit: Ik lees in een review het volgende:
Het was voor het internet gebruik wat ik op dat ogenblik had een prima router .Hij kon namelijk 8/1 Mbit. aan,aangezien de snelheid voor mij toen op max. 1536/256 Mbit. lag,had ik nog wat overhead.
Ik begrijp dus dat de router niet meer dan 8Mbit/s download aan kan. Dan zou dat dus het probleem zijn?

[ Voor 27% gewijzigd door getfirefoxnow op 25-12-2010 14:15 ]

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Ja, het kan heel goed dat die router het niet meer aan kan. In 2004 waren >6Mbit-verbindingen nog lang niet zo gemeengoed als nu. Probeer eens een recentere router.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:19

allure

Titaan fase 2/3

Ik dacht dat die router max 8Mbit down en 1 up deed, het word dus tijd voor een nieuwe router denk ik zo...

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:45
8/1 Mbit, meer kan die router niet aan.
Tijd voor een upgrade.Heb ik zelf ook moeten doen toen ik overging naar 120mbit down.
Die 10/100/1000mbit poorten op de router lijken vaak leuk, maar ze halen bij lange na die snelheden vaak niet.
Verdiep je er dus even goed in voor je een nieuwe router koopt.
Zelf een Sitecom WL-350 gekocht. erg tevreden over.
http://www.sitecom.com/wireless-media-router-300n/p/757

De goedkope routers trekken vaak je snelheid niet, en zijn ook erg karig in functies.
Ik heb er maar wat geld voor uitgetrokken zodat ik van al dat geneuzel af ben.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Ook hierbij geldt, goedkoop is duurkoop...

• getfirefoxnow
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
@arbraxas Bedankt voor de tip. Het is wel een dure router dat is een nadeel :| . Ook een van de reviews op pricewatch is slecht uitgepakt.

Oke, dan ga ik op zoek naar een nieuwe router. Wat heb ik nodig?:
- Ik doe internet (Ziggo Z2).
- Ik verbind met de XBMC via de router.
- Voor toekomstige mobiele apparaten wil ik alvast maar een draadloze router kopen.

Kortom ik stel niet veel eisen, dus waar moet ik op letten?

Ik had de Linksys WRT120N op het oog. Die is redelijk goedkoop en compleet en heeft goede reviews. En een voordeel is dat ik hem bij de plaatselijke Mycom kan halen.

Edit: nog een vraagje kun je bij de gemiddelde router ook draadloos helemaal uitschakelen (Ik heb momenteel nl. nog geen mobiele apparaten)? Ook bij de Linksys WRT120N?

[ Voor 9% gewijzigd door getfirefoxnow op 25-12-2010 14:48 ]

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Op de meeste routers kun je de draadloze interface gewoon uitschakelen ja.

Voor jou is t meest handige om niet de meest dure en niet de meest goedkope router te kiezen. Als je slim bent houd je nu vast rekening met Gb-snelheid. Dit kan je later een inverstering uitsparen.

Kijk eens naar het spul van Netgear.

[ Voor 29% gewijzigd door allure op 25-12-2010 14:59 ]

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:45
Over die review,
hij heeft m maar half afgemaakt, heeft meerdere pc`s waarvan er 1 problemen geeft.
Lijkt me meer te maken te hebben met de probleempc als met de router zelf.
Zelf heb ik dergelijke problemen nog nooit meegemaakt, en er heeft alles op gedraait van XP tot Windows 7.
Maar goed je kunt natuurlijk een keer pech hebben met een buggy apparaat.

Maar mijn router heeft ook nog een klein broertje:
http://www.alternate.nl/h...2=Wireless+LAN&l3=Routers, scheelt bijna de helft in prijs.

Een linksys met vergelijkbare prijs:
http://www.alternate.nl/h...2=Wireless+LAN&l3=Routers

Die Linksys WRT120N heeft alleen 100mbit netwerkpoorten en ik kan het niet echt terugvinden maar volgens mij ook "maar" 150mbit door de lucht. De andere 2 zitten op 300mbit en 1000mbit voor het bedrade deel.
Voor de rest kan ik me alleen maar aansluiten bij allure
Ook hierbij geldt, goedkoop is duurkoop...

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Fransfb
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-02 20:43
Mijn Zus heeft een Abbo van 22 mbit Down en 4 mbit up van Ziggo en die heeft al 1.5 jaar een TP-Link 941ND die de snelheid goed bij houd.

Tegenwoordig is er een iets duurdere versie met gigabit poorten.

pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND

Fijne router nog geen gezeik gehad met Stabiliteit ofzo hij doet gewoon wat ie moet doen.
Pagina: 1