Hoe Catalyst updates installeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views

• nyce16
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-12-2025
Hallo,

Ik heb vorige week mijn nieuwe pc ontvangen, en nu wil ik graag mijn Catalyst drivers updaten omdat ik heb vernomen dat dat ervoor zorgt dat games veel beter draaien. Ik heb een ATI HD 5830, en de drivers die er nu op staan komen van de bijgeleverde CD. Omdat ze Borderlands en een paar andere games niet soepel draaien wil ik ze nu dus updaten, maar ik heb geen idee hoe dat moet. Ik heb gezocht op de AMD site, en de nieuwste drivers zijn versie 10.12, maar dan kan ik meerdere 'paketten' downloaden. In de een zit namelijk wel OpenCL en in de ander niet. Nu vraag ik mij dus af welke van de twee ik moet downloaden, en hoe ik die updates dan installeer. Zoiets als drivers updaten heb ik nog nooit gedaan dus ik weet er niets vanaf. Een beetje googlen levert ook niet echt iets op.

Alvast heel erg bedankt voor enige hulp! :)

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Oompa-Loompa 💩

Je kunt het via steam binnenhalen, of via http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

Ik zou btw voor volledige versie gaan, wat voor jouw rotzooi is kun je er zo vanaf gooien

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:34

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Aannemende dat je het hier hebt over een Windows versie: download de versie mét CCC en installeer het door er op te dubbelklikken. Reken op tweemaal een reboot: de huidige versie wordt eerst automatisch verwijderd, daarna reboot, installatie nieuwe versie begint automatisch, daarna weer een reboot en klaar.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:18

Aganim

I have a cunning plan..

In de een zit namelijk wel OpenCL en in de ander niet. Nu vraag ik mij dus af welke van de twee ik moet downloaden, en hoe ik die updates dan installeer.
OpenCL is een open 'concurrent' voor DirectCompute en CUDA, allemaal technieken om de GPU bepaalde niet-grafische berekeningen te laten doen. Het bekendste voorbeeld zijn berekeningen voor physics. Volgens mij zijn er nog weinig spellen die OpenCL gebruiken, maar voor zover ik weet kan het weinig kwaad om het mee te installeren. Let wel op dat je een custom installatie kiest, dan kan je meuk zoals een link naar 'gratis LOTR online' meteen wegvinken als je daar geen interesse in hebt.

Je kan de oude drivers voor de zekerheid deïnstalleren, maar eerlijk gezegd heb ik sinds Windows 7 (ik ga er even vanuit dat je die als OS draait) nooit meer problemen gehad met rechtstreeks de oude drivers vervangen. Zelfs opnieuw opstarten is doorgaans niet meer nodig.

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:56
DeBolle schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 13:36:
Aannemende dat je het hier hebt over een Windows versie: download de versie mét CCC en installeer het door er op te dubbelklikken. Reken op tweemaal een reboot: de huidige versie wordt eerst automatisch verwijderd, daarna reboot, installatie nieuwe versie begint automatisch, daarna weer een reboot en klaar.
Reboot? Aangezien het een nieuwe PC is vermoed ik dat de TS er W7 op heeft staan. Die reboot bij mij toch echt niet met een Catalyst install of upgrade. Het scherm gaat een keer uit en weer aan (eigenlijk de driver en de kaart, maar geeft ook een zwart scherm) en dan is het klaar.

Addicted to silent computing

• nyce16
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-12-2025
Heel erg bedankt voor de snelle reacties!
Dus eigenlijk alles wat ik hoef te doen is de driver downloaden, dan uitvoeren en dan installeert ie alles automatisch? Dat zou wel heerlijk makkelijk zijn zeg ;)

Edit: ik heb inderdaad windows 7 (64-bit)

[ Voor 20% gewijzigd door nyce16 op 25-12-2010 14:27 ]

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:56
nyce16 schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 14:24:
Dus eigenlijk alles wat ik hoef te doen is de driver downloaden, dan uitvoeren en dan installeert ie alles automatisch? Dat zou wel heerlijk makkelijk zijn zeg ;)
Helemaal automatisch is het niet. Selecteer Custom install en haal de vinkjes weg bij dingen die je niet wilt installeren. Bijvoorbeeld AMD communication opt-in, LOTRO trial, audio driver (als je geen geluid van je graka gebruikt) zijn dingen die je meestal niet nodig hebt. Verder gewoon een paar keer next en alles komt goed.

Addicted to silent computing

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-02 19:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dit is wel heel erg basic. Nofi, maar we vrwachten op GoT wel enige basiskennis en dit valt daar ook onder. Dit topic ga ik sluiten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.