[Advies gevraagd] Welk scherm zal ik kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:33

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Topicstarter
Halle medetweakers,

Ik ben aan het rondkijken voor een nieuw scherm alleen ik ''zie door de schermen het beeld niet meer'' haha.

Nu heb ik de topic **LET OP** Welke monitor moet ik kopen? aandachtig doorgelezen, alleen ook al begrijp ik best wat van hardware termen, van al die termen van monitoren snap ik weinig haha. Geen idee wat de helft betekend of moet het nou zo laag of zo hoog mogelijk zijn.
Dus, als ik hierbij wat hulp mag vragen bij het uitzoeken van een scherm zou ik dat erg op prijs stellen.

Achtergrondje: Ik krijg voor kerst geld voor een nieuw scherm als vervanging voor m'n 17" welke gewoonweg te klein wordt.

Specs: Phenom II x4 b55 @ 3.76Ghz, 4GB DDR3 @ 1567Mhz, Foxconn 9800GX2 @ 710-1800-1100Mhz.

Eisen: Ik zoek dus een goed scherm voor gamen en muziek produceren (FL Studio en misschien later nog cubase oid).
Minimaal 22"
Minimaal Full-HD 1920x1080 @ 60hz Progressive.
Maximaal budget: €160.

Ik zat dus zelf te denken aan een Iiyama ProLite E2210HDS-B1 vanwege de lage responsetijd (2ms) en het lage verbruik van maar 24w.

Is dit gewoon een prima scherm voor dat geld of is er een beter, groter of goedkoper alternatief voor.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 20:06
Ik zou ook zeker naar deze kijken:
BenQ G2420HD

Iets duurder maar goed:
Asus VW246U

[ Voor 29% gewijzigd door rows op 25-12-2010 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
jammer dat de Samsung Syncmaster 2433BW net iets boven je budget zit.
die is 24"' en heeft 1920x1200 wat ik zelf beter vind heb je meer ruimte in de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Alweer een wat oudere op dat formaat, maar de Samsung P2250 schijnt ook behoorlijk goed te zijn voor z'n prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Imprezzion schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 12:59:
[...]

Nu heb ik de topic **LET OP** Welke monitor moet ik kopen? aandachtig doorgelezen, alleen ook al begrijp ik best wat van hardware termen, van al die termen van monitoren snap ik weinig haha. Geen idee wat de helft betekend of moet het nou zo laag of zo hoog mogelijk zijn.
Dan is dat je probleem en niet het kiezen van een scherm zelf :o
Dus, als ik hierbij wat hulp mag vragen bij het uitzoeken van een scherm zou ik dat erg op prijs stellen.
Wat dacht je van gewoon de dingen die je niet begrijpt een voor een aan te pakken? Je neemt de moeite niet om aan te geven exact welke termen je niet begrijpt, en voorzover wij kunnen lezen heb je zelf geen moeite gedaan om op te zoeken wat ze betekenen. Voorzover geen uitleg in de text staat, gaat het om zaken die je gewoon op bijv Wikipedia kunt vinden.

Als je dat niet gedaan hebt, is het voorbarig om een topic te openen, zeker een topic waarin je feitelijk aangeeft je niet in de materie te willen verdiepen en dan maar aan ons vraagt om dat voor je te doen. Dat is niet hoe het op GoT werkt!

Mocht je wel geprobeerd hebben op te zoeken wat de voor jou onbekende dingen betekenen, dan is het erg jammer dat je de moeite niet genomen hebt om te melden waar je gezocht hebt, wat je vond en dan wat exact onduidelijk blijft.

Om bovenstaande twee redenen (geen eigen inzet om de dingen die je niet begrijpt uit te zoeken en/of geen melding van wat je zelf al gedaan hebt) gaat dit topic dicht.

Wel nog een tip: voor EUR 160 ga je geen goed scherm kopen maar een budgetscherm (met TN paneel etc). Pas alvast je verwachtingen daarop aan. Echt goede schermen (met goede panelen) heb je pas vanaf ongeveer EUR 240

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 25-12-2010 15:37 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.