Is mijn geheugen compatible met mijn moederbord?

Pagina: 1
Acties:

• Knupple
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-01 18:22
Hallo!

Ik heb momenteel Kingston HyperX KHX1600C9D3K3/6GX als geheugen en Asus P6X58D-E als moederbord en de computer reageerd niet ook brand het DRAM_LED mijn vraag is of het geheugen wel werkt met mijn moederbord ik heb al lopen zoeken maar kon niks vinden.

Bij voorbaat dank.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Kijk eens aan. ;) Even op het tabje memory-support klikken en daar staat het lijstje.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Hij staat gewoon op de QVL lijst dus het zou moeten werken.

Probeer anders eens 1 geheugen bankje. En probeer ook verschillende geheugen sloten. Het kan zijn dat 1 van de sloten of geheugenbankjes niet helemaal goed is.

• Knupple
We hebben alles al geprobeerd in de manual staat dat als het aan het geheugen ligt dat het lampje dan knippert maar hij blijft gewoon branden.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:56
Quote from the user manual, page 2-24:
installing DIMMs that are incompaible with the motherboard may cause system boot
failure, and the DRAM_LED near the MemOK! switch lights continuously. Press and
hold the MemOK! switch until the DRAM_LED starts blinking to begin automatic
memory compatibility tuning for successful boot.
...
The DRAM_LED also lights when the DIMM is not properly installed. Turn off the
system and reinstall the DIMM before using the MemOK! function.
Ofwel, hij brand constant als het geheugen niet compatibel is, of niet goed geinstalleerd.
Indien niet compatibel, dan dus de MemOK! schakelaar indrukken tot het lampje gaat knipperen; dan opnieuw booten. Tijdens die boot wordt dan het geheugen 'getuned' en heb je misschien meer geluk.
Of je moet misschien de geheugenreepjes beter aandrukken of zo.

D'r staan nog meer nuttige dingen op die pagina, kijk 'm nog eens door.

• Knupple
We hebben het MemOK knopje geprobeerd en dat haalde ook niks uit, ook is het speakerktje aangesloten dat piepjes zou moeten maken en aan de hand daarvan zou je kunnen uitvogelen wat er aan de hand is alleen maakt het geen piepjes.

[ Voor 55% gewijzigd door Knupple op 25-12-2010 13:05 ]

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-02 14:52
kan je inplaats roepen dat alles gedaan is, eens een opsomming maken van de punten die je hebt gedaan? Alleen dan kunnen wij jou goed verder helpen. Ik weet nl. niet wat dat alles is ;)

kan je met ander geheugen testen?

[ Voor 9% gewijzigd door rows op 25-12-2010 13:08 ]

• Knupple
Oh,

Kijk wij hebben ook zonder ram en zonder gpu getest en zelfs dan beept de boel niet.
Eigenlijk wilde ik maandag de boel even op een kartonnetje testen, even de mugen loshalen en even maar met de stock koeler testen. Als ie met alleen de stock koeler en verder niks niet beept lijkt het me de mobo die DoA is.

Maar we brengen hem maandag hoogstwaarschijnlijk naar een plaatselijke computer store en laten zij het uitvogelen omdat ik er echt al drie weken mee bezig ben geweest en er een beetje genoeg van heb.

Hier is ook al een ander Topic over ( Systeem leeft niet. , gemaakt door mij ) Maar deze heeft mn maat gemaakt omdat die een beetje genoeg van het gezeik kreeg.

Tips zijn natuurlijk altijd welkom voordat we m wegbrengen!

Gr Laurens ( en Joris)

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Heb je ook erop gelet dat de dimms in de goede slots zitten namelijk in de blauwe slots ofwel A1, B1 en C1 en dus niet in de zwarte slots zitten of naast mekaar, want alleen de configuratie A1, B1 en C1 werkt en alle anderen werken niet.

Kortgezegd je moet altijd de 1ste slots vullen en geen combinaties maken van bv. A1 en A2 hetgeen dan misschien logischer zou klinken maar bij een X58 moederboard simpelweg niet werkt. Wanneer dit dan nog niet werkt kan je nog eens proberen de cpu er even uit te halen en weer erin te zetten, dit omdat de geheugencontroller in je cpu zit bij een X58 board.

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-02 10:34
Probeer ook even een 'dimm-massage';
Een paar keer de modules in en uit de geheugenbanken en daarna uiteraard weer goed plaatsen.
Klinkt raar maar wil soms wel werken.

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:07
Weet je zeker dat je onderstaande cirkel hebt aangesloten op je PSU?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/my.tnet/storage/?action=download_file&file_id=15553 (klikbaar)

Daarnaast raad ik je aan om te kijken of je bankjes in de goede slots zitten.

• Knupple
Het MB was DoA. Het is opgelost.
Bedankt jongens
Pagina: 1