Toon posts:

AMD Phenom II X4 925 op een Asus M2N-sli bordje. Doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PC met de volgende specs:

- Asus M2N-sli deluxe
- 4gb geheugen
- ATI Radeon HD 4770
- Western Digital Caviar Green WD15EARS harde schijf
- AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 6000+

Nu zat ik te denken om de processor te vervangen voor een Phenom II x4 925.

Volgens de Asus site moet mijn MB dit ondersteunen.

Maar nu is mijn vraag, is dit die ruim 100 euro waard? Of stop ik een overkill aan processorcapaciteit in een te oud systeem. En is dan bijvoorbeeld een AMD Athlon II X3 445 voor €65,- een betere keus?

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 13:47

Fid3lity

Spectre X

De upgrade naar een 925 staat een beetje slecht tegenover de 955 BE. Maar voor jouw systeem zou ik zelf ook adviseren om eventueel te upgraden naar een Athlon II X3. Zeker met die videokaart is je CPU bij lange na niet de bottleneck en daar moet een X3 wel ruim voldoen ;) Dan zou je daarna kunnen doorsparen om over een jaartje iets nieuws te bouwen ofzo. :Y

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:37

epic_gram

undercover moderator

Vertel even wat je precies wilt doen met je systeem, anders is hier niets over te zeggen.

[ Voor 14% gewijzigd door epic_gram op 25-12-2010 11:33 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) "Wat moet ik kopen?"-topics zijn niet de bedoeling. Van een Tweaker verwachten we dat hij zelf in staat is z'n eisen en budget op te stellen, op zoek te gaan naar relevante reviews en benchmarks en dan tenslotte zelf een keuze te maken.
2) Zelfs met de beste wil in de wereld kunnen wij je niet helpen als je nalaat te melden wat je exact met het systeem doet en we kunnen niet zeggen of dit de beste besteding van EUR 100 is als je niet aangeeft waar je nu exact tegen bottlenecks aanloopt.

Begin eens met die zaken voor jezelf op een rij te zetten. Als je inzichtelijk hebt hoeveel het verschil zal zijn tussen een X2 6000+ en een Phenom II X4 925 (of bijv een AthlonII X3 445) in de zaken waar jij deze PC voor gebruikt, kun je zelf prima bepalen of dat het geld waard is.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.